.

Beantwoord

meervoudige afschrijving sms-tarief bij het versturen van 1 sms. Hoe kan dit?

  • 13 October 2015
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Ik verstuur 1 sms, daarna blijken meer ( tot 5 maal toe) sms-tarieven afgeschreven te worden (met vermelding van dezelfde tijd). Wat is hier aan de hand?
icon

Beste antwoord door Angela 14 October 2015, 11:25

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hasp,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt nakijken! Ik kan me voorstellen dat hier verwarring over is.

Ik heb jouw verbruik bekeken. Hier zie ik geen 5 maar 3 sms'jes op hetzelfde tijdstip. Hier is een verklaring voor.

Je hebt een maximaal aantal tekens om te gebruiken in een sms'je. Dan hebben we het over letters, cijfers, spaties en leestekens. Smileys en aparte tekens tellen vaak voor 2 of meer tekens in je bericht. Als je over deze limiet heengaat, wordt er automatisch een 2e sms'je aangemaakt. Dit valt niet direct op omdat je gewoon door kunt typen in het tekstvlak. In sommige telefoons komt onderaan in beeld een teller te staan zodra je over de limiet heengaat.

Het bericht wordt vervolgens verzonden als 1 stuk tekst. In het netwerk wordt deze opgedeeld in het juiste aantal en worden deze berichten direct achter elkaar verzonden. De ontvanger zal het bericht dan ook in 1 lang sms'je binnenkrijgen. In werkelijkheid zijn het dus 2 of meer sms'jes en worden deze ook zo gefactureerd.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer