.

Beantwoord

Kosten voor skype in rekening gebracht


Beste,

Vanuit skype op mijn mobiel heb ik een telefoontje gepleegd. Ik belde naar en vast nummer. Hiervoor worden vanskype kosten in rekening gebracht.
Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat dit telefoontje óók met enorme kosten bij simyo in rekening wordt gebracht. 
Na mijn begrip hebben jullie niet de bevoegheid om de inhoud van het internet dataverkeer in te zien. Erger nog is dat jullie hiervoor, waarschijnlijk onterecht,  kosten in rekening brengen.
Kunt u mij over de verhouding tussen skype en simyo en deze gebeurtenissen voorlichten?

Groet
Nils
icon

Beste antwoord door Alex 26 June 2013, 13:07

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo kijkt niet naar de inhoud van het dataverkeer (dus ook niet de inhoud van Skype commnicaties) maar registreert wel de hoeveelheid MBs dat door jouw mobiel tijdens een Skype gesprek wordt gegenereerd. Deze kosten komen uit je bundel als je die hebt, zo niet dan worden ze tegen het veel hogere standaardtarief in rekening gebracht. Je hebt het over "enorme kosten", dus ik ben bang dat je geen voordelige internetbundel hebt. Ben je van plan veel te gaan skypen, dan is een bundel zeker aan te bevelen, of ga alleen skypen via WiFi dan brengt Simyo daar geen kosten voor in rekening.
Helaas is dit niet waar wat je  zegt. Op het overzicht staat namelijk het telefoonnummer dat ik via skype heb gebeld. Bij jullie is dus wel bekend welke nummers via skype worden gebeld.

De hoeveelheid MBs zou niet uit moeten maken, want ik heb een gratis wifi-verbinding gebruikt. Volgens mij heb jij het over kosten voor het dataverkeer. De kosten staan echter niet bij 'internet' maar bij 'gesprekken naar het buitenland'.

De vraag blijft dus nog steeds dezelfde. Graag reactie.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben zeer benieuwd wat de reaktie van Simyo hierop zal zijn (ik werk niet voor Simyo). Voor zover ik weet maakt Skype gebruik van een internet dataverbinding, zelfs wanneer je een telefoonnummer belt. Als de kosten bij "gesprekken naar het buitenland" staan dan lijkt het me dat het gesprek niet via Skype liep. Maar nogmaals, ik ben benieuwd naar de ontknoping van dit mysterie.
Heb nu ook door dat je niet van simyo bent. Sorry voor het misverstand.
Geven zij ook antwoord in het forum? Of moet ik dan een mail sturen?

Het gesprek liep trouwens wel via skype. Dat weet ik 100% zeker. Vandaar kun je idd van een mysterie spreken.
Reputatie 7
Badge +9
Ik verwacht dat je vandaag nog hier antwoord krijgt van een Simyo moderator.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum nils_e,

Simyo breng inderdaad geen belkosten in rekening voor gesprekken welke via een internet verbinding lopen. Internet en bel/sms verkeer wordt los van elkaar gelezen. Ik zie inderdaad dat er in mei en juni gesprekken zijn gevoerd naar een buitenlands telefoonnummer. Kan je mij een privé bericht sturen met daarin de datum + tijdstippen en het telefoonnummer waarnaar jij gebeld hebt. Dan kan ik hier samen met de technische dienst naar kijken.

Groetjes,

Alex
Bedankt voor de reactie, Alex. 
Ik stuur je graag en bericht, alleen ik kan nergens een knopje vinden voor een privé bericht. Waar is die?
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor de reactie, Alex. 
Ik stuur je graag en bericht, alleen ik kan nergens een knopje vinden voor een privé bericht. Waar is die?


Hier:
https://forum.simyo.nl/private.php?do=newpm&u=1495
Reputatie 5
Badge +10
Hoi nils_e,

Ik heb je privé bericht ontvangen en beantwoord.

Groetjes,

Alex
Even om je op de hoogte te houden:
Het probleem kon tot nu toe niet worden opgelost, oftewel er is er geen verklaring voor. Ik zou met skype contact opnemen. Omdat ik bij hun geen contactforumulier heb gevonden houd het hier dus een beetje op. 
Reputatie 7
Badge +9
Leg het probleem voor op http://community.skype.com, er is een boel Skype-deskundigheid daar.
Badge +8
Even om je op de hoogte te houden:
Het probleem kon tot nu toe niet worden opgelost, oftewel er is er geen verklaring voor. Ik zou met skype contact opnemen. Omdat ik bij hun geen contactforumulier heb gevonden houd het hier dus een beetje op. 

Leg het probleem voor op http://community.skype.com, er is een boel Skype-deskundigheid daar.

Hoi Nils_e,

Dat is toch wel de moeite waard denk ik, om het daar even te vragen. Wie weet gebeurt het straks anders weer?
Ik weet bijvoorbeeld wel dat je ook telefoonverbinding kunt maken vanuit Skype. Maar ik dacht dat je dan Skype-tegoed moest hebben en dat dat daar dan vanaf ging.. Mocht je de oplossing van het mysterie vinden, dan horen wij het ook graag.

Groetjes,
Charlene

Reageer