.

Vraag

Kom ik in aanmerking voor coulance?

  • 1 December 2022
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

Door een onbekende oorzaak schakelde de wifi op het toestel van mijn 12-jarige dochter uit en ging niet meer aan. Gevolg: internet schakelde om op 4G en ze begon veel data te verstoken. De sms-jes over dat verbruik kreeg ze wel, maar ze snapte ze niet, liet het mij niet weten en ze ging vrolijk verder. Ondanks het feit dat ik haar op een abbo van 20 GB/maand heb gezet, was ze er na korte tijd toch overheen (einde van de maand!). We hadden pas door wat er aan de hand was, toen mijn vrouw een waarschuwingsmail kreeg over hoog verbruik (méér dan 100 euro) en dat haar nummer zou worden geblokkeerd. We schrokken ons helemaal een hoedje. Ik heb maar snel 100 euro overgemaakt zodat ze weer kan bellen, maar ik zou toch willen vragen of ik hier een beroep kan doen op een coulanceregeling? Ik vind het jammer dat je niet gewoon in mijn Simyo kan instellen dat ‘data op = data op’ !!! 

Alvast bedankt!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @J_d_J ,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel! Ik kan begrijpen dat je hiervan bent geschrokken.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Als je een Android telefoon hebt, is het misschien een tip om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Zodra je internetbundel (bijna) op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. Wij kunnen niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetging, maar dit kun je soms wel terugvinden in je telefoon zelf. Afhankelijk van welk toestel je hebt.

Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Ik kan me voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Ik zie je bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer