.

Beantwoord

Kunnen buiten bundel kosten gecrediteerd worden?

  • 1 January 2016
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Ik heb in november ongeveer 290 minuten gebeld met mijn 300 minuten bundel. Toch krijg ik op de factuur buitenbundel kosten in rekening.

Deze kosten wil ik graag gecrediteerd hebben.
icon

Beste antwoord door Ray 1 January 2016, 14:27

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo Goedehenk,

Welkom op het forum en ook de beste wensen voor 2016.

Ik kan niet in jouw gegevens kijken maar kan wel eventuele verklaringen noemen waardoor je buiten de bundel kosten heb gekregen.

Simyo rekent af op hele minuten. Als je bijvoorbeeld 1 minuut en 10 seconden belt zijn dat 2 minuten. Hier vind je daar meer info over.

Heb je misschien naar nummers (0900) gebeld die buiten de bundel vallen? Dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

Heb jij de 290 van je Mijn Simyo gehaald of van een minuten teller op je telefoon? In dit laatste geval zal dit dus niet accuraat zijn gezien het naar boven afronden.

Mijn advies is de specificaties op je factuur nog eens door te nemen om te zien waar ze vandaan zijn gekomen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Goedehenk,

Welkom op het Simyo Forum!

Raytje heeft je vraag al volledig beantwoord. Bedankt! Ik heb er echt niets aan toe te voegen, behalve dat je de factuur het beste via Mijn Simyo kunt downloaden. Daarop zul je zien dat de verbruikskosten zijn ontstaan door de afronding tot een hele minuut naar boven. Je betaalt €0,31 per minuut buiten de bundel. Het beste is om je resterende tegoeden goed bij te houden via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle
Hoi Estelle,

Bedankt voor je reactie.

Op de factuur staat er niet bij vermeld dat de belminuten naar boven worden afgerond. Het klopt wel wat je zegt, als ik van elk gesprek de tijd naar boven op hele minuten afrond kom ik zo'n 42 minuten boven de bundel van 300 minuten uit. Dit betekend dat ik hierdoor meer dan het dubbele betaal voor het bellen. Het zou fijn zijn als ik een sms zou krijgen of iets dergelijk als ik over mijn bundel heen ga. Dit zou mij veel kosten besparen, maar hierdoor zou Simyo ook minder geld aan me verdienen. Daarom zal ik me aanwennen regelmatig mijn tegoed te controleren.

Zou het mogelijk zijn om op de factuur te vermelden hoeveel minuten er in rekening worden gebracht en de vermelding dat de minuten naar boven worden afgerond. Op de rekening staan de niet afgeronde bel-minuten vermeld.

Groetjes,

Henk
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Henk,

Graag gedaan 🙂.

Op de factuur staat inderdaad niet vermeld dat gesprekken naar boven afgerond worden. Dit kun je wel op onze website terugvinden. Bijvoorbeeld hier en hier teruglezen.

Omdat je je verbruik op elk gewenst moment kan bekijken via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app, sturen wij geen waarschuwingsberichten. Het is dus een heel goed idee dat je je resterende tegoeden regelmatig gaat controleren. Het is niet mogelijk om wijzigingen te doen op je factuur. Daarop zie je de niet afgeronde belminuten staan. De resterende tegoeden op Mijn Simyo, zijn tegoeden inclusief afgeronde minuten.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Groetjes,
Estelle
Hoi Estelle,

Het is zo goed hoor.

Bedankt, ik weet voldoende.

Groetjes, Henk
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Goedehenk,

Fijn dat het duidelijk is. Als er nog iets anders is kun je altijd bij ons terecht.

Fijn weekend!


Groetjes, Caspar

Reageer