.

Beantwoord

Kosten mobiel internet

  • 6 September 2013
  • 7 reacties
  • 951 Bekeken

Hoe kan het zo zijn dat ik in drie maanden hetzelfde aantal internet units gebruik en er 1 rekeing bij zit van 220 euro en de andere 35 euro? Als de bundel met internet uit zou staan kom ik idd op 220 euro uit maar die stond gewoon aan. Ik heb een tijd terug gesproken met de klantenservice. Het enige wat ze zeggen is dat het veruik is zoals op de factuur staat en verder kunnen ze NIETS DOEN.  Graag wil ik  dat er wordt gekeken naar mijn rekening!
icon

Beste antwoord door Kim 8 September 2013, 17:51

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hoi hmjenniskens,

Allereerst welkom op het forum! :)

Om beter voor je uit te kunnen zoeken wat er precies aan de hand is, zou ik graag willen weten over welke facturen het gaat? Allereerst vermoed ik de factuur van juli 2011, maar wat zijn de 'referentie' facturen waar je het over hebt qua hetzelfde verbruik maar andere kosten?

Ik hoor het graag van je.
Hi Kim,

Bedankt voor je reactie!

Het gaat om de volgende factuur

juli - 201121882811  € 232,96Betaald

Referentie voorbeelden

21825600
21940544
Badge +6
Hi Kim,

Bedankt voor je reactie!

Het gaat om de volgende factuur

juli - 201121882811  € 232,96Betaald

Referentie voorbeelden

21825600
21940544


Hoi Hmjenniskens,

Ik heb factuur 21882811 & 21940544 bekeken. Dit zijn facturen van de maanden augustus en september van 2011.
Op factuur: 21882811 heb je gebruik gemaakt van je internetbundel en je hebt gebruik gemaakt van je internetbundel tegen het buiten de bundel tarief van €0.30 cent per MB. Op de factuur: 21940544 heb je gebruik gemaakt van je aansluiting in het buitenland. Je hebt gesprekken gevoerd vanuit Denemarken en Spanje, gesprekken ontvangen in Duitsland en Spanje en sms'jes verstuurd vanuit Denemarken, Duitsland en Spanje. Wanneer ik op factuurnummer: 21825600 zoek kom ik bij een andere klant uit.
Beste Natascha,

Bedankt voor je snelle reactie. IK ga vaker naar het buitenland maar gebruik dan uberhaupt geen internet. Ander zou ik dit vaker hebben gehad. Het bellen klopt sowieso. Kun jij kijken waarom ik gebruik heb gemaakt van het buiten de bundel tarief.  In het buitenalnd heb ik geen gebruik gemaakt van internet. Althans dat zoua anders ook op de factuur moeten staan. Het komt dus alleen op deze factuur voor.

Hoor graag van je


Hi Kim,

Bedankt voor je reactie!

Het gaat om de volgende factuur

juli - 201121882811 € 232,96Betaald

Referentie voorbeelden

21825600
21940544


Hoi Hmjenniskens,

Ik heb factuur 21882811 & 21940544 bekeken. Dit zijn facturen van de maanden augustus en september van 2011.
Op factuur: 21882811 heb je gebruik gemaakt van je internetbundel en je hebt gebruik gemaakt van je internetbundel tegen het buiten de bundel tarief van €0.30 cent per MB. Op de factuur: 21940544 heb je gebruik gemaakt van je aansluiting in het buitenland. Je hebt gesprekken gevoerd vanuit Denemarken en Spanje, gesprekken ontvangen in Duitsland en Spanje en sms'jes verstuurd vanuit Denemarken, Duitsland en Spanje. Wanneer ik op factuurnummer: 21825600 zoek kom ik bij een andere klant uit.
Badge +6
Beste Natascha,

Bedankt voor je snelle reactie. IK ga vaker naar het buitenland maar gebruik dan uberhaupt geen internet. Ander zou ik dit vaker hebben gehad. Het bellen klopt sowieso. Kun jij kijken waarom ik gebruik heb gemaakt van het buiten de bundel tarief.  In het buitenalnd heb ik geen gebruik gemaakt van internet. Althans dat zoua anders ook op de factuur moeten staan. Het komt dus alleen op deze factuur voor.

Hoor graag van je


Hoi Hmjenniskens ,

In augustus 2011 heb je meer internet gebruikt dan de 1000MB die in je internetbundel zit. Dat is de reden dat je gebruik bent gaan maken van het buiten de bundel tarief. In 2011 was het niet mogelijk gebruik te maken van het internet in het buitenland. Deze optie is sinds juli van dit jaar mogelijk.
Beste Natascha,

Hier gaat het juist om. Dit is mijn vraag en mijn probleem! Het kan niet zo zijn dat dat nooit gebeurd maar 1 maand wel. Wat moet ik vredesnaam doen om eerst 1000MB te verbruiken en verviolgenns voor 220 EURO te internetten!  Ik heb al een keer eerder gevraagd dit te onderozklen maar kreeg geen reactie.  Natuurlijk gaat het hier niet om 10000 euro maar juist omdat ik niet in het buitenland heb geinternet en dat alle rekeingen  voor deze en na deze niet zijn belast met meer dan 1000 MB data.

Graag hoorik van je

Groetjes

Hugo
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Hugo,

Helaas is het niet mogelijk om na te gaan waaraan je deze grote hoeveelheid data hebt verbruikt. De Autoriteit Consument en Markt (ACM, voorheen OPTA) heeft bepaald dat dit valt onder de privacywetgeving, meer specifiek, het briefgeheim.
Het enige dat een provider mag zien en registreren is de hoeveelheid data en de tijdstippen waarop dit verbruikt is.

Je dataverbruik kan verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende oorzaken die we van klanten horen is het automatisch updaten dat je besturingssysteem, installeren van apps, streaming video's kijken of tethering (het fungeren als wifi hotspot).

Dat je de maanden ervoor en erna geen internet buiten je bundel hebt gebruikt laat enkel zien dat dit incidenteel is geweest, niet dat het niet klopt.

Reageer