.

Beantwoord

Kan ik hoge verbruikskosten voorkomen door een datalimiet?

  • 2 January 2019
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

Recentelijk werd ik geconfronteerd met meer dan 100 Euro buiten bundel belkosten van de foon van mijn 20 jarige (aan de universiteit studerende.....) dochter. Het klopte, daar kunnen we helder over zijn. Zij heeft een sms ter waarschuwing ontvangen en volgens mij gebruikt ze de app ook niet. Allemaal niet slim, zeker als je niet zelf hoeft te betalen.
Maar wat ik graag zou willen weten: kun je zelf niet instellen dat ALS de buitenbundelkosten worden geactiveerd die heel erg duur zijn, de dienst direct bij overschrijding wordt gestopt ter voorkoming van een dergelijke ramp? Dus dat de klant daar expliciet toestemming voor geeft en het ook zelf kan instellen op die manier?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 January 2019, 14:23

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
kun je zelf niet instellen dat ALS de buitenbundelkosten worden geactiveerd die heel erg duur zijn, de dienst direct bij overschrijding wordt gestopt ter voorkoming van een dergelijke ramp? Dus dat de klant daar expliciet toestemming voor geeft en het ook zelf kan instellen op die manier?
Nee, dan kan niet aan de kant van Simyo. De meeste Android toestellen kunnen dit wel. Via deze blog kun tips krijgen hoe je kan zien waar de MBs aan op zijn gegaan en via deze blog kun je zien welke instellingen je in je toestel kunt aanpassen om veel buiten de bundel kosten te voorkomen. Samen met de waarschuwings-SMSjes, de mogelijkheid om extra MBs te kopen of om via Mijn Simyo internet op je mobiel uit te kunnen zetten, is dat alles wat Simyo heeft te bieden.

Persoonlijk hoop ik dat Simyo hier nog eens naar gaat kijken, want deze vraag zie ik vaker langs komen op dit forum!
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Frijn032,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat er onverwachts zoveel kosten buiten de bundel zijn gevallen! Helaas heeft Groentjuh helemaal gelijk en is het technisch voor ons niet mogelijk om het internet vanuit onze kant te stoppen. Doorloop vooral even de doorgestuurde blogs van Groentjuh. Zo kun je in ieder geval instellen dat je toestel zelf stopt met internetten wanneer je door je internetbundel heen bent! :)

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Badge +7
Het is inderdaad jammer dat Simyo geen belplafond kan danwel wil implementeren. Er zijn providers die dit wel kunnen dus ergens moet het wel mogelijk zijn.
Ik heb het al eerder gezegd hier: de enige goede oplossing voor (extreme) buitenbundel kosten is m.i. een belplafond. De rest (vind ik) is een prutsoplossing.

Aan de andere kan verbaast het me nog steeds dat mensen SMSjes gewoon negeren. Maar ja, als Pa of Ma toch betalen.....
Reputatie 6
Badge +5
Hi wimj12,

Het missen van een sms'je is natuurlijk altijd mogelijk. Zelf hou ik het wel goed in de gaten en ga er vanuit dat al onze klanten dit doen. Echter is dit niet altijd het geval. Samen met Mijn Simyo en de Simyo app is het onder controle houden van verbruik in ieder geval goed te doen.

Groetjes,
Niels

Reageer