.

Beantwoord

Kosten internet buitenland. Wat moet ik doen?

  • 31 May 2022
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 4 reacties

We zijn in het buitenland voor ons huwelijksreis en ik heb roaming per ongeluk aan laten staan en kreeg heel snel een sms dat internet geblokkeerd is en kosten 60,50 zijn. Geen probleem dacht ik, stomme fout van mij.
zojuist zie ik in de Simyo app dat er 220 mb’s verbruik is en kosten 5€/mb is. Betekent dat ik naast die 60€ nog 1100€ aan kosten moet verwachten? Ik ben bijna aan het huilen en ons huwelijksreis is nog maar net begonnen 😭. Als dat zo is kunnen jullie alsjeblieft coulance voor ons treffen. Dit is echt heel zuur.

 

op mijn telefoon wordt het overigens voor verbruik maar 33mb aangegeven aan roaming sinds 30 mei. Ik heb voor ons reis namelijk de teller al getest. 

icon

Beste antwoord door Seren 31 May 2022, 14:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben ook maar klant, maar help graag. Volgens wetgeving zou internet moeten worden geblokkeerd na 50 euro (ex BTW, dus 60,50 euro inclusief BTW) aan (data-)roaming. Deze limiet is per SMS op te heffen, maar dat is dus een actieve handeling, die je moet doen en gaat dus niet per ongeluk. Indien je dat dus niet heb gedaan, verwacht ik maar 60,50 euro aan kosten.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Ngy,

Bedankt voor je bericht. Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk💐! Jammer om te horen dat je per ongeluk buitenbundel kosten hebt gemaakt. Het is niet de bedoeling dat je gaat huilen op je huwelijksreis om deze reden 😔! Uiteraard wil ik met je meekijken en je tegemoetkomen waar ik kan. Zou je mij een privĂ© bericht kunnen sturen met jouw gegevens? Dan kijken we samen naar een oplossing! 


Bedankt @Groentjuh voor de informatie! Dit klopt inderdaad.

Groetjes,
Seren 

Reageer