Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kunnen jullie iets doen aan mijn buiten bundel kosten?

  • 21 februari 2015
  • 16 reacties
  • 1151 Bekeken

Hallo,

Al lange tijd heb ik een abonnement bij Simyo voor 300 belminuten en 1G internet. Ik betaal 16 euro per maand. Zelden ga ik buiten de bundel. Tot mijn grote schrik zag ik gisteren ineens dat de rekening voor januari 102 euro bedraagt. Toen ik de specificaties bekeek zag ik dat er op 1 dag (26 januari) voor 72 euro aan internetverbuik buiten de bundel op stond. Vaak ingelogd voor 8,79 euro. Buiten het feit dat ik geen idee heb wat ik dan gedaan heb op internet, vind ik het nogal veel geld. Is er een mogelijkheid om dit te compenseren?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Kelly Hanneman
icon

Beste antwoord door Ernst 23 februari 2015, 13:38

Hoi Kelly....., welkom op ons forum!



Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Factuur. Dat houdt het forum lekker overzichtelijk.



In je dataverbruik zie ik dat jouw internetbundel van januari op de 17e al volledig verbruikt was. Heb je de smsjes dat je je halve en hele bundel verbruikt had niet gezien? En niet op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app gekeken hoe je bundel er voor stond?



Wij kunnen niet zien waar jouw telefoon data aan verbruikt, maar misschien kun je dat zelf nog inzien in je telefoon? Ik hoop het maar.

Ik begrijp dat je je rot schrikt als je zo'n factuur ineens ziet. Dat is natuurlijk ook niet onze bedoeling.

Ik mag je eenmalig en bij uitzondering een tegemoetkoming geven. Jouw buitenbundel kosten voor internet (572 Mb) mag ik verrekenen met een extra bundel van 1000MB.

Als je daar mee akkoord gaat, laat ik je weten hoeveel dat exact wordt en gaan we het terugbetalen.

De factuur van januari wordt sowieso geïncasseerd, die kunnen we niet meer tegenhouden.



Laat je het even weten, Kelly.....?
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kelly....., welkom op ons forum!

Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Factuur. Dat houdt het forum lekker overzichtelijk.

In je dataverbruik zie ik dat jouw internetbundel van januari op de 17e al volledig verbruikt was. Heb je de smsjes dat je je halve en hele bundel verbruikt had niet gezien? En niet op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app gekeken hoe je bundel er voor stond?

Wij kunnen niet zien waar jouw telefoon data aan verbruikt, maar misschien kun je dat zelf nog inzien in je telefoon? Ik hoop het maar.
Ik begrijp dat je je rot schrikt als je zo'n factuur ineens ziet. Dat is natuurlijk ook niet onze bedoeling.
Ik mag je eenmalig en bij uitzondering een tegemoetkoming geven. Jouw buitenbundel kosten voor internet (572 Mb) mag ik verrekenen met een extra bundel van 1000MB.
Als je daar mee akkoord gaat, laat ik je weten hoeveel dat exact wordt en gaan we het terugbetalen.
De factuur van januari wordt sowieso geïncasseerd, die kunnen we niet meer tegenhouden.

Laat je het even weten, Kelly.....?
Hoi Ernst,

Hartelijk dank voor je reactie, ik ben erg blij met deze oplossing en ga dus ook akkoord! Heel fijn! Ik heb niet kunnen achterhalen waar ik (zoveel) data aan verbuikt heb, maar ga er in de toekomst in ieder geval beter op letten!
Moet ik even bellen om deze afspraak te bevestigen of is dit bij deze geregeld?
Nogmaals heel hartelijk bedankt!

Groet,
Kelly
Reputatie 5
Badge +11
Hi Kelly.....,

Je hoeft niet te bellen, het is nu geregeld.
Ik stuur je nog even een privébericht met de exacte bedragen 🙂
Badge
Hallo,

Ben ik toch weer bij de taas gepakt.
Volgens Mijn Simyo had ik 2 dagen voor het eind van de maand nog 70 minuten beltegoed van mijn 300 minuten bundel. Ik heb een dag nadat ik die stand had gecontroleeerd nog iets meer dan 3 kwartier gebeld. Maar die zijn als "buiten de bundel" kosten in rekening gebracht. Ik baal daar goed van, want ik doe altijd m'n best om binnen de bundel te blijven en eigenlijk lukt dat ook altijd. Maar als het nou nog langer gaat duren voor het verbruik op de site wordt bijgewerkt, gaat dat een onmogelijke klus worden. En hoe zit dat met die SMS-jes waar iedereen het over heeft, over gewaarschuwd worden als je je bundel gaat overschrijden? Is dat alleen voor internetbundels?
Ik hou altijd wel rekening met enige vertraging in het bijhouden van het beltegoed, maar dit begint toch een beetje te rieken naar volksverlakkerij. In elk geval vertrouw ik de site niet meer. Dan maar zelf bijhouden hoe hoog het verbruik is.
Reputatie 5
Badge +10
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-mijn-bundels-nog-niet-verbruikt-en-toc-267
Volgens mij worden ook bel gegevens met een vertraging verwerkt.
Misschien heb je wat aan mijn linkje.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo,
En hoe zit dat met die SMS-jes waar iedereen het over heeft, over gewaarschuwd worden als je je bundel gaat overschrijden? Is dat alleen voor internetbundels?

Ja, alleen de data-bundels hebben waarschuwingen!
maar dit begint toch een beetje te rieken naar volksverlakkerij. 

Dat is nogal een stelling, daar doet Simyo niet aan.
Je simkaart registreert, werkt als doorgeefluik.
Een moderator zal hierop reageren, die zal extra duidelijkheid brengen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Hansje,

Welkom terug op het forum.

Op 27 februari heb je een lang gesprek gehad van zo'n 50 minuten. Een deel van het gesprek is berekend buiten je bundel.
Voor dit gesprek heb je € 5,88 aan extra kosten gehad. Het tarief voor bellen buiten de bundel is € 0,31 per minuut. Omgerekend betekent dit dat zo'n 30 minuten met je bundel verrekend zijn.

Je geeft aan dat je twee dagen voor het einde van februari nog 70 minuten beschikbaar had van je bundel. Uit je verbruik kan ik opmaken dat je op 26 februari ongeveer 30 minuten over had je Simyo 300 bundel.

Ik heb even gekeken naar de rest van je verbruik. Teruggerekend zou je op 20 februari 230 minuten/sms'jes van je bundel hebben verbruikt. Zoals maikel.martens in zijn reactie aangeeft worden de verbruiksgegevens met enige vertraging verwerkt. Die kan hooguit een paar uur zijn :)

Had je het verbruik bekeken op de Mijn Simyo website of op de Simyo App (widget)?


@maikel.martens, Groentjuh en Friesian, bedankt voor jullie reacties en het meedenken.
Badge
Hallo Ali, Maikel, Groetjuh en Friesian,

Na een andere post werd ik gebeld dat de moderator ("een collega") al antwoord had gegeven. We zijn er niet uit.
Ook vandaag worden mijn gesprekken weer niet bijgehouden en de laatste update over het aantal beschikbare belminuten is van 10-03-2015 11:30 uur. 

De link, maikel, is dus wel goed maar nutteloos. Niettemin, dank. En Groentjuh, dat is nou precies wat zo raar is, waarom wel data en geen gesprekken?
Friesian, mijn simkaart registreert niet alleen hoor. Die heeft ook een eigen leventje meegekregen toen 'ie werd verstrekt. Bijvoorbeeld dat 'ie moet controleren of "internet" aan staat. Daartoe zend die kaart ongevraagd een 15kB berichtje uit dat mij dan 1 cent kost. En mijn Nokia C1 is niet eens handig om mee te internetten, maar als je je niet afmeld voor internet, stuurt je simkaart toch een "Hallo ik ben er" signaaltje waar ik niet om hebt gevraagd. Dus als Simyo volhoudt dat het niet in de simkaart zit, dan zal het wel in het toestel zitten, nietwaar? 

Maar nu de hamvraag: als Simyo je bundel per maand laat vervallen, waarom dan die absurd hoge buitenbundel tarieven? Waarom niet overgestapt naar een dubbeltje per minuut, het prepaid tarief of, zoals HollandsNieuwe doet, gewoon hetzelfde tarief als binnen de bundel? 
Of je laat de bundel langer geldig zijn, bijvoorbeeld 3 maanden. Dan hou je ook je klanten. 
Maar èn een heel hoog buiten tarief, èn het vervallen van de bundel na 1 maand is, gekoppeld met de vertaging die er in de gespreksregistratie zit, een risico om te vertrouwen op wat de website laat zien aan tegoed in de bundel. Voor dat ene stukje gesprek had ik dus een maand lang kunnen bellen en nog geld over gehad. 

Friesian, mijn simkaart registreert niet alleen hoor. Die heeft ook een eigen leventje meegekregen toen 'ie werd verstrekt. Bijvoorbeeld dat 'ie moet controleren of "internet" aan staat. 

Hoi Hansje.

Ik begrijp wat je bedoeld en dat is niet alleen bij een nokia c1, zo ook bijvoorbeeld nokia asha modellen,telefoons zoals o.a nokia 113 met gecomprimeerd internet.
Vraagje, kreeg je bij de activatie van de sim door het inschakelen van de telefoon een bericht van 1300 om de configuratieberichten te accepteren?
Heb je die geaccepteerd?  Dat is al een mogelijke verklaring.

Maar nu de hamvraag: als Simyo je bundel per maand laat vervallen, waarom dan die absurd hoge buitenbundel tarieven? Waarom niet overgestapt naar een dubbeltje per minuut

Daarvoor kun je ook als optie kiezen een extra prepaid sim voor als de bundel op is van bellen, denk bijvoorbeeld maar eens als voorbeeld een dual sim (smart)phone.
Je begrijpt dat het niet aan mij is om te zeggen je moet dit en dat........:)

Groet van het paerdjuh. 
Friesian
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Hansje,

Bedankt voor je reactie.

Je had vorige week je vraag ook per e-mail gesteld. Mijn collega van e-mail heeft je gebeld om meer uitleg te geven over je verbruik.

Het blijft vervelend dat je te maken hebt gehad met kosten buiten je bundel. In vergelijking met je 'binnen je bundel' is het tarief van € 0,31 voor buiten je bundel aardig aan de hoge kant. De afgelopen jaren zijn zowel de bundelprijzen als het tarief buiten de bundel verlaagd. Een verdere verlaging zit er vooralsnog niet in.

Je hebt bij ons de vrijheid om je bundels naar wens aan te passen. Hiermee kan je inspelen op het te verwachten verbruik. Dat maakt Simyo zo uniek. Het is dus verstandig om vooraf de maand in te schatten of je uitkomt met je huidige bundel(s). De mogelijkheid om tijdens de maand een (extra) bundel bij te kopen zou voor jou ideaal geweest zijn. Misschien is dat iets wat in de toekomst gaat komen.

Ik begrijp dat je verrast bent door je extra verbruik en natuurlijk heeft je simkaart geen eigen leven gekregen. Wanneer je onverwachts kosten krijgt is het logisch dat je gauw denkt dat je factuur niet klopt. Echter wil het niet zeggen dat er daadwerkelijk iets niet klopt. Aan je verbruik van februari zie ik niets vreemds.

Bij de meeste telefoons kan je de gespreksduur zelf bijhouden. Als je alle gesprekken van vorige maand afrondt en samen met de verstuurde sms-berichten bij elkaar optelt, zal je zien dat het verbruik klopt.
Badge
Hoi Hansje,

Bedankt voor je reactie.

Je had vorige week je vraag ook per e-mail gesteld. Mijn collega van e-mail heeft je gebeld om meer uitleg te geven over je verbruik.

Het blijft vervelend dat je te maken hebt gehad met kosten buiten je bundel. In vergelijking met je 'binnen je bundel' is het tarief van € 0,31 voor buiten je bundel aardig aan de hoge kant. De afgelopen jaren zijn zowel de bundelprijzen als het tarief buiten de bundel verlaagd. Een verdere verlaging zit er vooralsnog niet in.

Je hebt bij ons de vrijheid om je bundels naar wens aan te passen. Hiermee kan je inspelen op het te verwachten verbruik. Dat maakt Simyo zo uniek. Het is dus verstandig om vooraf de maand in te schatten of je uitkomt met je huidige bundel(s). De mogelijkheid om tijdens de maand een (extra) bundel bij te kopen zou voor jou ideaal geweest zijn. Misschien is dat iets wat in de toekomst gaat komen.

Ik begrijp dat je verrast bent door je extra verbruik en natuurlijk heeft je simkaart geen eigen leven gekregen. Wanneer je onverwachts kosten krijgt is het logisch dat je gauw denkt dat je factuur niet klopt. Echter wil het niet zeggen dat er daadwerkelijk iets niet klopt. Aan je verbruik van februari zie ik niets vreemds.

Bij de meeste telefoons kan je de gespreksduur zelf bijhouden. Als je alle gesprekken van vorige maand afrondt en samen met de verstuurde sms-berichten bij elkaar optelt, zal je zien dat het verbruik klopt.


Beste Ali,

Ja, zoals ik Friesian al liet weten is het dus beter naar het buitenland te gaan om te bellen, omdat dat 8 cent per minuut goedkoper is dan in Nederland buiten je bundel te bellen.
Da's raar.

Je verantwoording om de bundel zo goed mogelijk in te schatten is er een waar iemand die al tig jaar klant is van Simyo, al lang achter was. Dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat het bundelverbruik met minimaal enkele uren vertraging doorkomt. En als je het verhaal goed had gelezen had je ook gezien dat ik, ook in het gesprek met je collega, geen opmerkingen heb over de factuur.

En ja, de simkaart heeft wel een eigen leven. Voorgeprogrammeerd door Simyo en tot leven gewekt door een “ja/nee” keuze van de klant, waar de consequenties voor die klant niet van worden gegeven. Kijk elders in dit forum waar het probleem zou kunnen liggen.

Vreemd dat als ik vragen stel aan een Simyo medewerker over mijn verbruik, deze de ene keer antwoordt dat hij (m/v) niet mijn gegevens niet kan inzien om privacy redenen, maar dat de andere keer kan beoordelen dat er niets vreemds aan het verbruik is.

En nee, ik snap best dat een verdere bundelprijs verlaging er niet in zit. Dat hoeft ook niet, want Simyo verdient ruim aan a) het per minuut afrekenen, b) het niet langer dan 1 maand geldig laten zijn van het bundeltegoed en c) het buitenbundel tarief op deze absurde hoogte te laten, daarmee mensen dwingend een (te) ruime bundel te kiezen.
Geen wonder dat ondanks de lage bundeltarieven Simyo vrijwel nooit als goedkoopste provider uit de vergelijkingen komt, tenzij je een (heel) ruime marge (ongeveer 30%) aanhoudt tussen bundel en je te verwachten belgedrag.

Dat met de meeste telefoons de verbruiksduur kan worden bijgehouden was mij bekend. Maar dat is iemand een auto verkopen en dan zeggen dat je ook heel goed met openbaar vervoer kan als er iets niet aan de auto deugt. Ik wil, dat als Simyo zegt dat ik deze maand nog “zoveel” tegoed heb, dat ik dan ook “zoveel” tegoed heb. Want zelfs met de kleine-lettertjes aanduiding dat het verbruik is bijgehouden tot zo-en-zoveel uur op die-en-die datum, dan nog is “enkele uren” vertraging niet zo absoluut als de bewering “Je hebt deze maand nog …..minuten in je bundel” in koeienletters.
En er is al drie keer gecheckt, dus met dat verbruik zit het wel snor.

Ik snap dat je dit soort antwoorden wel moet geven, dat is logisch als je denkt dat het niet aan jou ligt. Maar misschien dat Simyo nog eens meer aan klanten zoals ik kan denken en minder aan z'n verdienmodel. 

Groeten,
Hansje
Badge

Friesian, mijn simkaart registreert niet alleen hoor. Die heeft ook een eigen leventje meegekregen toen 'ie werd verstrekt. Bijvoorbeeld dat 'ie moet controleren of "internet" aan staat. 

Hoi Hansje.

Ik begrijp wat je bedoeld en dat is niet alleen bij een nokia c1, zo ook bijvoorbeeld nokia asha modellen,telefoons zoals o.a nokia 113 met gecomprimeerd internet.
Vraagje, kreeg je bij de activatie van de sim door het inschakelen van de telefoon een bericht van 1300 om de configuratieberichten te accepteren?
Heb je die geaccepteerd?  Dat is al een mogelijke verklaring.

Maar nu de hamvraag: als Simyo je bundel per maand laat vervallen, waarom dan die absurd hoge buitenbundel tarieven? Waarom niet overgestapt naar een dubbeltje per minuut

Daarvoor kun je ook als optie kiezen een extra prepaid sim voor als de bundel op is van bellen, denk bijvoorbeeld maar eens als voorbeeld een dual sim (smart)phone.
Je begrijpt dat het niet aan mij is om te zeggen je moet dit en dat........:)

Groet van het paerdjuh. 
Friesian


Beste Friesian,

Dank je wel voor je suggestie over die configuratieberichten. Als dat dezelfde instellingen zijn als voor de meldingen over roaming in het buitenland, dan is het antwoord ja.
Je bent daarmee ook de eerste die een zinnige suggestie doet voor de voor mij onverklaarbare dataoverdracht van wel 15 kB. 
Vreemd trouwens dat de “Welkom in het buitenland. Bellen kost 23 cent..”enz., meldingen gratis zijn, maar juist die internetcheck dan weer niet gratis is. Dat kost wel een cent hoor! ;-)

En nu je tweede suggestie. Ik heb een ouderwetse dual sim. Dat heet twee telefoons. Maar je hebt er weinig aan als – op de laatste dag van de maand – je tegoed wordt bijgewerkt met een vertraging van enkele uren.
Ik geef toe, het is een bijzondere samenloop van omstandigheden, maar toch.....

Heb je trouwens tussen neus-en-lippen door gemerkt dat je dus beter vanuit het buitenland kan bellen als je bundel op is, dan vanuit Nederland door blijven bellen?
Dat scheelt dan weer 8 centen per minuut. Dus ze kunnen het wel! Jammer dat ze alleen gedwongen moeten worden door iemand met haar op de tanden.

Groeten,
Hansje
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Hansje,

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat bellen naar een Zone 1 goedkoper is dan het bellen buiten de bundel binnen Nederland.
Dit komt onder meer omdat de tarieven voor bellen (en internet) van en naar andere Europese landen gereguleerd worden door de EU.
Binnen Nederland en buiten Europa is een provider nog vrij zijn eigen tarieven te bepalen.

Je geeft ook aan dat
het bundelverbruik met minimaal enkele uren vertraging doorkomt.

Dit klopt ook helemaal. Realtime verbruik registreren en de informatie via onze facturatiesystemen doorzetten naar Mijn Simyo en de Mijn Simyo app is nu eenmaal niet mogelijk, helaas.
Je bent vorige maand tijdens een telefoongesprek buiten je bundel geraakt. Ook al zou je je bundelverbruik realtime kunnen checken, zit je tijdens je telefoongesprek op Mijn Simyo? ;)

Vreemd dat als ik vragen stel aan een Simyo medewerker over mijn verbruik, deze de ene keer antwoordt dat hij (m/v) niet mijn gegevens niet kan inzien om privacy redenen, maar dat de andere keer kan beoordelen dat er niets vreemds aan het verbruik is.

Je bel- en smsverbruik kunnen we inzien. Tenminste; binnen Nederland het uitgaande verkeer.
Dat hebben we ook nodig om te factureren. Voor wat betreft je dataverbruik mogen we vooralsnog enkel zien dát het verbruikt is.
Waaraan, dus welke website bijvoorbeeld, mag niet opgeslagen worden door je provider.
-Ali en onze collega die je aan de telefoon hebt gehad hadden het over verschillende soorten verbruik.

Is het zo iets duidelijker voor je, Hansje?
Badge
Hoi Hansje,

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat bellen naar een Zone 1 goedkoper is dan het bellen buiten de bundel binnen Nederland.
Dit komt onder meer omdat de tarieven voor bellen (en internet) van en naar andere Europese landen gereguleerd worden door de EU.
Binnen Nederland en buiten Europa is een provider nog vrij zijn eigen tarieven te bepalen.

Je geeft ook aan dat
het bundelverbruik met minimaal enkele uren vertraging doorkomt.

Dit klopt ook helemaal. Realtime verbruik registreren en de informatie via onze facturatiesystemen doorzetten naar Mijn Simyo en de Mijn Simyo app is nu eenmaal niet mogelijk, helaas.
Je bent vorige maand tijdens een telefoongesprek buiten je bundel geraakt. Ook al zou je je bundelverbruik realtime kunnen checken, zit je tijdens je telefoongesprek op Mijn Simyo? ;)

Vreemd dat als ik vragen stel aan een Simyo medewerker over mijn verbruik, deze de ene keer antwoordt dat hij (m/v) niet mijn gegevens niet kan inzien om privacy redenen, maar dat de andere keer kan beoordelen dat er niets vreemds aan het verbruik is.

Je bel- en smsverbruik kunnen we inzien. Tenminste; binnen Nederland het uitgaande verkeer.
Dat hebben we ook nodig om te factureren. Voor wat betreft je dataverbruik mogen we vooralsnog enkel zien dát het verbruikt is.
Waaraan, dus welke website bijvoorbeeld, mag niet opgeslagen worden door je provider.
-Ali en onze collega die je aan de telefoon hebt gehad hadden het over verschillende soorten verbruik.

Is het zo iets duidelijker voor je, Hansje?


Oh, Ernst, het was me al duidelijk hoor.

Maar begrijp jij het nu ook?
  • Dat je gedwongen moet worden je tarief te verlagen, dat zegt al iets :mad: . Namelijk dat je het liever niet had gedaan. Waarom dan niet meteen alle tarieven op dat niveau brengen? Je gaat me toch niet vertellen dat je 31 ct moet vragen omdat er zoveel buitenbundel ingekocht moet worden dat dat de winst, van de 1 maands vervaldatum en de 30% winst van de per minuut afrekenen, zou doen verdampen?  
  • Dat je #101* hebt laten vallen omdat het voor Simyo niet zo handig was [dixit: een collega], maar voor de klant wel. Stukken handiger in elk geval dan de site te raadplegen:(.
  • Dat ik geen smartphone gebruik, maar alleen bel en dat de opmerking over wat wel en niet ingezien kan worden, niet van toepassing lijkt te zijn in mijn geval 😕.  
Dank voor een vorige interventie.

de groeten van,
Hansje
Reputatie 5
Badge +11
Hi Hansje.

Laat ik zeggen dat ik in elk geval snap wat je bedoelt ;)
En ik begrijp dat je ons buiten bundel tarief duur vind. En daar geef ik je ook gelijk in. Juist om die reden zijn onze bundels goedkoop.
Dat is namelijk een wisselwerking. Bij providers waar de bundels zelf duurder zijn, is het buitenbundel tarief ook goedkoper.
We doen daar ook niet moeilijk of onduidelijk over; het staat duidelijk vermeld op onze website.

De code *101# had geen betrekking op je belbundel. Deze code kon worden gebruikt om je Prepaid beltegoed op te vragen en KPN heeft besloten met die code te stoppen.
Daar hebben wij geen invloed op gehad.

maar alleen bel en dat de opmerking over wat wel en niet ingezien kan worden, niet van toepassing lijkt te zijn in mijn geval

Klopt helemaal, dat probeerde ik uit te leggen.

Reageer