.

Vraag

Is er iets mogelijk tegen de hoge kosten?

  • 6 January 2023
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

Badge

Vandaag kreeg ik een sms’je met het bericht dat ik 80% van mijn data had gebruikt. Ik heb een bundel van 20gb en voorheen gebruikte ik deze hoeveelheid nooit tijdens één maand, dus ik schrok ook wel van de hoeveelheid data die in zo’n korte tijd gebruikt was.

Ik dacht vanaf dat moment ook m’n data roaming uitgezet te hebben, omdat ik wilde voorkomen dat ik over mijn bundel zou gaan en hoge kosten zou maken. Maar even later op de dag kreeg ik een sms’je dat mijn simkaart geblokkeerd is vanwege hoge kosten, over de 100 euro!

ik zag net op ‘mijn Simyo’ dat de kosten in totaal 130 euro zijn. Ik weet dat de kosten per MB buiten de bundel hoog zijn, maar ik verbaas me wel heel erg over hoe snel deze kosten oplopen en hoe laat (als de rekening al flink opgelopen is, dit is meer dan 400% van het bedrag dat ik uitgeef aan mijn abonnement zelf) de klant daar pas van op de hoogte wordt gesteld.

Werken jullie in dit soort gevallen ook met een coulanceregeling? Zou er iets geregeld kunnen worden om in deze hoge kosten tegemoet te komen? Ik zie heel graag een reactie tegemoet. 
Alvast dank!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Juani.v,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Goed dat je contact opneemt. Het verbruik komt met een vertraging binnen dus het bedrag kan achteraf nog oplopen. Als het internet op de simkaart aanblijft staan dan kan het voorkomen dat er nog steeds internet wordt verbruikt ook al heb je dit via de instellingen van het toestel zelf uitgeschakeld. Je kan het beste de optie '’internet'’ uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer