.

Beantwoord

Waarom betaal ik voor deze ongebruikte maand?

  • 27 October 2018
  • 3 reacties
  • 218 Bekeken

Hebben jullie ook de frustratie die ik heb.
Nadat door een probleem met wifi mijn verbruik omhoog vloog werd mijn tel. geblokkeerd. Heb de betaling gedaan (> 1 maand later) en moet dus toch nog gewoon factuur betalen over de maand waar ik geen verbruik heb gehad!!
Geld is er genoeg verdiend aan me maar navraag kreeg ik 0 op rekest. Meerdere keren dik boven de 100 euro betaald en na een maand geen verbruik door blokkade doodleuk kosten voor abonnement door belasten. Ik ga richting andere provider met dit soort services (ook geen mogelijkheid om limiet in te stellen op verbruik 🙂 (heb trouwens meerder abbonnementen lopen)
Zijn er meer mensen die dit ervaren, ?

Ik denk dat ik wegga, nog iemand tips?
Gr J
icon

Beste antwoord door Jihane 29 October 2018, 17:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je voor hoogverbruik wordt afgesloten, kun je gelijk via mijn Simyo een betaling doen, om deze blokkade op te heffen. Dat kan tot de nieuwe maand begint. Zodra de nieuwe maand is begonnen, kan dat niet meer. Dan kun je de blokkade gewoon via de klantenservice laten opheffen, want dan komen alle kosten automatisch op de factuur.

Buiten de bundels treden bij Simyo is gewoon niet handig. Daar geven ze tips voor. Ten eerst met deze tips kun je hopelijk zien wat veel data verbruikt. Daarnaast staan hier tips om je toestel zo in te stellen dat je toestel zo min mogelijk data verbruikt (en android toestellen stoppen met verbruiken door het instellen van een limiet).

Mocht je naar een andere provider gaan, dan geeft ik als tip: Kijk vooral naar de kleine lettertjes! Wat gebeurd er buiten de bundels? En voor de wereldreiziger: heb ik voordelige opties in verweggistan (aan de naam is afleidbaar dat dit land niet binnen Europa ligt!)?

Een moderator zal waarschijnlijk maandag naar jouw situatie kijken en hier nog reageren.

Als frequent forum bezoeker en klant van Simyo heb ik de volgende vraag:
Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Je niet frustreren en goed kijken vergelijkend wat het beste bij je past, wat je wilt. Jij blij zij blij.😎
In dit topic kun je mijn mening en dat van o.a. Groentjuh lezen.

We, Groentjuh en ik zouden het zeer waarderen als je een terugkoppeling geeft op zijn vraag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Johannes,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat het schrikken is als die kosten gemaakt worden 😞 Je wordt daarna inderdaad geblokkeerd voor hoogverbruik, om te voorkomen dat er meer kosten gemaakt worden. Hoogverbruik betekent dat er minstens € 100,- op een dag of € 250,- in een week verbruikt is. Je kunt dan meteen een aanbetaling doen om je aansluiting te deblokkeren.

Ik wil graag nog even naar jouw specifieke situatie kijken, maar daarvoor ben ik nog wel benieuwd naar waarom het voor jou beter uitkwam om een maand te wachten met de betaling?

@ Groentjuh en Friesian, dank voor het meedenken en het actief willen verbeteren van Simyo :D

Groetjes,
Jihane

Reageer