Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Korting internetbundel op factuur klopt niet

  • 25 september 2012
  • 16 reacties
  • 952 Bekeken

Ik heb een vraag over mijn factuur van augustus 2012. Ik was in de veronderstelling dat ik 6,99 voor mijn belbundel betaalde, en 4,95 voor 1gb internet (beiden actietarief) en betaal per maand 11,94. Maar de korting van de internetbundel kan ik op mijn nieuwe factuur niet terugvinden en moet nu ineens 17,11 betalen.

Dit vind ik erg vreemd, want als ik bij 'Bundel aanpassen' kijkt, dan is daar ook de 1gb internetbundel van 4,95 geselecteerd. Als ik had gezien/geweten dat ik deze maand meer moest betalen, dan had ik een andere internbundel gekozen (het actietarief was een jaar geldig, en mijn jaar is volgens mij bijna voorbij).

Graag zou ik horen hoe het zit met mijn factuur en tot wanneer precies het actietarief van mijn internetbundel loopt.

16 reacties

Reactie binnen 1 werkdag op het forum.. ik zie het.

Gaat lekker.
Badge +2
Beste Nadine,

Onze excuses dat je niet eerder een reactie hebt gehad. De korting op je internetbundel was 12 maanden geldig en is inmiddels komen te vervallen. Je betaald nu € 9,95 voor 1GB. Dit is zonder korting nog steeds goedkoper dan de huidige internetbundels die we aanbieden. Ons advies is dan ook om deze bundel gewoon te behouden.

Groetjes,

Arie
Beste Nadine, Onze excuses dat je niet eerder een reactie hebt gehad. De korting op je internetbundel was 12 maanden geldig en is inmiddels komen te vervallen. Je betaald nu € 9,95 voor 1GB. Dit is zonder korting nog steeds goedkoper dan de huidige internetbundels die we aanbieden. Ons advies is dan ook om deze bundel gewoon te behouden. Groetjes, Arie


Ik heb inmiddels al met Simyo gebeld (let wel, na meer dan 20 minuten in de wacht te hebben gestaan!) en mijn factuur is mij duidelijk. Voor het andere ga ik een klachtenbrief schrijven, aangezien mij niet duidelijk was wanneer de korting voor de internetbundel afliep.

Voor oktober heb ik mijn internetbundel gewijzigd naar een nieuw tarief (200mb voo 5 euro) want veel meer verbruik ik niet, dus dan ga ik geen 10 euro voor 1gb betalen. Dat is het me niet waard, dus ik behoud de bundel niet.

Ik moet zeggen dat ik niet erg te spreken ben over jullie klantenservice. Meer dan 20 minuten in de wacht om ook maar iemand aan de lijn te krijgen, reactie op het forum binnen 1 werkdag blijkt ook niet zo te zijn, en ik heb nog steeds geen reactie op mijn mail via het contactformulier.
Het is dat jullie goedkope tarieven hebben, anders wist ik het wel.
Badge +2
Beste Nadine*,

Goed om te horen dat de factuur nu duidelijk is voor je. Het is natuurlijk wel minder dat je zo lang in de wacht heb gestaan en dan je niet binnen 1 werkdag een reactie hebt ontvangen. Onze oprechte excuses hiervoor. Het is de aflopen weken er druk in de lijn. Hierdoor krijgen we veel meer berichten op het forum, twitter en de mail binnen dan gebruikelijk. Wij zijn uiteraard bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Graag vernemen wij wat je niet duidelijk was over de korting op de internetbundel.

Groetjes,

Arie
Ik ben op de zelfde manier opgelicht door simyo ook de kosten voor servicenummers kloppen bij mij niet die bel ik nooit maar krijg toch een rekening daarvoor van 10 euro.ik heb meerdere keren gebeld maar ook na 20 minuten niks verbinding word gewoon verbroken ik wil zo snel mogelijk weg bij simyo
Reputatie 2
Badge +1
Hey ivar,

Is er iets waarmee wij jou van dienst kunnen zijn?
Mijn factuur klopt niet. Als ik daarover wil bellen sta ik een half uur in de wacht, als ik daar een contact formulier voor invul krijg ik geen reactie. Hoe kan ik wel contact krijgen met simyo.
Ik kan mijn factuur wel storneren en niet betalen maar dan verwacht ik alleen maar dat ik afgesloten wordt.

Graag via dit medium een oplossing
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben op de zelfde manier opgelicht door simyo ook de kosten voor servicenummers kloppen bij mij niet die bel ik nooit maar krijg toch een rekening daarvoor van 10 euro.ik heb meerdere keren gebeld maar ook na 20 minuten niks verbinding word gewoon verbroken ik wil zo snel mogelijk weg bij simyo

Hoi ivar,

Kan je aangeven wat er precies niet klopt aan de in rekening gebrachte servicenummers? Voor het bellen naar servicenummers wordt het tarief van het service nummer + het buiten de bundel tarief in rekening gebracht.

Mijn factuur klopt niet. Als ik daarover wil bellen sta ik een half uur in de wacht, als ik daar een contact formulier voor invul krijg ik geen reactie. Hoe kan ik wel contact krijgen met simyo.
Ik kan mijn factuur wel storneren en niet betalen maar dan verwacht ik alleen maar dat ik afgesloten wordt.

Graag via dit medium een oplossing


Welkom op het forum Gert-Jan,

Ik zie inderdaad dat je korting op de belbundel niet is toegepast de afgelopen 2 facturen. Op je oktober factuur zal je zien dat dit gecorrigeerd is. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Gert-Jan,

Ik zie inderdaad dat je korting op de belbundel niet is toegepast de afgelopen 2 facturen. Op je oktober factuur zal je zien dat dit gecorrigeerd is. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex



Hallo Alex,
Fijn zo'n snelle reactie. Ik zal de factuur van oktober afwachten. Zo ziet het er nu dan toch naar uit dat eea snel geregeld wordt.

Bedankt,

Groet
Gert-Jan.
Badge +2
Beste Gert-Jan,

Wij adviseren je even af te wachten tot de oktober factuur binnen is. Je zal zien dat het is opgelost. Als je verder nog vragen hebt horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Ik heb ook een probleem met de factuur. In september is de korting niet in mindering gebracht maar bij het bedrag opgeteld. Hierdoor heb ik te veel betaald. Ik heb gebeld met het service nummer en hier werd bevestigd dat er een fout is gemaakt. Het zou bij de volgende factuur worden hersteld. Helaas dit is niet gebeurd want ik moet nu ineens het totale bedrag zonder korting betalen. Normaal na meer dan een jaar gebruik van simyo zou je zeggen maar twee maadn terug kreeg ik nog verlenging van het aanbod met een jaar. Dus ik dacht nog een jaar voor het actietarief. Vorige maadn stond dit actietarief nog op mijn simyo. Nu ineens niet meer. Dus ik heb het fout gefactureerde bedrag niet terug en moet ineens het volle pond betalen terwijl dit aangegeven was dat de korting was verlengd. Gezien de reacties hier heb ik de indruk dat er nu veel misgaat bij simyo. Graag toch oplossen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum diekhoes,

Ik zie inderdaad dat de korting op je belbundel Geregeld niet en verkeerd is toegepast. We zullen de teveel in rekening gebrachte kosten (€ 8,90) verrekenen met je oktober factuur. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Mijn factuur van augustus klopt ook niet, eerder al via twitter aangegeven maar kom opeens geen DM meer sturen.
De korting die ik maandelijks moet krijgen werd er niet afgehaald maar bijgeteld!!
Graag een reactie.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum treblado,

We zien inderdaad dat de korting voor de periode 1/9 - 30/9 niet goed is toegepast. We zullen de niet toegepaste korting alsnog verrekenen met je oktober factuur. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Op mijn factuur van november 2012 is de korting van 10 euro niet verwerkt. Hoe komt dat?

Graag snel een antwoord, want ik overweeg om een ander abonnement te gaan zoeken.

Mirjam
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mirjam2013,

Ik zie inderdaad dat je nog korting had moeten ontvangen. Door een fout is je korting op de internet bundel (7 euro per maand) per 2/12/12 gestopt. De korting had eigenlijk tot 5/1/13 moeten lopen aangezien je 6 maanden lang korting had moeten krijgen op de internet bundel. Ik zal de te weinig berekende korting laten verrekenen met je komende factuur. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer