.

Beantwoord

Mijn dochter krijgt telefoon in handen en nu heb ik een hoge rekening. Wat nu?


Badge
beste,
toen ik vanmorgen naar mijn werk ging vergat ik mijn telefoon. Mijn dochter kreeg deze in handen en waarschijnlijk zat ze heerlijk buiten het bereik van mijn wifi filmpjes te kijken.
ik kreeg geen sms, natuurlijk want mijn telefoon lag thuis.
(misschien is ook een email sturen een goed idee?)
Dus toen ik thuis kwam schrok ik me een hoepel.

papa niet blij.. dochtertje niet blij

ik heb meteen 500mb opgewaardeerd. Mijn vraag is, worden die buiten bundel mb's daarmee verrekend? Ik bedoel, de buitenbundel mb's zijn niet opeens van goed. Het is meer een administratieve straf.

Dus mijn verzoek is of de buitenbundel mb's verrekend kunnen worden met de opgewaardeerde mb bundel

m vr gr
Richard
icon

Beste antwoord door Ernst 22 July 2015, 12:40

Bekijk originele reactie

21 reacties

Als er geen sms is verstuurd dan is er ook niks aan de hand denk ik zo.. Die smsjes worden namelijk realtime verstuurd. Zou de standen op de app of je Mijn Simyo maar wel goed in de gaten houden. Die worden echter met een kleine vertraging bijgewerkt.

Je krijgt een sms bij 80 en 100%.
Badge +2
hoi ray. dat er teveel verbruikt is, is al een voldongen feit.. smsjes zijn binnen gekomen etc.

trouwens wel goed dat de smsjes realtime verstuurd worden.
Ja is voor Data wettelijk verplicht en komen rechtstreeks vanaf het netwerk :)

De standen op de app en Mijn Simyo worden aangeleverd, vandaar de vertraging.

Over je verzoek moet ik het antwoord schuldig blijven. Bijkopen is pas nieuw en daar weet ik als klant ook nog niet heel veel van. Dus voor die vraag moet je even op een moderator wachten.

Kan ik ook weer leren van dat antwoord 😃
Badge +2
Goedemorgen,
Ik zou het fijn vinden als een moderator evt wat tijd heeft op mijn verzoek in te gaan..
Badge +2
ow.. ik zie nu dat ik twee accounts heb 🙂..
het account met me 06nr er in mag verwijderd worden als dit topic behandeld is
Je kan ook 1200 bellen, is gratis vanaf je Simyo aansluiting. Ik denk dat ze vraag per ongeluk over het hoofd hebben gezien of het is drukker dan normaal.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Stadhouder, oftewel riemsesy ;)

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Factuur.

We proberen hier op het forum altijd binnen een werkdag een reactie te geven, maar helaas lukt dat niet altijd. Excuus daarvoor.

Wat vervelend dat je een hoge rekening gaat krijgen. Juist vanwege de vele verzoeken van onze klanten hebben we de mogelijk ingebouwd om extra MB's te kopen wanneer je te kort gaat komen of als je bundel al op is. Deze gaat in zodra de 500 MB aangeschaft is.
Achteraf dataverbruik erin plaatsen gaat simpelweg niet. Wat dat betreft zal ik je moeten teleurstellen :(

In je verbruiksgegevens zie ik overigens dat het dataverbruik niet in de morgen of overdag heeft plaatsgevonden.
De eerste datasessie eindigde om 01.35 's nachts en de laatste eindigde om 03.40 :?

Je dubbele account kan ik niet verwijderen, ik heb wel van het account met je 06 nummer de naam aangepast.


Raytje, dank je voor je assistentie!
Badge +2
bedankt Raytje.. 1200 bellen. nooit bij stilgestaan
ik heb een mail gekregen dat ik een privé bericht heb ontvangen, maar ik kan niet meer inloggen met het account waarmee ik dit topic geopend heb. Wanneer ik nu inlog met m'n 06 nummer kom ik op dit account uit.
er moet ergens iets fout gegaan zijn bij het aanmelden toen ik dit topic opende.
Zou degene die me een PM gestuurd heeft dat naar Riemsesy willen sturen?
Reputatie 5
Badge +11
Zou degene die me een PM gestuurd heeft dat naar Riemsesy willen sturen?

Done 😉
Badge +2
Bedankt Ernst.

dus het verkeer is 's nachts geweest, dan moet ik sorry gaan zeggen tegen me dochter, en was mijn aanname verkeerd!
maar ik weet nog niet wat het verkeer geweest is, ik lag op 1 oor.
ik weet wel dat me wifi 's nachts uit gaat, en me telefoon gebruikt niet mobiel data om te syncen.
het is de enige verklaring dat na 01:00 me telefoon over 3g verder gegaan is met iets.
dan moet ik de telefoon uit zetten 's nachts .. wat een drama dit dat ik niet weet wat er precies gebeurd is.

die 5 euro voor 500mb er bij kopen is handig als je er bewust van bent dat je data bijna op is.
Controleer niet alleen de synchronisatie instellingen maar ook of je telefoon bij elke vorm van internet Updates voor zowel voor Apps als je telefoon zelf kan downloaden. Vaak staan deze op altijd.
Badge +2
windowsphone regelt de updates .. en af en toe zie je een app updates .. apps zijn max 50mb.
dat verklaart niet bijna een gig aan data
En het verklaart nog minder dat je dan financieel uitgekleed wordt omdat er 's een keer wat mis gaat zijn de datapakketten ineens van goud.
Ik ben er totaal niet over te spreken over deze houding.. helaas had u maar beter op moeten letten etc.
je hebt het zelf gedaan enz. enz.
Ik heb al jaren me abonnement bij simyo, mijn vrouw en andere dochters ook.

ik wil niet bij een provider zitten waar dit voor kan komen, ff € 90 aftikken voor jan met de korte achternaam terwijl ik er niet eens iets aan gehad heb.

vervelend dat ik een hoge rekening ga krijgen..
het wordt ook de laatste rekening van simyo.
Updates voor de telefoon, de zogenoemde systeem updates kunnen wel 500 MB maar ook 1 gig zijn.

Bij elke provider had je dit kunnen hebben om de simpele reden dat zij niet verantwoordelijk zijn hoe een klant zijn / haar telefoon instelt. Staan ook in de voorwaarden dat je als gebruiker verantwoordelijk bent voor het verbruik.

Mijn telefoon is zo ingesteld dat ie alleen synchroniseert, Apps bijwerkt en systeem updates binnen krijgt als Wifi aanstaat. En als Wifi aan staat, dan staat de Data verbinding uit. Als ik slaap staat heel internet op de telefoon uit. Zo kan ik niet verrast worden zoals jij dat nu bent.

En je hebt er wel iets aangehad, je telefoon is up to date. Echter had je dit liever gecontroleerd gezien, dus zonder extra kosten en dat is begrijpelijk. Daarom is mijn advies ook, pas je instellingen aan en gedrag qua gebruik aan. Of je er wat mee doet is jouw keuze. Het is goed bedoelde advies al komt het soms hard over.

Providers willen wel eens coulant zijn. Maar dat is dus aan hun.

Ps. Ik heb ook Windows Phone, dus voor eventuele hulp bij instellingen bied ik de helpende hand..
Badge +2
Een systeem update is niet van toepassing. Ik zit,we 🙂 zitten, alleen nog te wachten op windows10
En die grote updates gaan niet automatisch zo'n update krijg je een melding van, moet je met de hand akkoord voor geven.
maar goed, jij bent ook een WindowsPhone gebruiker dus je weet hoe het werkt. Ik had in de tijd van Orange al een windows mobile en bijna nooit een ander OS gehad.
heb ook nooit problemen gehad met dataverbruik etc.
bedankt voor je vriendelijke aanbod.

Maar stel dat het een update was geweest dan had ik wel wat willen kunnen regelen met Simyo.. hoeft niet voor hetzelfde lage bedrag als de bundel maar niet 15X duurder dan wat je achateraf ongepland bij kunt kopen.
trouwens.. wat je acheraf bij kunt kopen is al goedkoper dan mijn bundel. Waarom dan zoveel vragen voor buitenbundel mb's. En echt geloof me.. het is alleen maar iets administratiefs.
Het is toch niet in verhouding!?
Ik zit mezelf een beetje op te winden.. sorry genoeg stress in het leven


Wat ze ook kunnen maken.. ook puur programmeerwerk, zorg dat klanten van te voren X mb kunnen inkopen wat klaar staat mocht men over de bundel heen gaan.
Dan wordt die extra bundel geactiveerd en krijgt klant een melding, kan ie weer een blok kopen.
Programmeer een bel- en dataplafond
Klant tevreden en Simyo ook.. van te voren al geld ontvangen voor een dienst die misschien ooit geleverd wordt.
tjonge.. als ik daarover nadenk... angstvallig je telefoon in de gaten houden voor wat je gebruikt. Dat moet niet bij normaal gebruik.

ik (en vrouw en twee dochters 3 abo's en 1 prepaid)gaan rustig over stappen naar een provider waar je niet verrast kunt worden
Ook het goede netwerk van KPN, wel een bel- en dataplafond. Ook hele goede reviews van gebruikers.

Altijd tevreden geweest hoor met Simyo, maar van dit systeem moeten ze echt af.
Ik snap je wel hoor. Alleen wat ik zeg is wel gebaseerd op hetgeen ik hier mee maak op het forum en feiten uit eigen ervaring. Zo ook over die systeemupdates. In mijn telefoon kan ik namelijk aangeven of ik dat bericht wil en of ik ze automatisch wil laten downloaden als mijn gegevens instellingen dit toe staan. Bij mij staat de eerste optie aan, de tweede uit (zie bijlage). Waarschijnlijk heb jij dat dus ook zo als ik je goed begrijp.

Verder wacht ik ook nog op W10 maar kreeg vorige week nog 2x een firmware update binnen.. Ik bedoel maar ;)

Persoonlijk denk ik dat het bij anderen niet geheel anders zal zijn, maar ik wens je succes :)

Groet 🙂
Badge +2
settings zijn inderdaad hetzelfde
bedankt voor je vriendelijke assists
Programmeer een bel- en dataplafond
Klant tevreden en Simyo ook.. van te voren al geld ontvangen voor een dienst die misschien ooit geleverd wordt.
tjonge.. als ik daarover nadenk... angstvallig je telefoon in de gaten houden voor wat je gebruikt. Dat moet niet bij normaal gebruik.

ik (en vrouw en twee dochters 3 abo's en 1 prepaid)gaan rustig over stappen naar een provider waar je niet verrast kunt worden
Ook het goede netwerk van KPN, wel een bel- en dataplafond. Ook hele goede reviews van gebruikers.

Altijd tevreden geweest hoor met Simyo, maar van dit systeem moeten ze echt af.


Dit geeft weer de indruk dat mijn vraag niet ongegrond is.
Sterker nog, zoals al aangegeven had, heb (en blijf) ik die mening.


https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919/index2.html#post105961
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allen,

Raytje, fijn dat je riemsesy verder helpt op deze manier.
Het euvel bij onbewust verbruik ligt 'm niet in de aansluiting van de provider (Simyo in dit geval) maar aan de telefoon en/of de apps die daarop draaien. En die draaien ook 's nachts, wanneer een telefoon op 'standby' staat.
Veel telefoons verliezen de verbinding met wifi op dat moment et voilà :(
In het geval dat een ander dan jijzelf de telefoon in handen heeft, dan zijn er nog een stuk meer mogelijke oorzaken. Youtube, Skype, et cetera behoren dan ook tot de mogelijkheden.

Helaas is het ook zo dat wanneer je naar een provider overstapt die goedkope bundels aanbiedt, de buiten bundel kosten in verhouding hoger zijn. Dit hangt wel redelijk samen,namelijk.

Ik zou het jammer vinden als jullie hierdoor overstappen, riemsesy.
Badge +2
Hoi Ernst,
Je reactie is vrij frusterend.
Je zegt:
Het is je eigen toestel dat het dataverkeer gegenereerd heeft. (duh)
Simyo is een goedkope provider en daarom zijn buitenbundel tarieven relatief heel duur.
Jammer dat je daarom opstapt..

1) Het is altijd je eigen toestel dat het dataverkeer genereerd, een loze opmerking.
2) Simyo is niet goedkoper, maar omdat de abonnementen aan te passen zijn betaal je sommige maanden niet te veel. Dat maatwerk maakt 't goedkoper. Maar per mb of minuut is 't niet zo veel goedkoper dan bij andere providers, waarvan er ondertussen meer zijn die maatwerk aanbieden.

Wat je eigenlijk zegt is, Simyo verdient te weinig aan de abonnementen en daarom vinden we het leuk wanneer mensen slachtoffer worden van 's een keer te veel data verbruiken.
Als je bewust aan het internetten bent, dan weet je dat je mb's bij moet kopen. Dus de bewuste gebruiker zal er in 99% van de tijd geen last van hebben.
Het zijn die mensen waar 't 's een keer fout gaat. Een instelling vergeten, wifi dat 's nachts uit gaat, of een ander die je toestel in handen krijgt..Zoals in mijn geval is die € 90 euro in pak 'm beet 5 minuten gegenereerd. In 5 minuten!! Dat had niet kunnen gebeuren als de bandbreedte teruggebracht werd naar een SIDN snelheid van 64kb.

Als Simyo het echt jammer vindt zou ze ook een vangnet maken voor de nietsvermoedende verbruiker. Simyo vindt het: Eigen schuld dikke bult, dat is de echte mening.

1) Het is altijd je eigen toestel dat het dataverkeer genereerd, een loze opmerking.

Dat weten wij, maar er zijn er genoeg die dat niet weten..


2) Simyo is niet goedkoper, maar omdat de abonnementen aan te passen zijn betaal je sommige maanden niet te veel. Dat maatwerk maakt 't goedkoper. Maar per mb of minuut is 't niet zo veel goedkoper dan bij andere providers, waarvan er ondertussen meer zijn die maatwerk aanbieden.


Dat maatwerk bij enkele andere providers is er wel maar wel met addertjes onder het gras. Pas je iets aan gaan je kosten drastisch omhoog en dan zit je ook nog aan een 2 jarig contract vast. En bij vergelijken moet je niet alleen naar kosten van minuten en of mb's kijken. Het totaal plaatje zoals bereik klantenservice en netwerkbereik horen daar ook bij is mijn mening. Want je kunt wel lekker goedkoop zijn maar als je klanten nergens bereik hebben betalen ze voor jan met de korte L. En dan hebben ze ook nog eens een telefonische klantenservice met een duur 0900 nummer.


Het zijn die mensen waar 't 's een keer fout gaat. Een instelling vergeten, wifi dat 's nachts uit gaat, of een ander die je toestel in handen krijgt..Zoals in mijn geval is die € 90 euro in pak 'm beet 5 minuten gegenereerd. In 5 minuten!! Dat had niet kunnen gebeuren als de bandbreedte teruggebracht werd naar een SIDN snelheid van 64kb.

Als Simyo het echt jammer vindt zou ze ook een vangnet maken voor de nietsvermoedende verbruiker. Simyo vindt het: Eigen schuld dikke bult, dat is de echte mening.


Ik ben van mening dat consumenten te veel verwachten van de provider, terwijl die enkel verantwoordelijk is voor de verbinding die klanten afkopen en juiste administratieve afhandelingen daarbij. Dat Simyo bijv. vele blogs en topics heeft over besparen van je Data is een service, geen verplichting. Dat vind je echt niet bij elke provider hoor. Die lokken je met goedkope tarieven maar ben je eenmaal klant dan zijn ze slecht te bereiken.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi riemsesy,

Dat je onverwachts met hoge kosten zit is zeker niet fijn.

De reactie van mijn collega Ernst is misschien niet zo bedoeld, maar wat hij probeert te zeggen is dat wij niet over jouw verbruik. We houden alleen bij wanneer er verbinding is gelegd en hoeveel verbruik er op dat moment heeft plaatsgevonden.

Dat het onbewust is gebeurd maakt het in jouw situatie extra zeur. 😞 Met het versturen van de notificaties proberen wij de klanten bewust te maken van het dataverbruik. Op deze manier kan je in actie komen om het verbruik in te perken. Wanneer je melding hebt gehad dat je internetbundel op is en er is daarna verbruik, dan is het voor de hand liggend om als 'bewust verbruik' te beschouwen.

Zoals gezegd heb je de buiten de bundel kosten gekregen omdat je telefoon op 20 juli 's nachts in verbinding stond met het netwerk. Uit je verhaal is duidelijk op te maken dat er geen sprake van opzet. Om het extra verbruik tegen te gaan heb je de volgende dag zelfs MB's bijgekocht. Helaas is het verbruik in de tussenliggende uren aan gezien als verbruik buiten de bundel.

Uit het oogpunt van service ben ik bereid je éénmalig tegemoet te komen in de kosten. Je hebt zo'n 600 MB extra verbruikt. Deze zal ik verrekenen met een grotere internetbundel.

Het is wel belangrijk om te achter wat de oorzaak van het verbruik is geweest. Zo kan je voorkomen dat je weer voor een verassing komt te staan :)

Ik stuur je een e-mail met de precieze verrekening. Ik hoop dat hiermee een stukje ongenoegen is weggenomen bij jou.

Reageer