.

Beantwoord

kosten buiten Europa, wat nu?

  • 20 September 2022
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 4 reacties

Beste Simyo,

via deze wil ik klacht indienen over bundel buiten Europa. 2021 en 2022 vier keer buiten Europa geweest en elke keer krijg ik een rekening van boven 70 euro in totaal van 294.08 euro  voor dat ene moment dat ik in Turkey het internet aan heb laten staan.

nu weer 78.39 euro voor augustus 2022 moet gaan betalen omdat ik de simkaart buiten Europa aan het wisselen was en toch voor dat korte tijd zonder waarschuwing weer internet en telefoon was gebruikt en kosten zo hoog gingen.

ik heb een abonnee van 9 euro per maand.

mijn vraag waarom zonder geen enkele waarschuwing zo hoge bedragen krijg ik en waarschuwing komen wanneer helemaal te laat is en al hoge kosten al gemaakt zijn.

dit is niet van deze tijd meer. het had echt anders gekund en ben echt niet blij met zo hoge kosten.

 

Gr, Aref

icon

Beste antwoord door Roeqajja 20 September 2022, 17:15

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ary,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de gemaakte kosten. Wij sturen altijd een waarschuwing per sms zodat je op de hoogte bent van onze tarieven. Heb je deze voorbij zien komen? Ook kun je onze tarieven terugvinden op onze website. Als je buiten zone 1 reist, wordt er aangeraden om je internet uit te schakelen om extra kosten te voorkomen. Ook zou je een lokale simkaart aan kunnen schaffen, gezien wij geen bundels hebben als je buiten Europa reist. Op deze manier ben je voordeliger uit.

Omdat ik me kan voorstellen dat je deze kosten niet bewust hebt gemaakt, wil ik graag met je meekijken of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen. Dit is geen garantie, maar ik wil het wel graag bespreken met de financiële afdeling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting er even bij.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Beste Roeqajja, 

Dankjewel voor je snelle reactie. In Iran helaas is geen garantie om SMS te ontvang. ik heb geen waarschuwing SMS binnen ontvangen wel de laatste keer ineens een SMS gekregen dat kosten boven 60 euro waren. De tijd datik wilde een simkaart vervangen was echt heel erg kort maar toch was weer raak schijnbaar.

Kortom echt vervelend situatie omdat de eersten keer zelf in transit voor stopchande in Turkey was al raak geweest en zo snel de kosten lopen hoog ook…

Dankjewel voor meedenken en eventuele tegemoet koning!

Reputatie 7

@ary Allemachtig, besef je dat dit een openbaar forum is? Iedereen, de hele wereld, als ze dat zouden willen, kan hier mee kijken. 

Ik kan en wil je zeer dringend adviseren zorgvuldig(er) met je persoonlijke gegevens om te gaan. Op deze wijze maak je een identiteitsdiefstal wel héél erg makkelijk!

Omdat jij zelf binnen het uur een post kan bewerken zal een Moderator morgen in/vanaf de loop van de ochtend je nummer en naam verwijderen.

Badge

@Ricok, Dankjewel voor waarschuwing. Had even niet door dat dit geen privé omgeving is. Merci

Reputatie 7

@ary Maar de volgende waarschuwing bij het geven van een reactie staat er toch?

Om te voorkomen dat je prive-gegevens openbaar zet, heeft @Roeqajja ook de link in haar bericht gezet om haar een privebericht te zenden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ary,

Bedankt voor je reactie. Zoals @RicoK zegt raad ik je inderdaad aan om voorzichtig te zijn met het delen van je persoonlijke gegevens op openbare berichten! Voor je eigen veiligheid heb ik je persoonlijke gegevens uit je bericht verwijderd. Je privébericht heb ik ontvangen en wordt vandaag door mij opgepakt 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer