Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Krijg ik mijn aanbetaling terug bij hoogverbruik?


Vanochtend even geïnternet. Onverklaarbaar hoog internet verbruik. Nummer geblokkeerd. Ruim mB's bijgekocht om tekort aan te vullen. Ze worden echter niet geactiveerd.
Ik vermoed, dat na storting van E. 100,- deze extra mB's actief worden. Kan ik daarna de E. 100 terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Els 2 juli 2018, 14:16

Hoi Euphorbia,



Welkom op het Simyo Forum! Wat balen dat je geblokkeerd bent vanwege hoge kosten!



Ik zie inderdaad dat je internetbundel op zaterdagochtend helemaal op was. Hierover hebben we je per sms een waarschuwing gestuurd. Omdat er in korte tijd zoveel MB's buiten je bundel zijn verbruikt, hebben we je aansluiting uit voorzorg geblokkeerd. Hierover heb je ook bericht ontvangen. Om direct weer gedeblokkeerd te worden, kon je een aanbetaling doen van €100,-. Deze aanbetaling wordt vast verrekend met de factuur van juni, die kosten storten we dus niet terug. Omdat nu de nieuwe maand en nieuwe bundels van start zijn gegaan, kun je geen aanbetaling meer doen. De gehele factuur zal eind juli automatisch van je rekening worden afgeschreven.



Omdat je nieuwe bundels van start zijn gegaan, kan ik de blokkade verwijderen. Zet je telefoon even uit en aan om weer gebruik te kunnen maken van je simkaart. Helaas kan ik je niet vertellen waaraan je MB's zijn verbruik op zaterdag. In sommige telefoons is dit te achterhalen. Meer hierover lees je hier. Om in de toekomst dit soort kosten te voorkomen, raad ik je aan om deze pagina goed door te lezen.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



@ Ray, wederom bedankt! :D



Groetjes,

Els
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Die 100 euro ga je waarschijnlijk niet terug krijgen. Dat is zoals ik het begrijp een aanbetaling geweest.

Heb je geen 80 en 100% bericht gehad?

Als je extra MB's heb gekocht om te compenseren dan heb ik slecht nieuws. Ze werken niet met terugwerkende kracht.

Een moderator zal jouw vraag verder oppakken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Euphorbia,

Welkom op het Simyo Forum! Wat balen dat je geblokkeerd bent vanwege hoge kosten!

Ik zie inderdaad dat je internetbundel op zaterdagochtend helemaal op was. Hierover hebben we je per sms een waarschuwing gestuurd. Omdat er in korte tijd zoveel MB's buiten je bundel zijn verbruikt, hebben we je aansluiting uit voorzorg geblokkeerd. Hierover heb je ook bericht ontvangen. Om direct weer gedeblokkeerd te worden, kon je een aanbetaling doen van €100,-. Deze aanbetaling wordt vast verrekend met de factuur van juni, die kosten storten we dus niet terug. Omdat nu de nieuwe maand en nieuwe bundels van start zijn gegaan, kun je geen aanbetaling meer doen. De gehele factuur zal eind juli automatisch van je rekening worden afgeschreven.

Omdat je nieuwe bundels van start zijn gegaan, kan ik de blokkade verwijderen. Zet je telefoon even uit en aan om weer gebruik te kunnen maken van je simkaart. Helaas kan ik je niet vertellen waaraan je MB's zijn verbruik op zaterdag. In sommige telefoons is dit te achterhalen. Meer hierover lees je hier. Om in de toekomst dit soort kosten te voorkomen, raad ik je aan om deze pagina goed door te lezen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Ray, wederom bedankt! :D

Groetjes,
Els
Beste Els,

Ik vind dit een onterechte gang van zaken om de volgende reden.

Indien ik normaal over mijn internetbundel ga en vervolgens mB's bijkoop worden deze mB's geactiveerd en zijn de kosten beperkt tot €5 of een klein veelvoud daarvan.

Nu ik door onverklaarbare oorzaak heel snel heel veel mB' verbruikt heb in korte tijd en daardoor (gelukkig) geblokkeerd werd, maar gezien de sneldheid van mB verbruik geen tijd had om bij te kopen, zou ik een rekening krijgen richting de €200. Ik heb welzo snel mogelijk voldoende mB's bijgekocht. Maar door de blokkade werdwn deze niet actief.

Daar zit toch een enorm stuk rechtsongelijkheid in.

Ik verzoek dus om deze ongelijkheid recht te trekken.

Met vriendelijke groet
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Euphorbia,

Ik snap je reden! Je internetbundel was 30 juni in de ochtend al verbruikt. Een uur later heb je MB's bijgekocht. Maar in dat uurtje voordat je bijgekocht had, heeft je telefoon veel MB's verbruikt. En daardoor hebben wij je geblokkeerd. Het is belangrijk om te weten waar die MB's vandaan komen. Zo voorkom je dat je weer een hoge rekening krijgt.

Je kan in je telefoon terugzien welke app veel MB's verbruikt heeft. In deze blog lees je hoe je dit kan doen. Zodra je de blog doorgenomen hebt, kan je mij een privé-bericht hierover sturen? Ik ben benieuwd welke app veel MB's verbruikt heeft en waarschijnlijk ook de boosdoener geweest is.

Groetjes,
Ashweeta
Beste Ashweeta,

Sorry, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag van de ongelijkheid.

Zonder blokkade kan je mB's bijkopen. Met blokkade niet. Dat is de crux.

Ik vond het prettig, dat het verbruik gelimiteerd werd. Ik vind het onterecht, dat ik daardoor automatisch een erg hoge rekening gepresenteerd krijg. Dan had ik liever geen blokkade gehad.

In het Simyo reglement (https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf) staat op bladzijde 19:

20.2 SIM-kaart blokkeren bij diefstal of vermissing
Bij diefstal, vermissing of als u denkt dat iemand zonder uw
toestemming uw SIM-kaart of de beveiligingscodes heeft
gebruikt, kunt u ons vragen uw abonnement te blokkeren.
Dat kan 7 dagen per week. We blokkeren uw abonnement
dan zo snel mogelijk. Tot uw SIM-kaart is geblokkeerd,
moet u de kosten van het gebruik van uw aansluiting
betalen. Over de periode dat uw abonnement geblokkeerd
is, betaalt u geen kosten voor het gebruik van uw
aansluiting, maar wel abonnementskosten. Een mobiele
Prepaid dienst kan niet worden geblokkeerd.

Je kunt dus om een blokkade vragen. Ik kan nergens in het reglement vinden dat er automatisch geblokkeerd wordt.

Ik ben over deze mogelijke gang van zaken (automatische blokkade gekoppeld aan het niet kunnen bijkopen van mB's) niet geïnformeerd en wordt derhalve gedupeerd.

Er wordt mij derhalve onrecht aangedaan.

Ik verzoek nogmaals om een regeling te treffen.

Indien ik nul op het request blijf krijgen, zie ik mij helaas genoodzaakt om arbitrage in te schakelen, mijn rechtsbijstand aan te spreken en de consumentenbond te informeren.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
@Euphorbia

Je hebt 2 soorten blokkades. De blokkade door klant, dat is wat jij gevonden hebt. En de blokkade door Simyo bij hoogverbruik.

Als jij geen blokkade opgelegd kreeg van Simyo dan loop je risico dat je factuur nog hoger uit zou vallen. De blokkade opgelegd door Simyo is van voor de bijgekochte MB's. Extra gekochte MB's worden niet met terugwerkende kracht verrekend.

Zonder blokkade kan je mB's bijkopen. Met blokkade niet. Dat is de crux.


Dat lijkt mij niet meer dan logisch. MB's bijkopen als je bent geblokkeerd is simpel gezegd gewoon zonde.
Waar staat dit in het reglement?
Het gaat me om feiten. Niet om meningen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Euphorbia,

Ik kan me zeker voorstellen dat je graag precies wilt weten hoe dit allemaal zit.

Bij Simyo hebben we geen mogelijkheid om een dataplafond in te stellen. Daarom wordt je verbinding niet automatisch stopgezet zodra je bundel op is. Wel sturen we je als waarschuwing een sms'je zodra je internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt. Hierbij kun je zelf kiezen of je extra MB's bijkoopt of je internetverbinding uitzet via Mijn Simyo. De extra MB's gaan pas van start zodra je ze aanschaft, deze kunnen niet met terugwerkende kracht worden verrekend met je verbruik dat al buiten de bundel is gevallen.

Als beveiliging blokkeren wij je simkaart zodra je binnen korte tijd veel kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Deze blokkade noemen we Hoogverbruik, we hebben je hier ook per sms en e-mail over geïnformeerd. Op deze pagina kun je lezen hoe Hoogverbruik werkt. Omdat we afhankelijk zijn van de doorgave van het verbruik op het netwerk, kan het zijn dat de kosten buiten je bundel na de blokkade nog oplopen. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd, nadat de blokkade is geactiveerd kan er overigens geen nieuw verbruik geregistreerd worden.

Ashweeta heeft je gevraagd om op je telefoon na te gaan waar het verbruik precies door is ontstaan en om haar een privébericht te sturen. Zo kan ze nog wat extra, maar privacygevoelige zaken, met je doornemen over je aansluiting en verbruik. Zou je dit willen doen? 🙂

@ Ray, bedankt voor je uitleg over Hoogverbruik!

Groetjes,
Els
Hallo,

Ik heb gister ook opeens veel verbruikt blijkbaar. Om 08:13 kreeg ik het 80% bericht en 10:07 het 100% bericht. Vervolgens om 10:43 het bericht dat ik afgesloten was vanwege het hoge verbruik.
Na bekijken van de factuur zie ik dat er in 12 minuten 22 keer 58.59 mb en als laatste 1 keer 17.95 mb verbruikt is. Ik heb wat muziek off line geluisterd, meer niet.
Ik vind het een bizar verbruik en vraag me af hoe dit te verklaren is. Hoop dat iemand er wat zinnigs over kan zeggen.
Alvast bedankt. Groeten Bas
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Bas,

Welkom op het Simyo Forum! Oei, dat is geen leuke verrassing. 😞

Ik zie inderdaad dat je in korte tijd erg veel MB's hebt verbruikt via het mobiele netwerk. Helaas kan ik je niet vertellen waardoor dit verbruik is veroorzaakt, we registreren namelijk de inhoud van deze sessies niet vanwege de wetgeving rondom privacy. Als jij een sms'je stuurt, registreren we bijvoorbeeld ook niet wat je daarin vermeld. Snap je? In de meeste telefoons kun je dit wel terugvinden, meer hierover lees je op deze pagina. Kun je daarmee vinden waardoor er zoveel internet is verbruikt? Dit soort verbruik wordt meestal veroorzaakt door streamingsdiensten of het downloaden van een grote update van een app of besturingssysteem.

Gelukkig zie ik wel dat de waarschuwingen op tijd zijn verstuurd, uiteraard wel balen dat je dan net in een half uur zoveel kosten maakt dat je verbinding wordt geblokkeerd. Dit doen we uit voorzorg om een nog hogere factuur te voorkomen.

Laat je het weten als je hebt kunnen zien waar dit verbruik vandaan kwam?

Groetjes,
Els

Reageer