.

Beantwoord

Kapot geschrokken door hoogverbruik, wat kan ik doen?

  • 28 November 2022
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Beste Simyo,

Gisteren (27-11-‘22) toen ik aan het wandelen was in het bos met mijn vader zag ik op mijn telefoon dat ik om 16:06 een sms had ontvangen dat mijn bundel op was. Toen heb ik direct mijn mobiele internet uitgezet (zo’n 10 min na het ontvangen van de sms). 
Later keek ik weer op mijn telefoon en zag ik dat mijn SIM-kaart geblokkeerd was. Bij thuiskomst ben ik alles gaan bekijken en heb ik volgens Simyo in deze ruim 10 minuten méér dan 2000MB verbruikt!! Het was zichtbaar in de Simyo app als per minuut 59MB en soms meerdere keren 59MB in 1 minuut. Dit is uiteraard niet het geval aangezien mijn telefoon in mijn zak zat en ik niet iets aan het downloaden was, geen video aan had staan o.i.d.
Toen ik hiervoor vandaag ging bellen en ik begon met het uitleggen van de situatie werd de verbinding midden in mijn verhaal verbroken.
 

Normaal gesproken ben ik heel tevreden over Simyo maar dit is onacceptabel en zulke service ben ik niet gewend. Ik ben dan ook niet bereid het openstaande bedrag van maar liefst €319,59 te betalen! 
Ik lees hier op het forum dat dit vaker voorkomt en graag zie ik net als bij bijvoorbeeld gebruikers Johan Sterke & Stela een passende oplossing want deze gang van zaken vind ik buitensporig.

 

Ik kijk uit naar uw reactie en bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 28 November 2022, 13:51

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mercedes99,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Ik heb gelijk ook even gekeken wie je telefonisch hebt gesproken aan de hand van je telefoonnummer en ik zie dat mijn collega je meteen heeft teruggebeld toen de verbinding werd verbroken. Helaas kreeg hij je niet meer te pakken. Geen probleem, ik help je graag verder via deze weg!

Zodra je internetbundel op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. Wij kunnen niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetging, maar dit kun je soms wel terugvinden in je telefoon zelf. Afhankelijk van welk toestel je hebt.

Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer