.

Beantwoord

Klopt mijn factuur wel?

  • 16 August 2014
  • 6 reacties
  • 403 Bekeken

Badge
Goedemiddag. Zojuist mijn factuur bekeken van juli, tot mijn verbazing word er 53 EURO BUITENBUNDEL KOSTEN VEREKEND.

heb een abonnement van 15,50 per maand. 100 minuten en 1500mb. Heb in juli 17 minuten te veel gebeld en 32mb te veel verbruikt... en dat kost mij 53 ****ing euro? Graag en snel antwoord, vind het ook raar dat jullie nuet bereikbaar zijn in het weekend, de klantenservice is na mijn mening slecht. 
Nu ik toch bezig ben, heb van de week contact gehad met iemand van de klantenservice. Had een vraag over de kosten bij het opzeggen  van mijn abonnement, kreeg toen te horen dat het kosteloos was. Heb vervolgens met belsimpel gebeld en kreeg te horen dat er waarschijnlijk wel kosten worden verrekend.. 
Op mijn vorige topic kreeg ik de reactie dat er wel kosten zijn voor het voortijdig opzeggen. Conclusie, krijg van simyo 2 verschillende antwoorden.. als ik er zelf niet meer achteraan was gegaan had ikvolgende week de factuur binnen gekregen met daarop de kosten voor het voortijdig opzeggen. 

Hoop dat we tot een oplossing kunnen komen.
icon

Beste antwoord door Naomi 18 August 2014, 15:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Weer geen reactie..
Wat staat er bij je rekening specificatie dan? als jij 15 minuten naar nieuw zeeland gebeld hebt dan is het niet heel raar natuurlijk, binnen NL zou het in totaal een tientje extra mogen kosten bovenop je vaste kosten. dus in totaal een rekening van +/- 25 euro.

Maar ik heb het donkerbuine vermoeden dat iemand die het raar vind dat ie binnen 2 uur nog geen reaktie heeft gekregen niet de moeite neemt om eerst zijn specificatie te checken... maar dat kan natuurlijk een volledig verkeerd vooroordeel mijnerzijds zijn. ;)

Over het opzeggen geen idee ligt een beetje aan wat je hebt afgesloten, als je "maandelijks opzegbaar" hebt afgesloten kan je volgens mij kostenloos maandelijks opzeggen als je  voor een jaar hebt afgesloten en binnen het jaar wil opzeggen.. je raadt het al ws, dan mag je bijlappen. leven is zo simpel.
Reputatie 7
Badge +9
Klopt, als je voor een jaar een contract hebt afgesloten kan je er alleen van af door de kosten van de resterende, nog niet verlopen maanden aan Simyo te betalen. Maar bij een maandelijks opzegbaar abonnement kan je kosteloos per de 1e van de volgende maand opzeggen, dus bijvoorbeeld als je nu opzegt dan stopt je abonnement op 1 september.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Richard k.,

Jammer om te horen dat je onze klantenservice als slecht ervaart. De Simyo klantenservice is inderdaad niet bereikbaar in het weekend. Het is soms mogelijk dat wij buiten onze openingstijden bereikbaar zijn, dan heb je de beste kans op Twitter of e-mail. Op het forum streven we er naar je bericht binnen één werkdag te beantwoorden.

Ik heb zojuist ook op je andere topic gereageerd. Het voortijdig opzeggen van een jaarcontract is nooit zonder kosten. In het andere topic ga ik hier uitgebreid op in 🙂 Om het zo overzichtelijk mogelijk te houden, zal ik in dit topic alleen verder ingaan op je factuur. Scotsman wel bedankt voor je reactie! :D

Uit je bericht begrijp ik dat je geschrokken bent van je kosten. Dat is natuurlijk heel vervelend 😞 Ik geef je graag meer duidelijkheid over de kosten.

Flagg heeft al in het kort iets gezegd over je factuur. Top dat je meedenkt 😉 Richard k. op 20 juli ben je buiten je bundel gaan bellen. Tot en met 31 juli heb je gebeld met je simkaart. Voor dit verbruik zijn er € 23,52 buiten de bundelkosten in rekening gebracht. Voor internetverbruik hebt je vanaf 26 juli tot en met 31 juli buiten je bundel verbruikt, dat is in totaal € 29,63 geworden. Donderdag komt de factuur online, dan kan je dat allemaal nakijken.

Voor je internetbundel heb je als het goed is ook waarschuwingsberichtjes ontvangen. Ik raad je aan om tijdens de maand Mijn Simyo goed in de gaten te houden. Dan word je niet meer zo verrast.

Ik vraag mij af waar je 17 minuten en 32 Mb ziet staan. Mocht je dit zien bij de verbruiksbalkjes, dan wil ik graag aangeven dat je minuten absolute getallen zijn (alle seconden bij elkaar opgeteld). Ik raad je aan donderdag je factuur te bekijken. Op je factuur zie je alle telefoongesprekken staan. Ook alle internetsessies staan op je factuur. Je kan de factuur van juli dan terugvinden onder het tabblad Facturen.

Ik hoor graag van je als de factuur online is, of het dan allemaal duidelijk is. Anders leg ik het je hier graag uit.
Badge
Naomi,

18-12-2013 heb ik een jaar contract afgesloten bij Simyo. Vorige week is mijn toestel kapot gegaan, dus heb zo snel mogelijk een nieuw abonnement genomen bij Tele2. Echter loopt mijn contract nog langer dan 2 maanden en moet ik het contract afkopen. Ik keek vanochtend om mijn.simyo.nl en wou op het forum het een en ander vragen. Echter zag ik het factuur van juli staan en schrok van het bedrag. Ik heb een abonnement van 15,50 (100minuten en 1500mb), in de maand juli ben ik over het aantal minuten gegaan en de mb’s (23 minuten en 32mb). Hiervoor worden €53,00 buitenbundelkosten gerekend!! Heb per direct simyo gebeld en gevraagd om meer duidelijkheid, die konden ze mij niet geven. Vervolgens werd mij verteld dat ik meer als 200mb over mijn abbo ben gegaan. Echter kan ik dit nergens terug vinden.  ( de app/site geeft verkeerde cijfers aan of er word zomaar wat gezegt).
SImyo heeft een app en daarin kan je zien hoeveel minuten en mb’s je hebt gebruikt. De simyo app en de website gaven beide aan dat ik 32mb te veel heb gebruikt. De site werkt niet of geeft verkeerde informatie. Vervolgens krijg je te horen dat zij er niks aan kunnen doen en dat de factuur wel moet worden betaald.
Omdat ik hier al mijn twijfels over had ben ik ook mijn rekening van afgelopen maanden gaan bekijken, er worden buitenbundel kosten gerekend als je niet over je bundel gaat! En dan zijn het niet een paar euro’s…  Heb weer met simyo gebeld en gevraagd wat je betaald per mb en minuut buiten je bundel, 0,17 en 0,31 cent. Ik heb alles na berekend en bekeken. Als ik alles bij elkaar op tel heb ik vanaf december tot juli €170 te veel betaald!

Als ik kijk op mijn.simyo.nl en klik op verbruik staat er dat ik in de maand juli 117 minuten heb gebeld en 6 smsjes heb verstuurd. In totaal heb ik 1532mb gebruikt. heb de klantenservice ook al een printscreen gemaild. 

De app en site geven beiden aan dat ik 23 minuten buiten mijn bundel heb gebeld. Hoe kan het dan zijn dat daar circa €23,- voor word gerekend. het is een gebruiksvriendelijke app maar het geeft je verkeerde informatie. Dus hoe kan deze fout bij mij liggen????? (geldt ook voor de voorgaande maanden)
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Richard k.

Ik zie dat je al telefonisch contact hebt gehad, maar ook via e-mail. Uiteraard mag je je vraag kwijt op het forum, maar het is niet de bedoeling dat je alle kanalen gebruikt om contact te zoeken met onze klantenservice. Dat scheelt ons werk, want het is eigenlijk allemaal dubbel ;)

Ik kan zien dat we je al tegemoet gekomen zijn en een deel je buiten bundel kosten vergoed hebben. Je kunt nu een aanvraag indienen voor nummerbehoud, zodat je per direct kan overstappen naar een andere provider.

Om terug te komen op je vraag, op Mijn Simyo zie je op de Overzichtspagina direct hoeveel belminuten en MB's je over hebt tot het einde van de maand. Als je naar de balkjes kijkt, zie je de onafgeronde belminuten. Bij Simyo ronden we belminuten af naar boven. Dit ligt dus altijd lager dan de daadwerkelijk afgerekende belminuten op je factuur van die maand. Om de specificaties van je factuur in te zien, ga je naar de tab Facturen en open je de factuur waar je meer inzicht in wilt. Je kunt hier precies zien naar wie je hebt gebeld, wanneer, hoe lang en wat de eventuele kosten buiten bundel zijn.

Je kunt er vanuit gaan dat deze gegevens kloppen, dit wordt namelijk geregistreerd op het netwerk. Desalniettemin is er besloten om je toch tegemoet te komen. We vinden het erg jammer dat je Simyo gaat verlaten voor een andere provider. We kunnen alleen maar hopen om je ooit weer terug te zien :)

Als er nog onduidelijkheden zijn, hoor ik dat graag. Ik help je graag verder!

Reageer