.

Beantwoord

Hoe komt dat ik internetkosten heb gemaakt nadat ik 1000 MB gratis heb gekregen?

  • 15 May 2017
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

Badge
Mijn zoon heeft onlangs 1GB gratis internet gekregen van Simyo, een actie oid. Maar nu blijkt dat het NIET gratis is geweest. Hij heeft een €5,00 bellen en sms abonnement. Bewust gekozen vanwege de kosten. Maar nu kregen wij een rekening van €25! Wat blijkt nu: Na een maand had een schuifje op de instelling pagina handmatig gedeactiveerd moeten worden. Dat vind ik raar, zeker omdat hij zijn 1GB nog lang niet opgemaakt had.
icon

Beste antwoord door Samantha 16 May 2017, 15:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +7
Hoi Sandroooo,

Welkom op het Simyo forum :)

Zoals je ziet, heb ik je username aangepast. Hiervoor had je je 06-nummer als username. Dit is een openbaar forum, dus ik heb je username voor je eigen privacy veranderd naar Sandroooo. Als je liever een andere naam hebt, hoor ik dat graag.

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat jullie een hogere factuur hebben ontvangen. In februari vierde je zoon zijn Simyaardag. Om hem te bedanken dat hij alweer 3 jaar klant bij ons was, hebben we hem 1000 MB gratis gegeven. Deze MB's waren één maand geldig. Dit hebben we ook uitgelegd in de mail die we hierover hebben gestuurd. In dezelfde mail leggen we uit dat het verstandig is om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' weer uit te zetten op Mijn Simyo zodra de 1000 MB op zijn, of zodra de maand voorbij is.

Dit is helaas niet gebeurd, waardoor je simkaart nog steeds verbinding met mobiel internet kan maken zodra je telefoon niet is verbonden met wifi. Internetten zonder bundel kost € 0,15 per MB, de kosten kunnen hierdoor snel hoog oplopen. Gelukkig heb je deze optie inmiddels al uitgezet. Nu kunnen er geen verdere internetkosten meer in rekening worden gebracht.

Omdat ik het vervelend vind dat er nu een bittere nasmaak aan zijn cadeautje zit, kom ik je eenmalig tegemoet. Hierover heb ik je een mail gestuurd. Heb je deze ontvangen?

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Ook ik heb 1000 mb gratis gehad. Maar na 2 dagen nadat ik het geactiveerd had kreeg ik al een smsje dat mijn internetbundel op was. Volgens mij heb ik 1 keer eventjes gebeld. Is 1000 mb zo snel op?
Nee normaal gesproken, zeker niet zo snel op.
Maar had je eerst een bundel? Of er is een fout gemaakt door Simyo.

Je had het in 1 topic kunnen vragen.
https://forum.simyo.nl/internet-62/1000-mb-gratis-voor-verjaardag-40440
Ook ik heb 1000 mb gratis gehad. Maar na 2 dagen nadat ik het geactiveerd had kreeg ik al een smsje dat mijn internetbundel op was. Volgens mij heb ik 1 keer eventjes gebeld. Is 1000 mb zo snel op?

Heb je gebeld via een app dan? Want anders staat dat er los van..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hans,

Welkom op 't Simyo Forum!

Oh, jee! Ik snap dat je dit verwarrend vindt. Zoals Ray aangeeft, gaan MB's over internetten. Het maakt dus niet zoveel uit of je gebeld hebt, want dat heeft geen invloed op je MB's. Ik zie ook dat je een topic hebt aangemaakt hierover 🙂 Ik zal daarop reageren, goed? Het is in de toekomst ook handiger om je vraag op één plek te stellen, want zo weet je zeker dat je op de meest efficiënte manier antwoord krijgt.

Heb je nog andere vragen?

@ Ray en Friesian, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer