.

Beantwoord

Kan ik mijn prepaid tegoed laten terugstorten?

  • 29 January 2019
  • 20 reacties
  • 2700 Bekeken

Hallo,
Ik ben heel tevreden met simyo, maar mijn nieuwe werkgever heeft een mobiel zakelijk abonnement voor mij met nr behoud mogelijkheid. Daarom zou ik mijn prepaid willen opzeggen en tegoeden terug gestort krijgen....
is dat mogelijk?
Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 January 2019, 16:17

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Er zijn 2 dingen, die je met beltegoed kan doen:
  • Verrekenen met de eerste facturen met Sim-only. Daarvoor moet je overstappen naar Sim-only en dat wil jij niet.
  • Beltegoed overzetten naar een andere Simyo Prepaid aansluiting. Mocht je nog iemand kennen met een Simyo prepaid aansluiting, dan kan je je beltegoed (minus 5 euro) over laten zetten naar die aansluiting.
Terugstorten is niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi SanderD,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een goede deal via je werkgever! Zoals Groentjuh al aangaf, heb je de mogelijkheid het overgebleven beltegoed over te hevelen naar een anders Simyo prepaid nummer. Mocht je die niet hebben dan zou je er ook aan kunnen denken om voor €5 een nieuwe prepaid simkaart aan te schaffen. We kunnen dan het beltegoed op dat nummer zetten zodat je deze in de toekomst nog op kunt verbruiken.

Laat je het me weten als dat je wat lijkt?

Groetjes,

Kevin
Hai Kevin,
dat lijkt me zeer zeker wat. Maar kan ik als alternatief niet gewoon een ander nummer op mijn bestaande Sim kaart toegewezen krijgen?
tnx
Reputatie 7
Badge +9
Hai Kevin,
dat lijkt me zeer zeker wat. Maar kan ik als alternatief niet gewoon een ander nummer op mijn bestaande Sim kaart toegewezen krijgen?
tnx

Zodra je nummer overgenomen wordt door je nieuwe provider, is de aansluiting gelijk daarna beëindigd en kan daar geen ander nummer meer aan gekoppeld worden.
Zodra een nieuw nummer wordt toegewezen op een aansluiting, kan het oude nummer niet meer overgenomen worden door je nieuwe provider.

Volgens mij kan Simyo dat dus niet doen.
Kun je niet een nieuw nummer toevoegen aan een oude simkaart? Ik heb deze Sim immers ook met een ander nr ooit gekregen...
Dan bestel ik graag een nieuwe Sim. Kan dat ook hier of moet ik dat anders realiseren?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sander,

Goede vragen! Het is niet mogelijk om twee nummers gekoppeld te hebben aan dezelfde simkaart. Is dat wat je bedoelde? Of wilde je het bestaande nummer veranderen in een ander nummer? Dat kan namelijk wel!

Een nieuwe bestelling plaats je via deze link. Je kunt via de website kiezen of je een Prepaid of abonnement wil hebben.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,
Zoals Kevin hierboven aangeeft zou ik voor 5 euro een nieuwe Sim kunnen aanschaffen, maar in jouw link zie ik die optie er niet bij. Kun je me daarbij helpen?

dank je
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sander,

Aha! Je kunt zeker een vervangende simkaart aanschaffen. Als je dat doet, dan betaal je € 5,- voor een nieuwe simkaart. Deze nieuwe simkaart zal het oude nummer van je oude simkaart gewoon hebben, met het oude beltegoed. Er verandert niets, behalve dat je een nieuwe simkaart hebt. Deze optie gebruikt men als de huidige simkaart bijvoorbeeld defect is, of als het toestel gestolen. Want zodra je je vervangende simkaart activeert, vervalt je oude simkaart.

Je kunt dat doen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart.

Is dat wat je bedoelt? Ik begreep je niet helemaal omdat je het ook had over een ander nummer op je simkaart.

Groetjes,
Jihane
Hi,
ik heb mijn nummer nu. Kunnen jullie ervoor zorgen dat mijn beltegoed over wordt gezet? Hoe zet ik dat precies in werking?
dank!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Sander,

Ik zie dat het is gelukt! Ik kan het beltegoed voor je gaan overzetten op je nieuwe prepaid-nummer. Kan ik het volledige bedrag hiernaar overmaken? Of wil je dat ik een klein bedrag laat staan tot je overstap? Ik zie namelijk dat er nog geen nummerbehoud is aangevraagd en het zou zonde zijn als je nu zonder beltegoed komt te zitten.

Laat het me even weten dan maak ik het meteen voor je in orde! :D

Groetjes,

Kevin
Graag Kevin! Alles -2,50 EUR voor de laatste belletjes svp.
Tnx
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Sander,

Helemaal goed! Ik zorg ervoor dat je €2,50 aan beltegoed overhoudt om te bellen. Het restbedrag zal overgeheveld worden naar je nieuwe prepaid-nummer.

Binnen drie werkdagen zie je het overgehevelde beltegoed als je inlogt op Mijn Simyo :)

Groetjes,
Lu

Ik vind dit echt heel raar, je kunt wel storten maar als het niet op is en je prepaid kaart niet meer gebruikt kan het niet terug naar je rekening. Diefstal…..

Het is een klein bedrag maar eerlijk gezegd is dit voor mij een reden om nooit meer voor simyo te kiezen als ik het niet terug kan krijgen. er wordt ook niet gereageerd op de chat, die staat al 3 uur open.

Al met al jammer, want het bellen zelf was prima.

Iemand of een bedrijf betichten van diefstal zonder wettig bewijs is ook strafbaar.. Simyo heeft dit netjes kenbaar gemaakt in de algemene voorwaarden. Als iemand klant wordt, gaat deze akkoord met hetgeen gesteld is in deze voorwaarden. 

 

22.5 Beëindiging van de prepaid overeenkomst U kunt de overeenkomst voor Prepaid mobiel altijd opzeggen. Uw prepaid overeenkomst eindigt automatisch als uw Prepaid tegoed is vervallen. We kunnen een aanvullende periode aangeven waarin u uw Prepaid tegoed alsnog kunt opwaarderen. In dat geval eindigt uw overeenkomt pas na die termijn. Als u meerdere Prepaid tegoeden hebt, laten we weten hoe en wanneer de overeenkomst eindigt. We betalen Prepaid tegoed niet terug tijdens of na de looptijd van de overeenkomst. Dat doen we alleen als expliciet anders is aangegeven.

 

u kunt de voorwaarden hier lezen. 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Edi,

Jammer dat je niet zo tevreden bent met onze werkwijze. Zoals Ray aangaf, communiceren wij vooraf aan onze klanten wat we doen met het Prepaid beltegoed. 

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord, Ray! 

 

Verder gaf je aan dat je geen reactie hebt ontvangen via de chat, dat is zeker niet de bedoeling. Zou ik je nog verder kunnen helpen? Ik hoor het graag!

 

Groetjes, 

Sarah

 

 

Hi Sarah, blij dat je nog even reageert. Jammer dat mensen als Ray mij woorden in de mond leggen, ik beschuldigde jullie nergens van. Natuurlijk lees ik net als 99% van jullie klanten alle voorwaarden maar deze had ik dan zeker net gemist. Dom van mij, natuurlijk dekt ieder groot bedrijf dit soort zaken af in zijn algemene voorwaarden. Maar goed, In ieder geval dank voor je toelichting en Ray heel veel succes met je sollicitatie bij Simyo. Je kent in ieder geval de werkwijze daar als geen ander, je zou bijna zeggen dat je er voor betaalt moet worden.

betaald bedoelde ik natuurlijk voordat je daar weer op reageert

Graag gedaan.  

 

Ik vind dit echt heel raar, je kunt wel storten maar als het niet op is en je prepaid kaart niet meer gebruikt kan het niet terug naar je rekening. Diefstal…..

Het is een klein bedrag maar eerlijk gezegd is dit voor mij een reden om nooit meer voor simyo te kiezen als ik het niet terug kan krijgen. er wordt ook niet gereageerd op de chat, die staat al 3 uur open.

Al met al jammer, want het bellen zelf was prima.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @edi,

 

Bedankt voor je reactie, dat kan gebeuren natuurlijk!

 

Wij zijn ook erg blij met @ Ray als echte Simyo Expert, thanks! :smile:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer