.

Beantwoord

Kan ik mijn factuur via e-mail ontvangen?

  • 18 July 2012
  • 7 reacties
  • 932 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo,

Ik zou graag mijn factuur per email ontvangen. Het is erg lastig om steeds in te moeten loggen met de hand om de facturen op te halen.

Kunnen jullie dit aanpassen?

Mvg Jeroen Steenhuis
icon

Beste antwoord door Alex 18 July 2012, 16:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jst,

We sturen de factuur niet per email omdat je via je persoonlijke pagina inzage hebt tot al je gegevens. We proberen hiermee o.a. het gebruik van de persoonlijke pagina te stimuleren. Op je persoonlijke pagina kun je bijvoorbeeld ook de betaalstatus van je factuur inzien.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ik zag dat de vraag die ik heb al lang geleden is gesteld. Nu 3 jaar verder nog niks verandert en reuze irritant. Zakelijk gezien zit je niet elke maand te wachten om omslachtig via allerlei omwegen je factuur te downloaden. Zou het niet gewoon makkelijker zijn voor degene die een btw factuur willen, om deze netjes in de mail als bijlage toe te voegen.:@
Waarom zou ik elke maand telkens mijn persoonlijke gegevens willen bekijken? Dit kan ook op andere manieren.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi MacDonald,

Wat jammer dat het niet handig voor je is om je factuur te downloaden via Mijn Simyo!

Er is inderdaad niets veranderd aan de manier waarop wij de klanten voorzien van de facturen. Vooralsnog gaan wij dat niet via de e-mail doen. Het kan een goed idee zijn voor in de toekomst, maar ik kan je natuurlijk niets verzekeren.

Wij hebben Mijn Simyo zo ingedeeld dat het gemakkelijk moet zijn voor klanten om de facturen te downloaden. Ik hoop dat het voor nu alsnog gaat lukken.

Wellicht is het goed om te weten dat Simyo enkel particuliere abonnementen aanbiedt.

Groetjes,
Ilias
Vooral niet luisteren naar klanten....
Ook ik had via het forum al gevraagd om factuur per email automatisch te laten sturen. Ook 0 op het rekest.
Gewoon vinkje op je persoonlijke instellingen: factuur per email ja/nee
Klaar is Kees.
Je krijgt toch ook een BTW factuur als je dat wilt?
Service naar je klant heet dat.
Groetjes,
Ronald
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SehMoh,

Wat vervelend dat je het als een ongemak ervaart dat de facturen niet meteen naar je toegestuurd worden via e-mail! 😞 Wat vind je omslachtig aan de huidige manier van werken? Als je inlogt op Mijn Simyo, kun je klikken 'Facturen'. Je komt dan terecht op een pagina waar alle facturen overzichtelijk onder elkaar te vinden zijn. De download-link vind je er dan naast. Zelfs van de facturen die nog gemaakt moeten worden, kun je zien wanneer deze beschikbaar worden gesteld.

Natuurlijk ervaart niet iedereen deze methode als handig zijnde, dus ik ben benieuwd naar jouw visie hierop!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Wat omslachtig is dat je eerst de route moet doen van
- naar de website gaan
- inloggen dus naam en paswoord invullen
- enter en wachten
(niet iedereen heeft 4G en of snel wifi, vaak zit ik in 2G gebied)
- de facuur opzoeken en downloaden
- in de download de factuur opzoeken en dan openen in pdf.
- uitloggen
Terwijl als de factuur per email komt alleen een klik op de bijlage voldoende is om de factuur in pdf voor je neus te hebben. De email (outlook bijvoorbeeld) staat natuurlijk altijd aan. En je bent niet tijdgebonden, de email levert de bijlage gewoon in je inbox af en je kan op elk moment erover beschikken.
Voorts vind ik dat daar waar de wet praat over "uitreiken" van facturen, het door de klant laten "ophalen" van facturen daar niet onder valt. Facturen per email wordt wel geacht daaronder te vallen.
Dat jullie aan particulieren leveren wil zeggen dat jullie "mogen' uitreiken. Het is dus als je niet valt onder de uitzonderingen geen verplichting. Maar dat wil niet het omgekeerde bewijzen. Als je de factuur toch uitreikt, dat moet je het ook uitreiken en niet laten ophalen.
Dus enerzijds is het omslachtig voor de klant, anderzijds is het maar de vraag of jullie voldoen aan de wet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SehMoh,

Wat jammer dat je de procedure zo omslachtig vindt 😞 Ik begrijp je punt heel goed, want het zou een aantal stapjes schelen als je het via e-mail zou ontvangen, maar helaas is dat niet hoe de facturen te downloaden zijn. Door je te laten inloggen voordat je een factuur kunt downloaden, zorgen we ook voor een stukje beveiliging en privacy. Het zijn je Simyo facturen, en die worden beschermd door je Simyo wachtwoord.

En geen zorgen! Er is zeker geen wet die providers zou dwingen om facturen te mailen 😉 Niks aan de hand.

Ik hoop dat het hiermee helder is, maar anders beantwoord ik je vragen met veel plezier!

Groetjes,
Jihane

Reageer