.

Beantwoord

Klacht: Te hoge factuur door ontbreken buiten de bundel alerts. Mag ik hier uitleg over?


Hi Simyo.

Ik heb de afgelopen maanden een telefoonrekening die factor 10 x het normale bedrag is.
Dit komt volgens jullie door buiten de bundel bellen.

Jullie geven aan dat jullie geen meldingen versturen voor het buiten de bundel gaan.
De heer die ik zojuist aan de telefoon had vertelde mij zelfs dat ik al sinds 7 april buiten de bundel was, dat is dus 7 dagen na het aanslaan van de bundel. Dit was dus bij jullie bekend.

Natuurlijk begrijp ik heel goed dat een deel van de verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt, ik heb immers de app waarop ik dit had kunnen zien.

Echter, ik ben van mening dat wanneer jullie merken dat ik na een week al buiten die bundel bel, jullie best even een melding mogen geven.
Het is bijzonder klantonvriendelijk om een klant die na een week al buiten zijn bundel gaat vrolijk te laten doorbellen en vervolgens doodleuk een hoge factuur aan te bieden onder het mom van 'eigen verantwoordelijkheid'.

Meldingen geven doen jullie met internet wel 'omdat dit gebruik vaak ongezien gaat'.
Dat klopt ook, ik heb een keer een melding gehad voor mijn internet gebruik, waarop ik de bundel direct verhoogde.

Met andere woorden, had ik een melding gekregen van het feit dat ik buiten de bundel ging, had ik nu 200 euro minder hoeven te betalen.

Dit is naar mijn mening een stukje redelijkheid van de aanbieder en klantvriendelijkheid wat bij Simyo op dit moment ontbreekt.
Ik heb nog gevraagd om een coulance regeling, maar daar doet Simyo niet aan voor belminuten vanwege 'eigen verantwoordelijkheid'. (Blijkbaar doen jullie dit dus wel voor internet)

Ik heb nooit klachten gehad bij Simyo, maar door deze belachelijk hoge kosten en de inadequate afhandeling van mijn klacht word het voor mij zeer interessant om over te stappen.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 May 2016, 16:11

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Keylan,

Omdat je het bedrag zelf via iDeal hebt betaald kan je dit nu inderdaad niet meer storneren. Maar geen nood, het teveel in rekening gebrachte gedrag zal teruggestort worden 😉 Mijn collega's van de financiële afdeling gaan hier volgende week mee aan de slag. Het is helaas niet mogelijk om nu alsnog het bedrag terug op je rekening te storten. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Ik kreeg de volgende bericht

https://payment.simyo.nl/Invoice/?k=569D590C2A58433F97FBF1906AE7A5E5
En heb dus bedrag betaald en kan niet storneren, zou je asjeblieft de totaal te betalen bedrag te verrekenen en restant te storten op mijn rekening ?

Dank u
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Keylan,

Geen zorgen, je kunt deze factuur storneren. We gaan dan het factuurbedrag voor je aanpassen waarna je een nieuwe herinnering ontvangt met hierin direct debetaallink. Je kunt het nieuwe factuurbedrag dan gelijk via iDeal voldoen.

Heb je hier nog vragen over? :)

Groetjes,
Els
Er is een bedrag van ca 167,89 betaald , wat meer is dan wat u me heeft doorgegeven ,

Wat gaat u nu doen ? Zal ik laten storneren ?
Of gaat u het totaal verschuldigde bedrag verrekenen ? Hoe lang duurt het ?
Ik kan het niet missen namelijk
Alvast dank en tot snel
Reputatie 5
Badge +9
Hey Keylan,

De factuur van september is al aangepast, je kan dit op je Mijn Simyo terugzien. Verder is de maand nog niet over, dus ik kan nog niet vaststellen wat je moet betalen. Het internetverbruik voor september is in ieder geval verrekend met extra internetbundels van in totaal € 25,00.

Voor de factuur van augustus wordt er een nieuwe berekening gemaakt. Deze krijg je per e-mail opgestuurd. Het internetverbruik is daar verrekend met internetbundels van in totaal € 15,00. Je zal het totale bedrag binnenkort zien via de e-mail. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Wat ik mis , is watvoor bedrag brengen jullie in rekening voor Augustus en September
Augustus is grin Assetd en Zal deze Zoals je hebt aangegeven storneren

Ik wacht op je Berichten,

Albay's dank
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Keylan,

Ik heb zojuist het een en ander geregeld waardoor de bedragen op de facturen worden aangepast. Een groot deel van de kosten voor het internetverbruik zal in mindering worden gebracht. Dit betekent dat je factuur van september lager uitvalt, voor augustus ligt dit anders. Zou je het bedrag kunnen laten afschrijven en daarna storneren? Dan zorg ik ervoor dat je na een tijdje een link krijgt om het juiste bedrag alsnog te betalen. Op die manier moet het helemaal goed komen lijkt mij :)

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Niels
beste Jihane,

ik zit, heel krap bij kas en kan het me niet permitteren om een zo hoge factuur te betalen, zou je niet kunnen crediteren en er correctie op kunnen uitvoeren
`ik dank je hartelijk als je dit voor me doet

groet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keylan,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb je nummerbehoud meteen voor je geannuleerd. Nu zijn je bundels actief en kun je je tijdelijke nummer dus gewoon gebruiken.

Wat die kosten betreft: ik heb even overlegd met wat collega's. We waren het er allemaal over eens dat we je gelukkig willen hebben. Dus weet je wat? Ik zal die kosten grotendeels voor je vergoeden! De factuur van september is nog open, dus die kan ik aanpassen. De augustus-factuur is gesloten. Vind je het oké om de hele factuur te betalen en dat je het bedrag dan binnen drie weken teruggestort krijgt?

Zodra jij je akkoord geeft, ga ik het in orde voor je maken!

Groetjes,
Jihane
mocht dit betekenen dat ik mijn nummer behoud moet annuleren en met terugwerkende kracht de facturen gecrediteerd worden zie ik dit gaarne tegemoet
en dank u
wat moet ik doen met de facturen die jullie in rekening hebben gebracht ??
aub retroactief herstellen aub en een signaal geven als ik over de scheef ga,
wilt u mij laten weten wat dit concreet gaat inhouden ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keylan,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Ik kan me goed voorstellen dat je hier enorm van geschrokken bent. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je bundels nog niet actief zijn. Dat komt omdat je nummerbehoud hebt aangevraagd, maar nog niet is ingegaan. Je oude nummer is namelijk niet meer actief, en kon daardoor niet worden overgenomen. Je hebt daarna geen actie meer ondernomen.

In de e-mail die je ontving op 19 augustus stond het volgende:

Let op! Heb je een Simyo Sim Only abonnement besteld? Vergeet dan niet je Simyo simkaart te activeren op www.simyo.nl/activeren. Gebruik echter je Simyo simkaart pas nadat je nummer is overgezet, omdat dan je bundels zijn geactiveerd.
Als je je Sim Only simkaart gebruikt voor activatie van je bundels, dan betaal je het buitenbundeltarief van € 0,31 per minuut/sms en € 0,15 per MB.


Je hebt je aansluiting dus gebruikt zonder dat je bundels actief waren. Ik kan dit retroactief nog wel voor je aanpassen - wil je dat ik je nummerbehoudverzoek annuleer? Je gebruikt dan het tijdelijke nummer dat je van ons hebt gehad, én je bundels zullen dan actief worden.

Heb je hier nog een vraag over?

Groetjes,
Jihane
Goedenavond, het word echt te gek, ga ik een abonnement aan met Simyo om goedkoper te bellen en neem een simonly abonnement aan
en omdat ik buiten de bundel internet zou hebben gebruikt zonder dat ik daar een signaal of bericht over kreeg moet ik betalen euro 167,88 over de maand augustus en over de maand september euro 332,59. Ik heb afgelopen zondag voor het eerst pas een sms gekregen Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel .Je betaald nu het buiten bundel tarief Tip: met een hoge internetbundel voorkom je hoge kosten groet Simyo Is dit niet een beetje laat ? Een tip wanneer je buiten bundel kosten maakt dat je direct een signaal of een sms krijg en niet na 2 maanden en wel met een rekening van meer dan euro 500,-
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mronitz, welkom op het Simyo forum :)

Het verhaal hierboven kwam me toevallig al erg bekend voor, want toevallig heb ik vanmorgen vroeg uitgebreid reactie gegeven op het bovenstaande verhaal 🙂. Gelukkig heb je n.a.v mijn bericht je gegevens achtergelaten en kijken mijn collega's of ze je tegemoet kunnen komen.

Voor het overzicht is het praktisch als we het bij één kanaal houden. Ben je dat met me eens? Dan zie ik je graag terug op Facebook 🙂!

Groetjes, Tiury

Reageer