.

Beantwoord

Kan ik een tegemoetkoming krijgen voor internetverbruik buiten mijn bundel?

  • 31 October 2020
  • 6 reacties
  • 346 Bekeken

Vandaag bleek mijn nummer afgesloten. Op mijn Simyo ontdekte ik dat ik, tot mijn grote schok, ruim 200 euro over mijn bundel ben gegaan afgelopen woensdag. Ik heb toen blijkbaar een app geinstalleerd die heel veel data opslokt! In één dag… Het is wel een beetje gek dat ik pas na 200 euro afgesloten word. Normaal gesproken gebruik ik nog geen 1000 MB per maand namelijk!!

Heeft Simyo een coulanceregeling voor sufferds zoals ik??

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 31 October 2020, 13:43

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Paulvans, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten 😥

Heb je onze waarschuwingen over het hoofd gezien? We sturen namelijk sms’jes bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. En heb je voor deze app nu bijvoorbeeld de toegang tot mobiel internet uitgeschakeld en Verversen op de achtergrond uitgezet? Anders gebeurt dit in de toekomst nog een keer 😶 Kijk voor meer tips om dit in de toekomst te voorkomen ook even op onze blogs die hierover gaan: 

1️⃣ https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
2️⃣ https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik zal je daar nog even een privéberichtje over sturen!

Heb je hier nog vragen over? ☺

Groetjes, 
Bas

Hallo Bas,

Ja, ik heb nu wel ontdekt welke app zoveel data genereerde en ook direct ingesteld dat dat niet meer zal gebeuren. 

Ik wacht je privébericht af! Dank voor de moeite!

Reputatie 7

@Paulvans Fijn dat je de oorzaak hebt weten te achterhalen. Echter, wil je deze met ons delen, zodat anderen er wellicht ook iets aan kunnen hebben? En welk OS gebruik je?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Paul, 

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd!

Net als @RicoK ben ik eigenlijk ook wel benieuwd welke app de boosdoener was. Wil je dat met ons delen?

Groetjes, 
Bas

Het was Spotify, blijkt nu. Ik heb in een moment van onoplettendheid in de app aangegeven dat ik de downloads in hoge kwaliteit wilde hebben. Dat deed ik thuis, in mijn eigen wifi-zone, maar na een minuut of tien ben ik in de auto gestapt. Spotify was ondertussen vrolijk aan het downloaden, maar dat gebeurt niet zichtbaar… na een stukje rijden kreeg ik ineens wel een waarschuwing van mijn telefoon dat ik 3,4 Gb data had verbruikt. Maar omdat ik nooit meer dan zo’n 4 a 500 Gb data per maand op maak dacht ik dat misschien de data van een paar maanden was ofzo…

Omdat ik dat allemaal binnen een korte tijd deed heb ik de waarschuwings-sms die ik van Simyo kreeg niet eens gezien. Die zag ik pas na het bericht van @Bas.

Ik ontdekte dat ik een probleem had toen ik dus ineens niet meer kon bellen. Na een kijkje in de Mijnsimyo-app sloeg me de schrik om het hart. 

Nu ben ik wijs geworden! Ik heb de data-limiet op mijn telefoon ingesteld. Dat deed ik niet eerder omdat ik niet wist hoe ik dat kon doen (nu wel, dankzij de link van @Bas) EN omdat ik dus nooit meer data verbruik dan een paar honderd per maand…

Overigens is het mijn vergissing buitengewoon sympathiek en coulant opgelost door Simyo. Ik weet weer waarom ik al jaren klant ben!

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Paul, 

Bedankt voor je reactie! En fijn dat we het op deze manier op kunnen lossen 😃

Binnen Spotify heb je ook een optie om downloads via je mobiele netwerk uit te schakelen. Je vindt deze terug onder Instellingen en dan onder het kopje Muziekkwaliteit. Zo voorkom je dat je toestel muziek download terwijl je niet meer met WiFi verbonden bent 😊 Had je dat al ingesteld? Anders adviseer ik je om dat alsnog te doen 😉

Groetjes, 
Bas

Reageer