.

Kosten buiten de bundel, hoe zijn deze ontstaan?

  • 21 November 2022
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

In dezelfde maand waarin ik klant ben geworden bij Simyo, hebben hun mijn abonnement gegijzeld tot ik een borgsom betaalde van €100,0. Via de mail is mij laten weten dat ik geen gebruik meer kan maken van het abonnement en dat mijn simkaart per direct is geblokkeerd tot ik het geld overmaakten. Ik was op dat moment op vakantie in Italië, echter vond Simyo dat ik in Servië was en begon daarom kosten in rekening te brengen. Ik had geen keus om het bedrag over te maken. Eenmaal contact opgenomen met de klantenservice, heb ik gesproken met meerdere medewerkers. Geen kon mij helpen of begrijpen waar het mis is gegaan. Mij is verteld wij gaan het voor je uitzoeken, u hoort van ons. Na niks horen te hebben weer gebeld en weer geen oplossing. Ik raad iedereen dat overweegt klant te worden aan om mijn ervaring in gedachten te houden voor u kiest voor Simyo.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dan zou ik eens precies willen weten waarom TS er van overtuigd is dat hij volgens Simyo in Servie is.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik lees dat je simkaart verbinding heeft gemaakt met een zendmast in Servië terwijl je in Italië was. In dit geval sturen wij een grensbericht, je simkaart maakt namelijk verbinding met de sterkste zendmast. Je kunt in dit geval dan het best handmatig een netwerk selecteren in je telefoon.

@Roeqajja, mijn topografie is niet zo goed, maar tussen Italië en Servië schijnt

  • Slovenië en Kroatië
  • of Kroatië
  • of Kroatië en Bosnië en Herzogovina
  • of Montenego
  • of Albanië en Kosovo

te liggen. Als Rotterdamer in Italië een netwerk uit Servië ontvangt, dan heeft hij/zij een toestel met zeer goede ontvangst! Daar lijkt mij dat ook even goed op gelet moet worden. Persoonlijk zou ik dat ook wel willen, want dan zou ik vanaf hier prima met netwerken in het Verenigd koninkrijk, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland moeten kunnen verbinden. 😉

De tip is overigens niet verkeerd. Handmatig het beste netwerk van dat land kiezen tijdens vakantie kan zomaar schelen in de kosten, maar volgens mij heb je in dit geval simpelweg geen gebieden van Servië dichtbij genoeg om daar per ongeluk mee te verbinden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rotterdamer,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten buiten je bundel zijn gemaakt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Zodra je binnen korte tijd hoge kosten maakt, blokkeren wij de simkaart uit voorzorg zodat de kosten niet hogerop kunnen lopen. Als je er dan voor kiest om toch gebruik te maken van je simkaart, dan dien je eerst een aanbetaling te doen om deze te deblokkeren. Wij versturen altijd waarschuwingsberichten voordat wij je simkaart blokkeren. Ik raad aan om deze in het vervolg goed in de gaten te houden.

Ik lees dat je simkaart verbinding heeft gemaakt met een zendmast in Servië terwijl je in Italië was. In dit geval sturen wij een grensbericht, je simkaart maakt namelijk verbinding met de sterkste zendmast. Je kunt in dit geval dan het best handmatig een netwerk selecteren in je telefoon.

Ik zou graag even met je mee willen kijken of ik iets voor je kan betekenen hierin. Dit is geen garantie, maar ik wil het graag proberen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik dit even voor je na.

Helaas krijgen wij inderdaad steeds vaker te horen dat terugbel-afspraken niet na worden gekomen.. dit nemen wij serieus. Ik heb hier daarom intern een melding van gemaakt zodat hier in het vervolg meer aandacht aan wordt besteed ondanks de grote drukte die wij ervaren. 

Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg en hulp @Groentjuh 😊!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Ik was op dat moment op vakantie in Italië, echter vond Simyo dat ik in Servië was en begon daarom kosten in rekening te brengen. Ik had geen keus om het bedrag over te maken.

Er ligt al snel zo'n 300 kilometer tussen Italië en Servië, dus per ongeluk verbinden met een mast in een buurland is dan wel uitgesloten. bijvoorbeeld op sommige eilanden van Griekenland kun je zomaar verbinding maken met masten in Turkije. Het verschil is wel dat je dan over minder dan 30 kilometer spreekt.

Het gene waar jij tegenaan liep was de procedure "Hoogverbruik”. Die blokkade is doorgaans om nog hogere rekeningen te voorkomen. Die "gijzeling” is onderdeel daarvan en houd in het ergste geval eind van de maand op.

Wat ik raar vind is dat je hoogverbruik hebt gehad. Data roaming is op 60,50 euro buiten de bundel geblokkeerd, dus die komt je niet zomaar tegen tenzij je deze limiet per SMS hebt opgeheven. Mogelijk dat deze limiet niet voor bellen en SMSen geldt, maar dan heb je 31 tot 78 minuten moeten bellen of 78 tot 197 smsjes moeten versturen.

De laatste tijd is het te druk bij Simyo op diverse kanalen, waardoor ik op het forum regelmatiger lees dat afspraak niet nagekomen wordt.

In ieder geval is dit iets waar een moderator (= Simyo medewerker) naar moet gaan kijken. Ik gok dat hij/zij morgen in dit topic reageren.

De rede van de borgsom is dat ze niet willen wachten. In mijn beleving wilde ze mij onder druk zetten om direct te betalen, om het risico te meiden dat ik niet kan betalen. Wat heb jij met hun meegemaakt?

Reputatie 7
Badge +7

Wat is de reden van die borgsom?

Simyo is gewoon niet goed in het nakomen van afspraken om contact op te nemen. Wat dat betreft heb je gelijk.

Reageer