.

Beantwoord

Ik heb kosten buiten mijn bundel. Hoe kan dat?

  • 18 May 2017
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Badge
Ik schrok van de rekening van de vorige maand. En ook over de nieuwe maand zijn er weer kosten berekend terwijl de bundel nog lang niet verbruikt is. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Asma 19 May 2017, 11:27

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Martine,

log in op je Mijn Simyo en klik op verbruik. Als het goed is moet je daar je buitenbundel kosten ook zien.

Groet Paul
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Martine Hoogerwaard,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is over je april en mei verbruik. Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is. 😞 Ik geef je graag wat meer uitleg hoe het verbruik buiten je bundel tot stand is gebracht.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je op 18 april je internetbundel volledig hebt verbruikt. Het verbruik dat hierna heeft plaatsgevonden is voor 15 cent per MB buiten je bundel in rekening gebracht. Om kosten buiten je bundel te voorkomen, hebben wij je een waarschuwingssms gestuurd dat je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt.

Om hoge kosten buiten je bundel te voorkomen, adviseren wij je in het vervolg om extra MB's bij te kopen via Mijn Simyo na het ontvangen van deze waarschuwingssms. Je krijgt dan 500 MB voor € 5,-. Deze MB's zijn geldig tot de eerste van de maand. Hierna gaat je nieuwe internetbundel in. Wil je geen extra MB's bijkopen? Dan kun jij de optie 'Internet op je mobiel' uitschakelen via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Let er alleen wel op dat je deze instelling weer aanzet op de eerste van de volgende maand. Op deze manier kun je namelijk weer gebruik maken van je internetbundel.

Volgens onze gegevens heb jij je aansluiting in april en mei ook in Engeland gebruikt. De verstuurde sms'jes en geplaatste oproepen zijn buiten je bundel in rekening gebracht, omdat dit nu nog niet binnen je bundel valt. Gelukkig duurt het niet lang meer, want vanaf 1 juni kun jij je bundels blijven gebruiken binnen de EU. Zonder dat je hier extra kosten voor maakt. Dat scheelt weer, hè? 😳 Voor meer informatie over de tarieven die wij tot 1 juni hanteren, kun je klikken op deze link.

Voor meer informatie over je verbruik kun je het beste je april factuur bekijken. Op pagina 3 vind je een uitgebreide specificatie met je verbruik. Het verbruik van de maand mei kun je bekijken door in te loggen op Mijn Simyo. Onder het tabblad Verbruik kun je het verbruik van deze maand bekijken.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ PaulH, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer