Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Klacht: Te hoge factuur door ontbreken buiten de bundel alerts. Mag ik hier uitleg over?


Hi Simyo.

Ik heb de afgelopen maanden een telefoonrekening die factor 10 x het normale bedrag is.
Dit komt volgens jullie door buiten de bundel bellen.

Jullie geven aan dat jullie geen meldingen versturen voor het buiten de bundel gaan.
De heer die ik zojuist aan de telefoon had vertelde mij zelfs dat ik al sinds 7 april buiten de bundel was, dat is dus 7 dagen na het aanslaan van de bundel. Dit was dus bij jullie bekend.

Natuurlijk begrijp ik heel goed dat een deel van de verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt, ik heb immers de app waarop ik dit had kunnen zien.

Echter, ik ben van mening dat wanneer jullie merken dat ik na een week al buiten die bundel bel, jullie best even een melding mogen geven.
Het is bijzonder klantonvriendelijk om een klant die na een week al buiten zijn bundel gaat vrolijk te laten doorbellen en vervolgens doodleuk een hoge factuur aan te bieden onder het mom van 'eigen verantwoordelijkheid'.

Meldingen geven doen jullie met internet wel 'omdat dit gebruik vaak ongezien gaat'.
Dat klopt ook, ik heb een keer een melding gehad voor mijn internet gebruik, waarop ik de bundel direct verhoogde.

Met andere woorden, had ik een melding gekregen van het feit dat ik buiten de bundel ging, had ik nu 200 euro minder hoeven te betalen.

Dit is naar mijn mening een stukje redelijkheid van de aanbieder en klantvriendelijkheid wat bij Simyo op dit moment ontbreekt.
Ik heb nog gevraagd om een coulance regeling, maar daar doet Simyo niet aan voor belminuten vanwege 'eigen verantwoordelijkheid'. (Blijkbaar doen jullie dit dus wel voor internet)

Ik heb nooit klachten gehad bij Simyo, maar door deze belachelijk hoge kosten en de inadequate afhandeling van mijn klacht word het voor mij zeer interessant om over te stappen.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 mei 2016, 16:11

Hoi Mronitz, welkom op het Simyo forum :)



Het verhaal hierboven kwam me toevallig al erg bekend voor, want toevallig heb ik vanmorgen vroeg uitgebreid reactie gegeven op het bovenstaande verhaal 🙂. Gelukkig heb je n.a.v mijn bericht je gegevens achtergelaten en kijken mijn collega's of ze je tegemoet kunnen komen.



Voor het overzicht is het praktisch als we het bij één kanaal houden. Ben je dat met me eens? Dan zie ik je graag terug op Facebook 🙂!



Groetjes, Tiury
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mronitz, welkom op het Simyo forum :)

Het verhaal hierboven kwam me toevallig al erg bekend voor, want toevallig heb ik vanmorgen vroeg uitgebreid reactie gegeven op het bovenstaande verhaal 🙂. Gelukkig heb je n.a.v mijn bericht je gegevens achtergelaten en kijken mijn collega's of ze je tegemoet kunnen komen.

Voor het overzicht is het praktisch als we het bij één kanaal houden. Ben je dat met me eens? Dan zie ik je graag terug op Facebook 🙂!

Groetjes, Tiury
Goedenavond, het word echt te gek, ga ik een abonnement aan met Simyo om goedkoper te bellen en neem een simonly abonnement aan
en omdat ik buiten de bundel internet zou hebben gebruikt zonder dat ik daar een signaal of bericht over kreeg moet ik betalen euro 167,88 over de maand augustus en over de maand september euro 332,59. Ik heb afgelopen zondag voor het eerst pas een sms gekregen Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel .Je betaald nu het buiten bundel tarief Tip: met een hoge internetbundel voorkom je hoge kosten groet Simyo Is dit niet een beetje laat ? Een tip wanneer je buiten bundel kosten maakt dat je direct een signaal of een sms krijg en niet na 2 maanden en wel met een rekening van meer dan euro 500,-
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keylan,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Ik kan me goed voorstellen dat je hier enorm van geschrokken bent. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je bundels nog niet actief zijn. Dat komt omdat je nummerbehoud hebt aangevraagd, maar nog niet is ingegaan. Je oude nummer is namelijk niet meer actief, en kon daardoor niet worden overgenomen. Je hebt daarna geen actie meer ondernomen.

In de e-mail die je ontving op 19 augustus stond het volgende:

Let op! Heb je een Simyo Sim Only abonnement besteld? Vergeet dan niet je Simyo simkaart te activeren op www.simyo.nl/activeren. Gebruik echter je Simyo simkaart pas nadat je nummer is overgezet, omdat dan je bundels zijn geactiveerd.
Als je je Sim Only simkaart gebruikt voor activatie van je bundels, dan betaal je het buitenbundeltarief van € 0,31 per minuut/sms en € 0,15 per MB.


Je hebt je aansluiting dus gebruikt zonder dat je bundels actief waren. Ik kan dit retroactief nog wel voor je aanpassen - wil je dat ik je nummerbehoudverzoek annuleer? Je gebruikt dan het tijdelijke nummer dat je van ons hebt gehad, én je bundels zullen dan actief worden.

Heb je hier nog een vraag over?

Groetjes,
Jihane
wat moet ik doen met de facturen die jullie in rekening hebben gebracht ??
aub retroactief herstellen aub en een signaal geven als ik over de scheef ga,
wilt u mij laten weten wat dit concreet gaat inhouden ?
mocht dit betekenen dat ik mijn nummer behoud moet annuleren en met terugwerkende kracht de facturen gecrediteerd worden zie ik dit gaarne tegemoet
en dank u
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keylan,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb je nummerbehoud meteen voor je geannuleerd. Nu zijn je bundels actief en kun je je tijdelijke nummer dus gewoon gebruiken.

Wat die kosten betreft: ik heb even overlegd met wat collega's. We waren het er allemaal over eens dat we je gelukkig willen hebben. Dus weet je wat? Ik zal die kosten grotendeels voor je vergoeden! De factuur van september is nog open, dus die kan ik aanpassen. De augustus-factuur is gesloten. Vind je het oké om de hele factuur te betalen en dat je het bedrag dan binnen drie weken teruggestort krijgt?

Zodra jij je akkoord geeft, ga ik het in orde voor je maken!

Groetjes,
Jihane
beste Jihane,

ik zit, heel krap bij kas en kan het me niet permitteren om een zo hoge factuur te betalen, zou je niet kunnen crediteren en er correctie op kunnen uitvoeren
`ik dank je hartelijk als je dit voor me doet

groet
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Keylan,

Ik heb zojuist het een en ander geregeld waardoor de bedragen op de facturen worden aangepast. Een groot deel van de kosten voor het internetverbruik zal in mindering worden gebracht. Dit betekent dat je factuur van september lager uitvalt, voor augustus ligt dit anders. Zou je het bedrag kunnen laten afschrijven en daarna storneren? Dan zorg ik ervoor dat je na een tijdje een link krijgt om het juiste bedrag alsnog te betalen. Op die manier moet het helemaal goed komen lijkt mij :)

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Niels
Wat ik mis , is watvoor bedrag brengen jullie in rekening voor Augustus en September
Augustus is grin Assetd en Zal deze Zoals je hebt aangegeven storneren

Ik wacht op je Berichten,

Albay's dank
Reputatie 5
Badge +9
Hey Keylan,

De factuur van september is al aangepast, je kan dit op je Mijn Simyo terugzien. Verder is de maand nog niet over, dus ik kan nog niet vaststellen wat je moet betalen. Het internetverbruik voor september is in ieder geval verrekend met extra internetbundels van in totaal € 25,00.

Voor de factuur van augustus wordt er een nieuwe berekening gemaakt. Deze krijg je per e-mail opgestuurd. Het internetverbruik is daar verrekend met internetbundels van in totaal € 15,00. Je zal het totale bedrag binnenkort zien via de e-mail. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Er is een bedrag van ca 167,89 betaald , wat meer is dan wat u me heeft doorgegeven ,

Wat gaat u nu doen ? Zal ik laten storneren ?
Of gaat u het totaal verschuldigde bedrag verrekenen ? Hoe lang duurt het ?
Ik kan het niet missen namelijk
Alvast dank en tot snel
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Keylan,

Geen zorgen, je kunt deze factuur storneren. We gaan dan het factuurbedrag voor je aanpassen waarna je een nieuwe herinnering ontvangt met hierin direct debetaallink. Je kunt het nieuwe factuurbedrag dan gelijk via iDeal voldoen.

Heb je hier nog vragen over? :)

Groetjes,
Els
Ik kreeg de volgende bericht

https://payment.simyo.nl/Invoice/?k=569D590C2A58433F97FBF1906AE7A5E5
En heb dus bedrag betaald en kan niet storneren, zou je asjeblieft de totaal te betalen bedrag te verrekenen en restant te storten op mijn rekening ?

Dank u
Reputatie 6
Badge +5
Hi Keylan,

Omdat je het bedrag zelf via iDeal hebt betaald kan je dit nu inderdaad niet meer storneren. Maar geen nood, het teveel in rekening gebrachte gedrag zal teruggestort worden 😉 Mijn collega's van de financiële afdeling gaan hier volgende week mee aan de slag. Het is helaas niet mogelijk om nu alsnog het bedrag terug op je rekening te storten. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer