.

Beantwoord

Kunnen jullie iets doen aan mijn hoge factuur?

  • 28 March 2021
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Beste Simyo-medewerker,

Ik ben inmiddels bijna een jaar tevreden klant bij jullie maar gisteren ben ik me echt rot geschrokken.

Iets voor middernacht ontving ik een e-mail waar in stond dat mijn telefoonnummer geblokkeerd werd omdat ik in korte tijd hoge verbruikskosten had gemaakt. In eerste instantie ging ik uit van een spambericht, ik heb immers nog nooit problemen met Simyo gehad, maar toen ik in de MijnSimyo app keek bleek dat ik voor 220 euro kosten gemaakt zou hebben buiten mijn bundel. Toen ik de app ververste was het totale factuurbedrag voor maart opgelopen naar 269,91 euro (!).

Wat blijkt? Jullie hebben mij op 21 maart om 23:49 een sms verstuurd dat mijn bundel op was. Ik sliep toen en die melding is ’s ochtends verloren geraakt tussen alle andere berichten, appjes, etc. Ik heb hem dus nooit gezien. Het is nooit mijn intentie geweest om iets fout te doen of buiten mijn bundel te gaan. Sinds kort kampen wij met wifi-problemen (nota bene bij KPN, jullie moederbedrijf). Dat is al vervelend genoeg. Waarschijnlijk is mijn telefoon daarom regelmatig op 4g overgeschakeld. Dat is het enige wat ik kan bedenken waardoor dit veroorzaakt is.

Ik ben echt gedesillusioneerd. Ik was ontzettend tevreden over jullie maar mijn vertrouwen is nu echt naar een dieptepunt gekelderd. Een totale maandrekening van 269,91 omdat ik nog geen 1700 mb buiten mijn bundel ben gegaan (ik betaal normaal 9 euro voor 12000 MB!). Zonder dat dat de bedoeling was of ik me daar van bewust was. Dat is 14 maanden aan abonnementskosten. Zo ga je toch niet met mensen, laat staan klanten om?

Ik zou niet weten hoe ik dit moet betalen. Ik heb er slecht van geslapen en voel me er fysiek slecht door. Dat mogen jullie best weten. Ik hoop echt dat er iets van coulance mogelijk is!

Bas

icon

Beste antwoord door Bas 28 March 2021, 17:50

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hoi naamgenoot, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling!

Zoals je zelf al aangeeft sturen we waarschuwingen als je internetbundel volledig verbruikt is (en ook bij 80% verbruik van je internetbundel), maar we kunnen ons voorstellen dat je die over het hoofd ziet als je de volgende dag wakker wordt met een hoop berichtjes. Erg vervelend! En waarschijnlijk komt dat inderdaad doordat je toestel automatisch is overgesprongen van WiFi naar 4G. 

Om dit in de toekomst te voorkomen is het goed om even alle tips en tricks door te lopen die in dit blog staan. En we begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze hoge kosten te maken, dus we komen je graag eenmalig tegemoet. Daarvoor stuur ik je zo nog even een privéberichtje 😊

Heb je hier nog vragen over? Let me know!

Groetjes,
Bas

Reageer