.

Beantwoord

Inzicht buiten bundel tarieven

  • 22 August 2014
  • 12 reacties
  • 1150 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Goedenavond,

Zojuist bekeek ik mijn rekening van afgelopen maand. Ik was mij bewust van het feit dat ik buiten mijn bundel gebruik heb gemaakt van internet. Alleen schrik ik van de bedragen die daarmee gepaard gaan. Ik heb nog geen 100mb te veel verbruikt, en normaal gesproken betaal ik zo'n 20 euro per maand, maar nu kom ik uit op meer dan het dubbele. Dat is voor die paar mb een bizar hoog bedrag, ik vraag mij heel erg af hoe dit berekend wordt. Vergeleken met de 1500 mb die ik normaal voor slechts 12,50 heb.
Waar kan ik de tarieven inzien die gepaard gaan met gebruik buiten de bundel? Ik kan dit in de Simyo applicatie niet terugvinden (ja, achteraf kan ik een inschatting maken) en ondanks dat ik mijn bundel per eerste van deze maand heb laten verhogen (omdat dat vele malen goedkoper uitvalt dan 100mb buiten je bundel internetten) krijg ik de kriebels van deze rekening.
In het verleden heb ik dit ook al eens meegemaakt, alleen heb ik me eigenlijk nooit verdiept in die rekeningen.
In de toekomst (mocht ik me in mijn vakantie nog eens laten verleiden tot het internetten buiten mijn bundel, zelfs op een camping waar de 3G verbinding dramatisch was) wil ik hiervoor waken.

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Tiury 25 August 2014, 14:10

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Skaai,

Wat vervelend dat je tegen aardig hoge kosten bent aangelopen 😞 Het is inderdaad behoorlijk aan de prijzige kant als je over je bundel heen gaat internetten. Je betaalt zonder bundel of als je tegoed op is, €0,15 per MB. Dit is terug te vinden op deze pagina. In jouw geval is dit opgelopen tot 148MB, wat je uiteindelijk €21,59 extra kost.

Het slimste is om vooraf de maand in te schatten hoeveel MB je precies nodig hebt. Bij Simyo heb je vervolgens alle vrijheid om je bundel aan te passen om dit op elkaar aan te laten sluiten.

Heb ik je vraag zo beantwoord? 🙂
Badge
Hoi Skaai,

Wat vervelend dat je tegen aardig hoge kosten bent aangelopen 😞 Het is inderdaad behoorlijk aan de prijzige kant als je over je bundel heen gaat internetten. Je betaalt zonder bundel of als je tegoed op is, €0,15 per MB. Dit is terug te vinden op deze pagina. In jouw geval is dit opgelopen tot 148MB, wat je uiteindelijk €21,59 extra kost.

Het slimste is om vooraf de maand in te schatten hoeveel MB je precies nodig hebt. Bij Simyo heb je vervolgens alle vrijheid om je bundel aan te passen om dit op elkaar aan te laten sluiten.

Heb ik je vraag zo beantwoord? :)


Bedankt voor de link. Ik blijf schrikken van die bedragen. Ik hou geregeld een heleboel mb's over en aangezien ik niks meeneem naar de volgende maand, is het des te zuurder. Maar so be it, ik heb mijn bundel al omhoog gegooid om deze ellende te voorkomen.

Ik vraag me wel af waar staat dat ik 148 mb buiten de bundel heb verbruikt?  Volgens de applicatie en mijn persoonlijke Simyo pagina ben ik 99mb buiten mijn bundel gegaan, wat neerkomt op zo'n €14,85.  

Groetjes! 
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Skaai,

Als je € 21,59 door € 0,15 deelt, kom je uit op 143,9 MB. Je kunt dit terugzien op je factuur van juli. Je kunt deze openen door in te loggen op Mijn Simyo en naar de tab Facturen te gaan. Hier zie je alle specificaties.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Badge
Ik snap je berekening wel, maar volgens de applicatie (die volgens mij een juiste weergave van mijn verbruik moet aangeven) staat dat ik slechts 99mb extra heb verbruikt. En geen 148mb zoals jullie aangeven.
De link bevat een printscreen van mijn simyo applicatie : http://img.photobucket.com/albums/v624/Skaaii/F970C876-0260-472D-A42A-6F2E2583A504_zpsrdkpd4pm.png

Ik vraag mij dus af waar die 2 verschillende cijfers vandaan komen en of de applicatie (of jullie berekening) wel correct is. Scheelt toch een euro of 7.

Groetjes!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Skaai,

Het kan helaas zo zijn dat de grafieken bij Historie op de app (en op Mijn Simyo, want die zijn hetzelfde) niet overeenkomen met het werkelijke verbruik.
Om helemaal gespecificeerd te zien wat je werkelijke verbruik is, kun je in de lopende maand gaan naar het tabblad Verbruik. Daarna staat dit op je factuur.
Deze is dan ook leidend.
Badge
Dan is dat nogal misleidend, ik heb dus niks aan de gegevens op de applicatie en de persoonlijke pagina. Mooie boel is dat. 50mb is niet veel, maar omgerekend in euro's nogal een aardig bedrag. Wie zegt dat het daadwerkelijke gebruik nu wel klopt? Ik vind dit heel erg vreemd, je kan de applicatie en website dus niet als betrouwbare bron gebruiken, op deze manier wordt je sneller op kosten gejaagd. Slim gespeeld Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Skaai,
Je hebt zeker wel wat aan de gegevens van de Mijn Simyo app. Alleen hebben we op Mijn Simyo zelf meer ruimte om info te geven.
Die info die jij betwist betreft een indicatie van het verbruik in een vorige maand. Tijdens de lopende maand staat alles, en dan ook echt alles op de website Mijn Simyo. Bovendien gaat het hier om de maand juli en daarvan kun je op de app de specificatie downloaden waar dus ook echt alles op staat.
Badge
Ik heb weinig aan een specificatie van de afgelopen maand, het leed is immers al geschied en ik heb hogere kosten gemaakt en meer verbruikt, dan mijn app weergeeft. Ik weet dat ik bewust een keuze maakte door buiten mijn bundel te verbruiken, maar bij 99mb vond ik het wel zat. Dat jullie applicatie niet accuraat is en up to date (wat een gemiddelde gebruiker van de applicatie wel verwacht, dat is immers waarom ik hem gebruik en niet besluit via mijn telefoonbrowser helemaal te moeten inloggen op jullie website, want een app is handig toch?) vind ik belachelijk en misleidend. 
Het is onbegrijpelijk dat jullie een zogenaamde 'indicatie' van de afgelopen maand geven. Op mijn verbruik is vaak geen peil te trekken, van 1356mb verbruik in de ene maand, naar 990 in de andere maand is niet echt betrouwbaar om als indicatie te gebruiken. Ik heb nu een bundel van 2500mb. Als blijkt dat ik de laatste dag van september 2450mb heb verbruikt, hier mijn verbruik op aanpas (en alleen de wifi thuis gebruik, dus niks meer uit mijn bundel gebruik) en een paar dagen later blijkt dat ik stiekem geen 2450mb maar 2550mb heb verbruikt, dan klopt dit van geen kant en voel ik mij opgelicht.
Jullie proberen het nu mooi te praten en mij een uitleg te geven waar ik niks mee kan. Dat de Simyo website meer ruimte geeft voor informatie, maar dat dit niet dezelfde informatie is als op de app is nergens terug te vinden. Want als ik nu achteraf de specificatie van juli bekijk blijkt inderdaad dat ik daadwerkelijk wel die 148mb's heb verbruikt en dan 'heeft Simyo natuurlijk gelijk'. Maar die applicatie komt niet overeen, ook niet nu mijn specificatie bekend is past deze applicatie zich niet aan. Er staat ook nergens in de applicatie dat het een 'indicatie van uw vorige maand' is en 'u rekening moet houden dat de applicatie geen correcte weergave is van uw daadwerkelijk gebruik'. Dat zou wel klantvriendelijk zijn en mij nog meer geld schelen. Ik begrijp dat jullie vasthouden aan het verhaal, want geen enkel bedrijf wil toegeven dat deze praktijken gaande zijn, maar feit blijft dat de applicatie NIET accuraat is, misleindende informatie weergeeft en in mijn geval, mij meer kosten laat maken dan ik daadwerkelijk wil.
Well played Simyo. 
Badge
Een voorwaarden optie in de applicatie zou een goed idee zijn, als is het ergens een link naar de pagina van de algemene voorwaarden van de Simyo app. Want als ik daar nu naar zoek in het service gedeelte van de app, vind ik die niet terug. Ik krijg een verwijzing naar Simyo.nl richting alle andere algemene voorwaarden te zien, behalve die van de applicatie. Ik moet hiervoor de applicatie uit om het uiteindelijk via Google terug te vinden. 
Dan vind een klant ook meteen terug dat de gegevens vertraagd worden weergegeven. Als men daarin ook opneemt dat je verbruik een indicatie is (en zo'n 10% zou af kunnen wijken) weten klanten in elk geval waar ze aan toe zijn, zodat ze niet zoals ik een tirade af komen steken.  

Voor de lezers: https://www.simyo.nl/documents/Algemene-voorwaarden-Mijn-Simyo-App.pdf
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Skaai,

Ik begrijp je frustratie en snap dat je denkt dat je wordt misleid, maar dat is echt niet zo. Als je in de huidige maand op de tellers had gekeken op Mijn Simyo, had je hier duidelijk zien staan dat je bundel op was. Als je hier op had gelet, waren er geen extra kosten in rekening gebracht. Simyo wil met je verbruiksgeschiedenis grafiek een schatting geven van je verbruik, let op "geschiedenis", want het verbruik heb je al gemaakt en heb je ook een notificatie van ontvangen per SMS.

Omdat ik zie dat die balkjes in de grafiek bij jou toch meer afwijken dan ik gewent ben, heb ik dit zojuist doorgestuurd naar onze IT-afdeling, met de vraag waarom dit afwijkt bij jou.

Zodra ik antwoord heb gekregen, laat ik je dit natuurlijk meteen weten! 🙂
Goedendag,

Ik vraag me af waarom buitel-bundel kosten niet getoond worden in mijn Simyo? Ik had hiervoor t-mobile, daar had je die mogelijkheid om je buiten bundel kosten in te zien, super handig om zo je kosten in de gaten te houden.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Extince, welkom op het Simyo forum :)

Wanneer je op Mijn Simyo naar het tabblad Verbruik gaat, kun je daar klikken op de huidige maand.
Vervolgens zie je wat voor soorten verbruik je hebt, en of daar kosten aan verbonden zijn. Als je op een verbruikssoort klikt, vouwt dat zich weer verder open en dat kun je nogmaals doen om het op datum/tijdstip te specificeren.

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord voor je?

Reageer