.

Vraag

Kosten buiten bundel

  • 25 March 2012
  • 6 reacties
  • 1107 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een Simyo geregeld (250 min/sms) abonnement. De laatste twee facturen die ik heb gekregen zijn volgens mij onjuist.

Januari 2012:
74 minuten aan gesprekken, 194 sms’jes = 268. Dit is dus 18 buiten bundel, daarvoor is op mijn factuur €10,01 extra gerekend als verbruikskosten. Dat is volgens mij teveel.

Februari 2012:
46 minuten aan gesprekken, 195 sms'jes = 241. Binnen de bundel zou ik zeggen, maar niet volgens mijn factuur, daar is €1,69 verbruikskosten gerekend.

Graag uw reactie.

6 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Joris1,

Welkom op het Simyo forum!
Wij willen je erop wijzen dat gesprekken afgerond worden op hele minuten, hiermee dien je bij de berekening van het verbruik rekening te houden.

Mocht het verbruik hierna alsnog niet kloppen, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb er rekening mee gehouden dat gesprekken afgerond worden op hele minuten. De factuur klopt alsnog niet.
Kunt u mij hiermee helpen?

Groetjes,

Joris
Reputatie 2
Badge +4
Beste Joris1,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.

Het blijkt dat je zowel in januari als in februari het limiet van 250 eenheden hebt overschreden.
In februari heb je op 29 februari om 17.33 de bundel overschreden, in januari was dit op 26 januari om 11.09. Het overige verbruik is in beide maanden in rekening gebracht tegen het tarief van €0,30 cent per minuut/bericht.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

ik ben bijna 2 jaar klant van Tringg/Simyo. Mijn internet/bel/sms gedrag is sinds dag 1 altijd het zelfde gebleven, soms dan kreeg ik een sms waarin werd vermeld dat mijn internetsnelheid verlaagd werd omdat ik het maximum had verbruikt van mijn ''internetbundel''. Als gebruiker van Tringg heb ik altijd alles verbruikt vanuit 1 bundel. En dus niet 1 aparte bundel voor internet. Nu ben ik vandaag afgesloten en kan niet eens gebeld worden, wat te belachelijk voor woorden is, dat Simyo zo met zijn klanten omgaat zonder maar even te bellen of mailen voor een toelichting/waarschuwing.

Nu schijnt dat ik 242 euro verbruikt hebt buiten mijn ''internetbundel'' (die ik niet heb) wat nu zo vreemd is, is dat ik in al die maanden nog nooit zo'n hoge rekening heb gehad en mijn internet/bel/sms gedrag onveranderd is gebleven. Nergens op de site kan ik juiste informatie terug vinden betreft mijn type internet abonnement of tarieven. Dit lijkt op een manier om maar gewoon geld te innen..zo vlak voor het einde van het jaar......
Mijn abonnement is dus ook daarom per direct opgezegt en wens niet lange klant te zijn van zo'n ''vaag'' bedrijf als Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo,
Mijn abonnement is dus ook daarom per direct opgezegt en wens niet lange klant te zijn van zo'n ''vaag'' bedrijf als Simyo.


Jammer, maar veel plezier bij uw nieuwe provider. Ik hoop dat u daar vindt wat nodig is om een tevreden klant te zijn.
Badge
Hoi Ontevreden Klant,

Je had een internetbundel van 1GB, deze heb je inmiddels opgezegd per 1 januari. Je belbundel is nog niet opgezegd.
Bij Tringg had je ook een internetbundel, vandaar dat Simyo het als zodanig heeft overgenomen van Tringg. In november en december heb je de internetbundel overschreden waardoor het buiten de bundel tarief in rekening is gebracht.

Vanwege privacyredenen kunnen we niet inzien van welke internetdiensten exact gebruik zijn gemaakt. Er wordt echter uitgegaan van wat het systeem registreert. Sommige type toestellen maken automatisch verbinding met internet of voeren software updates uit. Dit kan de oorzaak van het hoge internetverbruik zijn.

Ik zie dat je op 3 andere topics dezelfde vraag hebt gesteld, vandaar dat ik de andere reacties zal verwijderen. Dit is om het forum overzichtelijk te houden.

Reageer