Ik verkeerde in de veronderstelling dat per abuis de Simyobundel (300 min.+sms en 1000 mb) niet verrekend waren met de gebruiksgegevens.
Echter, toen ik vandaag contact opnam met de Simyoklantenservice werd mij verteld dat de bundels niet geactiveerd waren wegens afwijzing van het nummerbehoud, en dat ik hierover in een mail ben ingelicht.
Ik ging er vanuit dat er werd bedoeld dat ik, wanneer ik voor de ingangsdatum gebruik zou maken van het Simyonummer, dat er kosten zouden worden berekend,maar dat vanaf de ingangsdatum de bundels in zouden gaan.
Op deze wijze heb ik voor de maand september een factuur van 27 euro, voor de maand oktober 489 euro en voor de maand november 420 euro ontvangen.
Ik heb inmiddels begrepen dat ik contact had op moeten nemen, op het moment dat ik die mail ontving (ter verduidelijking: ik ontving die mail op 17 juli 2012), dit was voor mij echter niet duidelijk.
Na enige research heb ik ontdekt dat er meerdere mensen zijn geweest die dit probleem hadden, en wat mij voornamelijk is opgevallen is dat bij een aantal personen het nummer was geblokkeerd wegens hoogverbruik. Het frappante is dat dit respectievelijk gaat om de bedragen van 97, 157 en 250 euro (in deze 3 verschillende gevallen was er sprake van een abonnement, het ging dus niet om prepaid).
In mijn geval echter zijn de kosten opgelopen tot ruim 940 euro.
Waarom wordt hierin een nogal scheef beleid gehanteerd, en ben ik niet eerder op dehoogte gebracht van het feit dat de kosten danig uit de hand liepen?
Ik erken het feit dat ik enigszins nalatig ben geweest, omdat ik ervan uitging dat de Simyobundels vanzelf geactiveerd zouden worden, maar ik vind het nogal frappant dat er geen eerlijk beleid wordt gehanteerd wat betreft het blokkeren van nummers wegens hoogverbruik.
Door het feit dat de bedragen zo hoog zijn opgelopen, zit ik er nu ook ernstig over te twijfelen om mijn Simyoabonnement voort te zetten.
Beste antwoord door Alex
Bekijk originele reactie