.

Beantwoord

melding bij overschrijden bundel?

  • 7 April 2014
  • 4 reacties
  • 1359 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben begonnen bij Tringg met onbeperkt bellen en sms-en voor 30 euro per maand. Toen is het overgegaan naar Simyo en KPN. Sinds die tijd betaal ik ineens regelmatig veel meer dan 30 euro. Navraag leert mij dat Simyo de belminuten naar boven afrondt.

Om dit oveschrijden van mijn bundel en dus de hoge kosten te vemijden zou ik graag een melding ontvangen wanneer ik de grens van mijn bundel bereik.

In een van jullie videootjes wordt gezegd door de helpdesk medewerker dat dat ook gebeurt, dat je een medling krijgt als klant.

Ik krijg echter nooit een melding. En dit onbeperkt bellen abonnement heb ik juist genoemen omdat ik niet meer tegen hoge kosten buiten de bundel gefactureerd wil worden.

Mijn belgedrag is heel onvoorspelbaar: dan bel ik weer 3 maanden lang maar 400 minuten per maan dan ineens 1280 minuten. Alhowel ik dat heel fair use vindt bij een afspraak van onbeperkt bellen, en een contractuele grens van 1250. Ben dan ook heel ontevereden over het feit dat ik toch nog af en toe een rekening van over de 100 euro krijg.

Ik doe echt niks raars. Ik bel en sms gewoon prive, niet zakelijk.

Hoe kan ik voorkomen dat ik over die bundel heen blijf gaan? Kan ik vragen of jullie mij een melding sturen?

Ik ben heel ontevreden over de uitwerkling van mijn aboinnement: onbeperkt bellen en toch incidenteel hoge rekeningen, terwijl ik in werkelijkheid zeer beperkt over de bundel heen ga en vaker een heel groot gedeelte van de bundel helemaal niet gebruik, dus er juist heel ver onder blijf zitten. Dan maak je van mij geen blije en tevreden klant.

Graag jullie reactie..

Met vriendelijke groet
Connie


 
icon

Beste antwoord door Charlene 8 April 2014, 11:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Hoi connie,

Welkom op het forum 🙂 Je naam heb ik inmiddels aangepast. Mocht je toch een andere willen, dan kun je me even een privéberichtje sturen.
Jij hebt inderdaad een voormalig Tringg abonnement met 1250 min/smsjes. Dat is niet onbeperkt. Simyo heeft op in september 2011 een email gestuurd naar alle ex-Tringg klanten om te benadrukken wat er voor Tringg klanten is veranderd sinds de overname. Hierin stond o.a. vermeld dat je niet geblokkeerd wordt noch een waarschuwing ontvangt, nadat je 1250 bel/sms minuten hebt bereikt. Na die 1250 minuten/smsjes betaal je het buiten bundel tarief.

Een melding voor je belbundel is helaas niet mogelijk. Dat legt Groentjuh al goed uit. Ook Simyo abonnementen krijgen deze melding niet. Daarvoor log je dus toch het beste af en toe in op Mijn Simyo, om te zien hoe het gaat.

Jouw factuur van maart is echter hoger dan normaal door telefoontjes naar het Buitenland op de 29ste, naar Suriname zone 3. Gesprekken naar het Buitenland vallen altijd buiten je bundel. De tarieven daarvoor vind je hier.

Ik hoop dat dat het weer een beetje verklaart voor je. Je kunt die specificatie van de kosten ook inzien op Mijn Simyo.
Was je je niet bewust van de Buitenland tarieven?

Groetjes, Charlene
Badge
En weet jij misschien ook hoe ik mijn naam kan verwijderen/wijzigen hier? 
Alvast dank voor de te nemen moeite!
Badge
Ik geloof dat oud Tring-klanten inderdaad geen notificaties krijgen. Ik geloof zelfs dat ook klanten met recente abonnementen geen notificatie krijgen over hun bel-/sms bundel.

Er zijn geloof ik alleen notificaties voor laag beltegoed(prepaid), dataverbruik zonder bundel bij prepaid en notificaties voor 50%/100% verbruikt van de databundel.


Dan voor je reactie:
Geen oude Tring-klanten, prepaid en data dus.
Weet Simyo hier meer over?
Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof dat oud Tring-klanten inderdaad geen notificaties krijgen. Ik geloof zelfs dat ook klanten met recente abonnementen geen notificatie krijgen over hun bel-/sms bundel.

Er zijn geloof ik alleen notificaties voor laag beltegoed(prepaid), dataverbruik zonder bundel bij prepaid en notificaties voor 50%/100% verbruikt van de databundel.

Reageer