Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik mijn prepaid tegoed laten terugstorten?

  • 29 januari 2019
  • 20 reacties
  • 1336 Bekeken

Hallo,
Ik ben heel tevreden met simyo, maar mijn nieuwe werkgever heeft een mobiel zakelijk abonnement voor mij met nr behoud mogelijkheid. Daarom zou ik mijn prepaid willen opzeggen en tegoeden terug gestort krijgen....
is dat mogelijk?
Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 januari 2019, 16:17

Er zijn 2 dingen, die je met beltegoed kan doen:


  • Verrekenen met de eerste facturen met Sim-only. Daarvoor moet je overstappen naar Sim-only en dat wil jij niet.
  • Beltegoed overzetten naar een andere Simyo Prepaid aansluiting. Mocht je nog iemand kennen met een Simyo prepaid aansluiting, dan kan je je beltegoed (minus 5 euro) over laten zetten naar die aansluiting.

Terugstorten is niet mogelijk.
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Er zijn 2 dingen, die je met beltegoed kan doen:
  • Verrekenen met de eerste facturen met Sim-only. Daarvoor moet je overstappen naar Sim-only en dat wil jij niet.
  • Beltegoed overzetten naar een andere Simyo Prepaid aansluiting. Mocht je nog iemand kennen met een Simyo prepaid aansluiting, dan kan je je beltegoed (minus 5 euro) over laten zetten naar die aansluiting.
Terugstorten is niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi SanderD,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een goede deal via je werkgever! Zoals Groentjuh al aangaf, heb je de mogelijkheid het overgebleven beltegoed over te hevelen naar een anders Simyo prepaid nummer. Mocht je die niet hebben dan zou je er ook aan kunnen denken om voor €5 een nieuwe prepaid simkaart aan te schaffen. We kunnen dan het beltegoed op dat nummer zetten zodat je deze in de toekomst nog op kunt verbruiken.

Laat je het me weten als dat je wat lijkt?

Groetjes,

Kevin
Hai Kevin,
dat lijkt me zeer zeker wat. Maar kan ik als alternatief niet gewoon een ander nummer op mijn bestaande Sim kaart toegewezen krijgen?
tnx
Reputatie 7
Badge +9
Hai Kevin,
dat lijkt me zeer zeker wat. Maar kan ik als alternatief niet gewoon een ander nummer op mijn bestaande Sim kaart toegewezen krijgen?
tnx

Zodra je nummer overgenomen wordt door je nieuwe provider, is de aansluiting gelijk daarna beëindigd en kan daar geen ander nummer meer aan gekoppeld worden.
Zodra een nieuw nummer wordt toegewezen op een aansluiting, kan het oude nummer niet meer overgenomen worden door je nieuwe provider.

Volgens mij kan Simyo dat dus niet doen.
Kun je niet een nieuw nummer toevoegen aan een oude simkaart? Ik heb deze Sim immers ook met een ander nr ooit gekregen...
Dan bestel ik graag een nieuwe Sim. Kan dat ook hier of moet ik dat anders realiseren?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sander,

Goede vragen! Het is niet mogelijk om twee nummers gekoppeld te hebben aan dezelfde simkaart. Is dat wat je bedoelde? Of wilde je het bestaande nummer veranderen in een ander nummer? Dat kan namelijk wel!

Een nieuwe bestelling plaats je via deze link. Je kunt via de website kiezen of je een Prepaid of abonnement wil hebben.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,
Zoals Kevin hierboven aangeeft zou ik voor 5 euro een nieuwe Sim kunnen aanschaffen, maar in jouw link zie ik die optie er niet bij. Kun je me daarbij helpen?

dank je
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sander,

Aha! Je kunt zeker een vervangende simkaart aanschaffen. Als je dat doet, dan betaal je € 5,- voor een nieuwe simkaart. Deze nieuwe simkaart zal het oude nummer van je oude simkaart gewoon hebben, met het oude beltegoed. Er verandert niets, behalve dat je een nieuwe simkaart hebt. Deze optie gebruikt men als de huidige simkaart bijvoorbeeld defect is, of als het toestel gestolen. Want zodra je je vervangende simkaart activeert, vervalt je oude simkaart.

Je kunt dat doen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart.

Is dat wat je bedoelt? Ik begreep je niet helemaal omdat je het ook had over een ander nummer op je simkaart.

Groetjes,
Jihane
Hi,
ik heb mijn nummer nu. Kunnen jullie ervoor zorgen dat mijn beltegoed over wordt gezet? Hoe zet ik dat precies in werking?
dank!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Sander,

Ik zie dat het is gelukt! Ik kan het beltegoed voor je gaan overzetten op je nieuwe prepaid-nummer. Kan ik het volledige bedrag hiernaar overmaken? Of wil je dat ik een klein bedrag laat staan tot je overstap? Ik zie namelijk dat er nog geen nummerbehoud is aangevraagd en het zou zonde zijn als je nu zonder beltegoed komt te zitten.

Laat het me even weten dan maak ik het meteen voor je in orde! :D

Groetjes,

Kevin
Graag Kevin! Alles -2,50 EUR voor de laatste belletjes svp.
Tnx
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Sander,

Helemaal goed! Ik zorg ervoor dat je €2,50 aan beltegoed overhoudt om te bellen. Het restbedrag zal overgeheveld worden naar je nieuwe prepaid-nummer.

Binnen drie werkdagen zie je het overgehevelde beltegoed als je inlogt op Mijn Simyo :)

Groetjes,
Lu

Ik vind dit echt heel raar, je kunt wel storten maar als het niet op is en je prepaid kaart niet meer gebruikt kan het niet terug naar je rekening. Diefstal…..

Het is een klein bedrag maar eerlijk gezegd is dit voor mij een reden om nooit meer voor simyo te kiezen als ik het niet terug kan krijgen. er wordt ook niet gereageerd op de chat, die staat al 3 uur open.

Al met al jammer, want het bellen zelf was prima.

Reputatie 7

Iemand of een bedrijf betichten van diefstal zonder wettig bewijs is ook strafbaar.. Simyo heeft dit netjes kenbaar gemaakt in de algemene voorwaarden. Als iemand klant wordt, gaat deze akkoord met hetgeen gesteld is in deze voorwaarden. 

 

22.5 Beëindiging van de prepaid overeenkomst U kunt de overeenkomst voor Prepaid mobiel altijd opzeggen. Uw prepaid overeenkomst eindigt automatisch als uw Prepaid tegoed is vervallen. We kunnen een aanvullende periode aangeven waarin u uw Prepaid tegoed alsnog kunt opwaarderen. In dat geval eindigt uw overeenkomt pas na die termijn. Als u meerdere Prepaid tegoeden hebt, laten we weten hoe en wanneer de overeenkomst eindigt. We betalen Prepaid tegoed niet terug tijdens of na de looptijd van de overeenkomst. Dat doen we alleen als expliciet anders is aangegeven.

 

u kunt de voorwaarden hier lezen. 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Edi,

Jammer dat je niet zo tevreden bent met onze werkwijze. Zoals Ray aangaf, communiceren wij vooraf aan onze klanten wat we doen met het Prepaid beltegoed. 

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord, Ray! 

 

Verder gaf je aan dat je geen reactie hebt ontvangen via de chat, dat is zeker niet de bedoeling. Zou ik je nog verder kunnen helpen? Ik hoor het graag!

 

Groetjes, 

Sarah

 

 

Hi Sarah, blij dat je nog even reageert. Jammer dat mensen als Ray mij woorden in de mond leggen, ik beschuldigde jullie nergens van. Natuurlijk lees ik net als 99% van jullie klanten alle voorwaarden maar deze had ik dan zeker net gemist. Dom van mij, natuurlijk dekt ieder groot bedrijf dit soort zaken af in zijn algemene voorwaarden. Maar goed, In ieder geval dank voor je toelichting en Ray heel veel succes met je sollicitatie bij Simyo. Je kent in ieder geval de werkwijze daar als geen ander, je zou bijna zeggen dat je er voor betaalt moet worden.

betaald bedoelde ik natuurlijk voordat je daar weer op reageert

Reputatie 7

Graag gedaan.  

 

Ik vind dit echt heel raar, je kunt wel storten maar als het niet op is en je prepaid kaart niet meer gebruikt kan het niet terug naar je rekening. Diefstal…..

Het is een klein bedrag maar eerlijk gezegd is dit voor mij een reden om nooit meer voor simyo te kiezen als ik het niet terug kan krijgen. er wordt ook niet gereageerd op de chat, die staat al 3 uur open.

Al met al jammer, want het bellen zelf was prima.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @edi,

 

Bedankt voor je reactie, dat kan gebeuren natuurlijk!

 

Wij zijn ook erg blij met @ Ray als echte Simyo Expert, thanks! :smile:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer