Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Mijn factuur klopt niet, ik voel me in de maling genomen

  • 23 augustus 2014
  • 14 reacties
  • 1086 Bekeken

Beste simyo

Op mijn laatste faktuur staan kosten voor internet nederland terwijl wij in het buitenland waren op vakantie. de mobiele data stond UIT. Ik kan natuurlijk bewijzen dat wij op vakantie waren.

Ik voel me behoorlijk in de maling genomen. Het gaat om een minimaal bedrag maar dit klopt niet. Ik verzoek u om binnen 5 werkdagen een schriftelijke verklaring en correctie. Indien ik over 5 dagen geen bevredigende oplossing heb vernomen, zie ik mij genoodzaakt diverse consumenten instanties en social media hiervoor in te schakelen. Ik hoop echter niet dat dat nodig is en vertrouw erop dat dit wordt rechtgezet.

Vriendelijke groet
Silvia van den Aardweg
icon

Beste antwoord door Dries 26 augustus 2014, 15:47

Hoi Robinhofland,



Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Factuur. Zo kunnen andere gebruikers jouw vraag wellicht wat makkelijker vinden :)



Ik kan me in jouw situatie voorstellen dat je raar opkijkt als je verbruik ziet staan, terwijl je weet dat je in het buitenland was. Ik wil dit dan ook graag voor je controleren. Zou je kunnen aangeven om welk verbruik het gaat? Dus de datum en het verbruik dat op de factuur staat wat volgens jou niet klopt? Zou je dan ook kunnen aangeven welke dagen je niet in Nederland was? Als je dit niet openbaar wil sturen, dan mag je het ook in een privébericht naar me sturen :)



Ik hoor graag van je.



@Scotsman, bedankt voor je antwoord!
Bekijk originele reactie

14 reacties

Als Simyo klant kan ik uiteraard niet in jouw gegevens kijken maar misschien betreft het een beetje internetgebruik dat er is geweest vlak voordat je de grens over ging en is dit met enige vertraging geregistreerd. Die vertraging is heel normaal bij Simyo.


PS.
Als het om een minimaal bedrag gaat zoals je zelf zegt dan vind ik dat je in de 2e alinea wel een beetje erg veel stampei maakt, maar goed dat is mijn persoonlijke mening! In zo'n geval wordt er hier tegen mensen gezegd: "get a life". "Life is too short" hoor je ook vaak.... :p
Ik wacht de reactie van simyo af. Tenzij jij het wilt betalen? Het gaat mij om het principe. Ik moet keihard werken voor mijn geld. Betaal > 40 jaar alles altijd op tijd. Maar niet teveel. Wellicht help ik simyo met een bug te signaleren en wordt voorkomen dat er meer klanten teleurgesteld raken.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Robinhofland,

Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Factuur. Zo kunnen andere gebruikers jouw vraag wellicht wat makkelijker vinden :)

Ik kan me in jouw situatie voorstellen dat je raar opkijkt als je verbruik ziet staan, terwijl je weet dat je in het buitenland was. Ik wil dit dan ook graag voor je controleren. Zou je kunnen aangeven om welk verbruik het gaat? Dus de datum en het verbruik dat op de factuur staat wat volgens jou niet klopt? Zou je dan ook kunnen aangeven welke dagen je niet in Nederland was? Als je dit niet openbaar wil sturen, dan mag je het ook in een privébericht naar me sturen :)

Ik hoor graag van je.

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!
Badge +1
quote: Als het om een minimaal bedrag gaat zoals je zelf zegt dan vind ik dat je in de 2e alinea wel een beetje erg veel stampei maakt /quote

Graag zou ik op deze opmerking van Scotsman het volgende willen zeggen:

Ik ben het hier niet mee eens, geld is geld en als er bedragen bij de klant inrekening gebracht word, wat de klant zoals in bericht van Topic-starter aangegeven word, niet klopt, hoe klein het ook is, dan heeft de klant 100 procent gelijk.
Immers lopen de bedrijven ook te zeiken als de klant paar eurocenten te weinig betaald.
Ik moet voor mijn abonnement voor de laatste paar dagen van Augustus 2014 en de hele maand September incl. aansluitkosten, 28 euro 85 betalen.
Dit bedrag word automatisch van mijn rekening afgeboekt, stel nou dat ik ervoor zorg dat Simyo dit bedrag niet krijgt en ik maak aan hen 28 euro 75 over i.p.v. 28 euro 85, dan loopt Simyo ook te zeiken dat ze 10 eurocent te weinig gehad hebben.
Scotsman, ik vind jouw opmerking dan ook niet gepast.

Totslot wil ik er nog aan toevoegen dat het ook niet gepast is wat die Topic-starter gedaan heeft door zijn ongenoegen hierop het forum te uiten.
Dit soort dingen behoor je per e-mail of prive te doen.
P.Th. de Treek: Het valt me op dat in Nederland veel vaker en sneller spierballentaal gebruikt wordt dan vroeger. De voorbarige dreigementen die door de topicstarter meteen in stelling bracht zonder eerst te proberen om op een vriendelijke manier tot een vergelijk te komen (iets wat tegenwoordig heel gebruikelijk schijnt te zijn in Nederland) is iets wat mij mateloos stoort. Dat was alles. Dat elke klant het recht heeft om opheldering te vragen over een in zijn ogen onjuiste faktuur staat daar los van. 
Badge +1
P.Th. de Treek: Het valt me op dat in Nederland veel vaker en sneller spierballentaal gebruikt wordt dan vroeger. De voorbarige dreigementen die door de topicstarter meteen in stelling bracht zonder eerst te proberen om op een vriendelijke manier tot een vergelijk te komen (iets wat tegenwoordig heel gebruikelijk schijnt te zijn in Nederland) is iets wat mij mateloos stoort. Dat was alles. Dat elke klant het recht heeft om opheldering te vragen over een in zijn ogen onjuiste faktuur staat daar los van. 

Ik begrijp je en je hebt inprincipe ook wel gelijk, maar mij ging het over het feit dat je de opmerking plaatste dat hij niet over het klein verschil moet vallen.
Ik snap eerlijk gezegd de Moderator ook niet dat hij of zij dit bericht van de Topic-starter toegelaten heeft, want als ik de Moderator was geweest, had ik het bericht van de Topic-starter geweigerd.
Ook al heeft de Topis-starter ergens wel gelijk, maar dit soort berichten behoord niet op zo'n forum thuis, het werkt zo lekker motiverend.
Dit soort berichten jaagt de potentiële klant mogerlijkerwijze weg.
Weet je Scotman, ik had mij op 19 September j.l. bij Telfort aangemeld voor Internet, bellen en T.v., ik las daar net zo'n bericht als hierop het Simyo forum, ik heb meteen mijn bestelling geannuleerd.
Dus berichten zoals van de Topic-starter op dit forum waar ons gesprek nu overgaat werkt niet echt motiverend voor nieuwe klanten.
Betreft jouw opmerking in de door mij quote aangehaald, het volgende:

Wat er met de maatschappij aan de hand is, weet ik niet, maar de mens word ook agressiever, dus ja je hebt gelijk dat men meteen zonder eerst normaal te communiceren met de ander, meteen van leer schiet.
Wat mij ook opgevallen is als je iets zegt en de ander is er het niet mee eens, word je meteen aangevallen.
Als dit met welvaart te maken heeft, nou voor mij hoeft het niet.
Ik geloof dat wij het aardig eens zijn, P.Th. de Treek! Zou het kunnen dat wij ongeveer van dezelfde generatie zijn...?
Badge +1
IK WEET NIET HOE OUD JIJ BENT. Ik ben van 1954. Als jij ook van of rond dat jaartal bent, klopt dat wel.
Dat klopt inderdaad!
Badge +1
Dan zijn we inderdaad van dezelfde generatie.
Maar dat terzijde, het gedrag van de mens zit ook in de mens zelf, wat je van huis uit mee krijgt, neem je automatisch mee in je verdere leven.
@ Scotsman en P. Th. de Treek.

Al ben ik dan wat jonger, in principe ben ik het met jullie eens, heeft dus niet perse met generatie te maken......
Er zit dan wel een vorm van dreiging in, echter en dat moet ook vermeld worden.
Het schrijven van TS is niet lomp, beledigend....... ze blijft wel vriendelijk.
Geloof me, het zou ook anders kunnen.
Plus het is een openbaar forum, laten we dat niet vergeten. :rolleyes:

Groet,
Friesian
Ga gezellig koffie drinken samen! Of chatten via facebook of zo.
Stelletje gevulde koeken 😉
Badge +1
Frisian, jij hebt ook wel gelijk, maar ook al is het een Openbaar forum, toch moet je niet alles zomaar zeggen.
Weet je, ik kan mij ook om vele dingen boos maken, maar dat doe ik toch weleven anders.
Op een forum zal ik nooit zo vel van leer trekken.
Badge +8
Hoi allemaal,

Ik vind het een interessante discussie, maar we gaan nu wel off topic.
Wat ik in ieder geval wil aangeven, is dat elke vraag hier gesteld mag worden 🙂 Je kunt natuurlijk zelf kiezen of je iets liever via email behandelt, maar wat ons betreft mag het zeker hier op het forum. Hoe specifiek de vraag ook is, een ander kan er ook nog best iets aan hebben.
Over omgangsvormen kan een hoop gezegd worden, ook over de redenen waarom mensen een bepaalde toon gebruiken. Uit de opmerkingen hier blijkt maar dat mensen daar heel verschillend over kunnen denken. Maar ook daarin kun je vertrouwen dat een moderator het zeker zal aangeven als die vindt dat iets ongepast is op het Simyo forum.

Groetjes,
Charlene

Reageer