.

Beantwoord

Kan ik betaling whatsapp doen bij sim only?

  • 28 January 2015
  • 16 reacties
  • 1032 Bekeken

Waarom kun je whatsapp met sim only (zonder internetbundel) niet installeren zonder creditkaart? Waarom wordt dit bedrag van hou je vast € 0,79 niet van de belbundel afgetrokken? Bijzonder klantonvriendelijk.
icon

Beste antwoord door RicoK 28 January 2015, 14:51

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Huh?

Een app, betaald of gratis, zoals Whatsapp installeer je toch vanuit bijvoorbeeld een Appstore of Google Play? In die betreffende appswinkel dien je ook te betalen in het geval de app niet gratis is. Hier heeft Simyo niets mee van doen.

Of heb ik je vraag verkeerd begrepen?
Nee hier staat Simyo buiten.. 
Je hebt gelijk, dan is google klantonvriendelijk..... Alles kun je tegenwoordig betalen met ideal, waarom dan niet als je iets koopt bijgoogle,zoals bijvoorbeeld whatsapp..
Google biedt betaling aan via Paypall, Creditcard en bankpas. Maar hoe je een bankpas in Google Wallet kan toevoegen is mij geheel onduidelijk. Als ik op de optie Creditcard/bankpas klik zie ik enkel de mogelijkheid om de gegevens van de Creditcard in te vullen. Erg onduidelijk vind ik.
Temeer daar Simyo op de eigen website zegt dat je ook met sim only (zonder internetbundel) whatsapp kunt installeren (maar dan wel met een creditcard).
Indien je een abonnement hebt met internetbundel wordt het in rekening gebracht van die kosten en heb je niets te maken met een creditcard of paypal.
Dus ik begrijp nog steeds niet goed waarom die € 0,79 niet in mindering kunnen worden gebracht van mijn tegoed bij Simyo..
Omdat Simyo niets met apps van derden te maken heeft. 
Dit geldt echter voor alle Providers. 

Maar als whatsapp nooit eerder is gebruikt op het huidige telefoonnummer is het gratis.
Niet dus...... het is niet gratis meer.
Moest je nu betalen, vreemd.
(Geen andere optie? Wel toch......)
Reputatie 7
Badge +9
WhatsApp voor de iPhone is gratis voor het eerste jaar. Daarna kost het $0.99 USD per jaar. Ik heb het nog geen jaar in gebruik en ik weet dus niet op welke manier je dit moet/kunt betalen. Maar dat zal zeker niet via Simyo gaan want die hebben niets met WhatsApp te maken.
Reputatie 4
Badge +8
Whatsapp is een app en Simyo is een provider, ik snap van dit hele topic dus geen enen vaar.
Reputatie 7
Badge +9
Ik vermoed dat de topicstarter in de veronderstelling was dat WhatsApp een dienst is die door Simyo wordt aangeboden. Niet dus!
Reputatie 4
Badge +8
Ja, dat zal het zijn Scotsman.
Whatsapp is een app en Simyo is een provider, ik snap van dit hele topic dus geen enen vaar.

En dat is de kracht die Forum heet.:)
Ik begrijp de gedachte toch wel........

Uitleg vaar....😕
Bij google play (niet bij de apple jongens en meisjes dus) komt regelmatig voorbij als je geen betalingsmogelijk hebt gekozen, keuze uit betalingsmogelijkheden.
1e regel....
Betalen via KPN/Hi.

Wellicht dat TS hierdoor het bos door de bomen niet zag.
Reputatie 6
Badge +10
Toevallig weet ik dat KPN en Hi een billingsysteem hebben, waarbij het dus wel mogelijk is om te betalen per factuur. Dit heeft overigens heel veel problemen opgeleverd, omdat kids honderden apps hebben aangeschaft, zonder dat papa of mama hier van afwisten. Dus stel dat dit mogelijk zou zijn voor Simyo om te doen, gaan we hier hoogstwaarschijnlijk huiverig mee om.

Ik wil ook vermelden dat Google niet klantonvriendelijk is, want zover ik weet is iDeal alleen in Nederland beschikbaar. Het is daarom handig om voor internationale transacties een PayPal account te hebben. Je kunt PayPal namelijk eenvoudig koppelen aan je iDeal account.

Bedankt RicoK voor het antwoord 🙂 En bedankt aan de rest voor het meedenken.
Vraag me af of dit nu opgelost is. Voor zover ik weet ik Whatsapp nog steeds gratis het eerste jaar.  

Waar staat dit dan? Volgens TS staat dit op de site?

Temeer daar Simyo op de eigen website zegt dat je ook met sim only (zonder internetbundel) whatsapp kunt installeren (maar dan wel met een creditcard).
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Raytje,

Klopt, het eerste jaar is Whatsapp gratis. Op verschillende manier kan je betalen voor je Whatsapp. Op de website van Whatsapp staat meer over betalingsmogelijkheden van Whatsapp.

Ik ben ook wel benieuwd waar johanna1949 zoiets heeft gezien op de Simyo website. Ik heb zelf ook even gezocht, maar ik zie niet dat wij zoiets aangeven 😮

Reageer