.

Beantwoord

Kunnen de kosten van mijn lange gesprek geheel vergoed worden?


Laat ik voorop stellen dat ik erg tevreden ben met Simyo. Jullie helpdesk is super.
Maar nou heb ik toch een probleem met de laatste factuur.
Mijn vrouw werkt 's nachts op de huisartsenpost en was laatst haar telefoon vergeten.
Zij belde mij om 23:00 uur met de vraag om hem thuis te zoeken.
Ik belde met mijn telefoon haar toestel en vond die uiteindelijk in de badkamer.
Vanaf dat moment zijn de twee toestellen per ongeluk verbonden gebleven.
Ik ging naar bed en de volgende ochtend kreeg ik van Simyo een bericht dat
mijn toestel was geblokkeerd wegens te hoog verbruik.
Op mijn Simyo zag ik tot mijn schrik € 173,29 buiten bundel verbruik staan.
Ik heb toen met een van jullie medewerkers gebeld om mijn toestel te laten deblokkeren
en om kwijtschelding te vragen van dit bedrag.
Na enig overleg kwam zij met het voorstel om het met de helft te verminderen.
Ik ging toen akkoord, maar toen ik er naderhand over nadacht vind ik het toch ook
niet terecht om de helft te betalen.
Ok, het is mijn fout, ik had de verbinding moeten afbreken, maar deze vergissing kom mij
toch wel erg duur te staan.
Ik wil jullie daarom vragen om het hele bedrag niet te rekenen.

met vriendelijke groet,
Ruud Rijnberg
icon

Beste antwoord door Caspar 17 June 2016, 10:27

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ruud13,

Welkom op het forum. Goed om te zien dat het je is gelukt om alsnog in te loggen door een account aan te maken en mooi om te horen dat je tevreden bent bij Simyo.

Wel vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt voor een gesprek wat je per ongeluk hebt laten hangen.

Ik snap heel goed dat je het gehele bedrag niet wilt betalen, maar helaas gaan wij het bedrag niet geheel vergoeden. De verbinding is er zoals je weet geweest en de kosten zijn in principe geheel terecht. Omdat we het vervelend voor je vinden en we wisten dat het niet bedoeld was om zo lang te bellen, hebben wij de helft vergoed. Eerlijk gezegd is dit is al meer dan we eigenlijk zouden vergoeden! Ik ben daarom ook erg blij dat mijn collega zo coulant is geweest om de helft te vergoeden, maar meer kan ik echt niet voor je doen Ruud.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Heb je hier nog verdere vragen over?

Groetjes,
Caspar
Nou, ik ben het in zoverre niet mee eens omdat ik niet geloof dat Simyo € 173,29 kosten heeft gemaakt voor deze verbinding.Het is m.i. gewoon extra winst.
Een lang gesprek moeten mensen natuurlijk gewoon betalen, maar dit is iets anders.

groet,
Ruud
.
Reputatie 2
Badge +2
Ruud, als je jouw logica volgt, dan is wat je moet betalen voor je verbruik afhankelijk van of je wel of niet nuttig gebruik hebt gemaakt van de verbinding.
Dus: als iemand nou (zoals de uitdrukking is) "5 kwartier in een uur praat", zou die dan meer moeten betalen dan een heel erg langzame prater? 😉
Reputatie 7
Badge +7
En ik vind dat als je 50% vergoed krijgt van iets wat 100% je eigen fout is je
je handen mag dichtknijpen. Ik zou heel stil in een hoekje gaan zitten voordat
ze zich bedenken.
Natuurlijk, als ik een fout maak en en een ander kost dat geld, dan betaal ik dat.
Maar ik geloof niet dat mijn openstaande verbinding van 1 nacht Simyo extra geld gekost heeft.
Klopt, het kost jou wat Xtra, probeer maar eens uit, de hele nacht de waterkraan laten lopen....ik zou me vet vergissen als dat jou geen geld zou kosten en mij wel. Denk je dat de waterleiding dat niet rekent. Niettemin is het een rekening om geen herhaling van te maken...:8
Reputatie 7
Badge +7
Natuurlijk, als ik een fout maak en en een ander kost dat geld, dan betaal ik dat.
Maar ik geloof niet dat mijn openstaande verbinding van 1 nacht Simyo extra geld gekost heeft.


Dat denk ik wel. Die extra uren zullen door KPN worden doorberekend, Vast niet voor 175 Euro,
maar wel voor een flink bedrag.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ruud13,

Interessante discussie! Ik ben toevallig degene die jou deze coulance heeft gegeven, toentertijd. Grappig! Zoals Caspar aangeeft, was het niet gemakkelijk om ervoor te zorgen dat 50% van het bedrag vergoed werd. Normaliter wordt een dergelijke vergoeding niet gegeven, maar ik snapte gewoon heel goed dat dit een vervelend voorval was. Je geeft zelf ook aan dat het jouw fout was en dat je verantwoordelijkheid neemt voor je vergissing. Het goede nieuws is dat je slechts 50% verantwoordelijkheid hoeft te nemen ;)

Bovendien, zoals Hans63 al aangeeft, zit er echt geen verschil tussen een 'normaal' lang gesprek waarin informatie uit wordt gewisseld, en een openstaande verbinding waarin niets wordt gezegd. Vanuit het systeem is dat exact hetzelfde. Lijkt me duidelijk!

Ik snap heus dat het nog steeds een groot bedrag blijft. Ik kan je wel een betalingsregeling bieden, als je dat fijner vindt? Dan betaal je het bedrag in termijnen, waardoor het niet in één keer een hap is uit je rekening. Lijkt dat je een goede oplossing? Meer dan dat kán ik echt niet bieden. Dat lijkt me ook niet zo raar.

Laat je even weten of je een betalingsregeling wilt hebben?

@ Hans63, Friesian en Wimj12: Toppers, dank voor het meedenken en voor jullie reacties!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,
Bedankt voor je reactie.
Ik snap dat het voor jullie ook niet gemakkelijk is om dit te verantwoorden.
Ik ben deze discussie ook begonnen om te horen hoe anderen hierover denken.
Een verbinding, die per ongeluk lang open blijft staan zal wel vaker voorkomen en
het is natuurlijk niet altijd duidelijk of het niet gewoon een lang gesprek is.
Bedankt voor je aanbod van een betalingsregeling, maar dat is niet nodig,
zo krap is mijn beurs nou ook weer niet.:)

groet,
Ruud
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ruud13,

Het is inderdaad een lastige situatie. Goed dat je even hebt gepeild hoe anderen hier over denken! Dat is natuurlijk altijd handig.

Ik kan nu alleen nog maar zeggen dat ik hoop dat het niet meer zal gebeuren! We zijn elkaar hierin toch tegemoet gekomen en hebben het samen netjes opgelost.

Moraal van het verhaal, controleer altijd of er daadwerkelijk is opgehangen!

Groetjes,
Ilias

Reageer