Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kosten bellen naar 1200 vanuit het buitenland in rekening gebracht ?!?!?!?

  • 20 augustus 2013
  • 10 reacties
  • 858 Bekeken

Reputatie 7
Beste moderators,

Na het inzien van mijn factuur van de maand juli 2013 vraag ik jullie aandacht voor het volgende.

Op vrijdag 26-07-2013 heb ik vanuit Duitsland meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice 1200 om mijn internet in het buitenland werkend te krijgen. Omdat dit niet lukte heb ik derhalve op verzoek van de Klantenservice meerdere malen (terug) moeten bellen als het internet niet aan de praat was gekomen. Eenmaal 's avonds in het hotel bemerkte ik een tot stand gebrachte dataverbinding. Al bij het eerste telefoongesprek van de 4 in totaal werd mij duidelijk gemaakt dat het bellen naar 1200 óók vanuit het buitenland gratis was, hetgeen ik, omdat ik dit niet wist, uiterst plezierig vond.

Echter, wat zie ik nu op mijn factuur over de maand juli 2013 in rekening gebracht staan? Deze 4 telefoongesprekken als volgt gespecificeerd:

26-07-2013  12:51  Gesprek naar 0031612001399  00:03:51  € 1,11
26-07-2013  13:30  Gesprek naar 0031612001399  00:09:58  € 2,89
26-07-2013  13:44  Gesprek naar 0031612001399  00:09:52  € 2,87
26-07-2013  14:58  Gesprek naar 0031612001399  00:11:26  € 3,32

Dit is een totaal van € 10,19 excl 21% BTW. De duur van de telefoongesprekken laat ook zien dat er niet vanuit werd gegaan dat deze gesprekken naar 1200 vanuit het buitenland kosten met zich meebracht.......

Wat is hier nu 'mis gegaan'? Zijn deze kosten abusievelijk in rekening gebracht? Of had de gesprekspartner van Simyo, ik heb er twee gehad, mij verkeerd geïnformeerd?

Graag verneem ik een uitleg en/of nog beter een creditering van deze ten onrechte bij mij in rekening gebrachte kosten.
icon

Beste antwoord door Ernst 21 augustus 2013, 16:08

Beste RicoK,



Je gesprekken met de telefonische klantenservice zijn teruggeluisterd. (Goeie stem, zoek je nog ander werk? ;))



Gelukkig weten we nu welke collega hier extra getraind moet worden op de tarieven voor de klantenservice vanuit het buitenland.



Ik zal de volledige €10,19 incl. BTW crediteren op je volgende factuur.



In elk geval bied ik namens de telefonische klantenservice mijn welgemeende excuses aan. Ik hoop dat ik je naar tevredenheid geholpen heb 🙂
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De tarieven pagina zegt:
Bellen naar.....
1200 vanuit het buitenland

Tarief:
Tarief bellen naar Nederland vanuit betreffende zone

De buitenlandse tarieven pagina zegt:
Tarieven voor bellen tussen de verschillende zones:
Van Zone 1 naar Zone 1 & Nederland: € 0,29 per minuut (per seconde verrekend met een minimum van 30 seconden.)

Dus volgens de tarieven pagina klopt dit als een bus! De twee gesprekspartners kennen kennelijk niet de tarieven. Foei!
Reputatie 7
Jouw links laten inderdaad zien dat mijn buitenlands belkosten naar 1200 terecht en correct in rekening zijn gebracht.

Dan vind ik het heel jammer en ook wel kwalijk dat ik bij het eerste (of het tweede) gesprek van de vier in totaal verkeerd ben geïnformeerd. :mad: Want zoals ik al aangaf aan de gespreksduur valt niet te herleiden dat of ik of mijn Simyo-gesprekspartner er vanuit ging dat deze gesprekken geld gingen kosten......

Simyo, graag jullie reactie!
Reputatie 6
Badge +9
...dus zullen zij -uit hun eigen spaarpotje / -varkentje- die € 10,19 excl 21% BTW moeten betalen. :mad:

Heb je namen, adressen, telefoon- en sofinummers?:D
Reputatie 7
Telefoonnummers: 1200, 1200, 1200 en 1200
En de namen zal Simyo uit de logs kunnen halen die zij van elk gesprek bijhouden. 🆒
Reputatie 5
Badge +11
Beste moderators,

Na het inzien van mijn factuur van de maand juli 2013 vraag ik jullie aandacht voor het volgende.

Op vrijdag 26-07-2013 heb ik vanuit Duitsland meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice 1200 om mijn internet in het buitenland werkend te krijgen. Omdat dit niet lukte heb ik derhalve op verzoek van de Klantenservice meerdere malen (terug) moeten bellen als het internet niet aan de praat was gekomen. Eenmaal 's avonds in het hotel bemerkte ik een tot stand gebrachte dataverbinding. Al bij het eerste telefoongesprek van de 4 in totaal werd mij duidelijk gemaakt dat het bellen naar 1200 óók vanuit het buitenland gratis was, hetgeen ik, omdat ik dit niet wist, uiterst plezierig vond.

Echter, wat zie ik nu op mijn factuur over de maand juli 2013 in rekening gebracht staan? Deze 4 telefoongesprekken als volgt gespecificeerd:

26-07-2013  12:51  Gesprek naar 0031612001399  00:03:51  € 1,11
26-07-2013  13:30  Gesprek naar 0031612001399  00:09:58  € 2,89
26-07-2013  13:44  Gesprek naar 0031612001399  00:09:52  € 2,87
26-07-2013  14:58  Gesprek naar 0031612001399  00:11:26  € 3,32

Dit is een totaal van € 10,19 excl 21% BTW. De duur van de telefoongesprekken laat ook zien dat er niet vanuit werd gegaan dat deze gesprekken naar 1200 vanuit het buitenland kosten met zich meebracht.......

Wat is hier nu 'mis gegaan'? Zijn deze kosten abusievelijk in rekening gebracht? Of had de gesprekspartner van Simyo, ik heb er twee gehad, mij verkeerd geïnformeerd?

Graag verneem ik een uitleg en/of nog beter een creditering van deze ten onrechte bij mij in rekening gebrachte kosten.


Hi RicoK,

Ik ga hier voor je induiken en kom hier later op terug.

PS: €10,19 is incl BTW, scheelt je toch al snel 21%
Reputatie 7
-Ernst, alvast bedankt.

Excuses voor mijn BTW misrekening. De specificatie laat, zoals jij al aangeeft, inderdaad de kosten inclusief de BTW zien. Verwarrend hoor die 'consumentenfacturen'....;)
Reputatie 5
Badge +11
-Ernst, alvast bedankt.

Excuses voor mijn BTW misrekening. De specificatie laat, zoals jij al aangeeft, inderdaad de kosten inclusief de BTW zien. Verwarrend hoor die 'consumentenfacturen'....;)


Excuses aanvaardt 😉
Reputatie 5
Badge +11
Beste RicoK,

Je gesprekken met de telefonische klantenservice zijn teruggeluisterd. (Goeie stem, zoek je nog ander werk? ;))

Gelukkig weten we nu welke collega hier extra getraind moet worden op de tarieven voor de klantenservice vanuit het buitenland.

Ik zal de volledige €10,19 incl. BTW crediteren op je volgende factuur.

In elk geval bied ik namens de telefonische klantenservice mijn welgemeende excuses aan. Ik hoop dat ik je naar tevredenheid geholpen heb 🙂
Reputatie 7
Hallo Ernst,

Ik ben een tijdje minder/niet aanwezig geweest op het forum. Ik heb hierdoor je reactie gemist, maar werd weer aan mijn topic herinnerd door de creditering van € 10,19 op de factuur van augustus. Mijn hartelijke dank hiervoor! :D

Jij en Simyo hebben mij naar volle tevredenheid geholpen! :D

Dank voor je compliment :rolleyes:. Maar, nee, op dit moment ben ik niet op zoek naar ander werk. Ben erg gelukkig met mijn huidige (wel erg drukke) baan.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Ernst,

Ik ben een tijdje minder/niet aanwezig geweest op het forum. Ik heb hierdoor je reactie gemist, maar werd weer aan mijn topic herinnerd door de creditering van € 10,19 op de factuur van augustus. Mijn hartelijke dank hiervoor! :D

Jij en Simyo hebben mij naar volle tevredenheid geholpen! :D

Dank voor je compliment :rolleyes:. Maar, nee, op dit moment ben ik niet op zoek naar ander werk. Ben erg gelukkig met mijn huidige (wel erg drukke) baan.


Hi RicoK,

Welkom terug dan!

Ik ben blij dat je blij bent. Daar wordt jij dan op jouw beurt vast weer blij van 😉

Reageer