.

Vraag

Internetgebruik en kosten

  • 11 June 2012
  • 9 reacties
  • 1000 Bekeken

Badge +1
In mijn overzicht staat dat ik nog 500MB kan gebruiken tot 30-06-12, in mijn verbruik zie ik dat er kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van internet, waarom is dit zo?

9 reacties

Badge +1
Volgens de klantenservice kan ik binnen een dag een reactie verwachten, is inmiddels drie dagen verder???

Graag een reactie, MvGR.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Alex de Strijker,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Het klopt dat er iets mis is gegaan met je internetbundel. Wij hebben dit neergelegd bij de technische afdeling, zij zullen dit maandag corrigeren. Zodra wij terugkoppeling hebben, zullen wij je hierover informeren.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex de Strijker,

Je gegevens zijn gecontroleerd door de technische dienst. Er zijn volgens onze gegevens inderdaad onterecht kosten voor internet in rekening gebracht. Het probleem zou nu niet meer voor moeten komen. De onterecht berekende verbruikskosten zullen we niet in rekening brengen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hoi Alex de Strijker,

Je gegevens zijn gecontroleerd door de technische dienst. Er zijn volgens onze gegevens inderdaad onterecht kosten voor internet in rekening gebracht. Het probleem zou nu niet meer voor moeten komen. De onterecht berekende verbruikskosten zullen we niet in rekening brengen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex


Vandaag factuur 22678962 bekeken en het dataverbruik is keurig gespecificeerd, alles binnen de bundel en achter het verbruik € 0,00 . Dit betreft echter het verbruik over de maand mei. Alle regels bevatten de datum, de verbruikte data en het bedrag achter iedere regel is € 0,00. Nu worden alle regels nog even opgeteld en dan is de uitkomst van het totaal aantal regels maal € 0,00 opeens € 0,05. De wet van de kleine / grote getallen, bij 1 klant is het niks, bij 50.000 klanten levert het € 2500,= op. Gaarne ook hierover enige toelichting. MvrG.
Ik ben in het bezirt van een Samsung B5510. Ik heb een bundel met internet. Ondanks dat ik de automatische updates heb uitgeschakeld en verder dezelfde instellingen heb als de Samsung Galaxy Ace van mijn vader ( hij heeft continue zijn pakketgegevens aan staan ) wordt er bij eigenlijk constant op gezette tijden contact gezocht met internet terwijl dat bij de telefoon van mijn vader niet zo is.
Is er iemand die weet wat er eventueel mis kan gaan??
Nu moet ik telkens mijn pakketgegevens uitzetten om geen ongewenste internetverbinding te krijgen.
Mijn vader heeft geen Simyo, maar Hi abonnement.

Wie kan mij verder helpen??? 
Reputatie 5
Badge +10
Vandaag factuur 22678962 bekeken en het dataverbruik is keurig gespecificeerd, alles binnen de bundel en achter het verbruik € 0,00 . Dit betreft echter het verbruik over de maand mei. Alle regels bevatten de datum, de verbruikte data en het bedrag achter iedere regel is € 0,00. Nu worden alle regels nog even opgeteld en dan is de uitkomst van het totaal aantal regels maal € 0,00 opeens € 0,05. De wet van de kleine / grote getallen, bij 1 klant is het niks, bij 50.000 klanten levert het € 2500,= op. Gaarne ook hierover enige toelichting. MvrG.

Dit is een fout in ons systeem. Het bedrag zal worden gecorrigeerd op je volgende factuur. Onze excuses voor het ongemak.

Ik ben in het bezirt van een Samsung B5510. Ik heb een bundel met internet. Ondanks dat ik de automatische updates heb uitgeschakeld en verder dezelfde instellingen heb als de Samsung Galaxy Ace van mijn vader ( hij heeft continue zijn pakketgegevens aan staan ) wordt er bij eigenlijk constant op gezette tijden contact gezocht met internet terwijl dat bij de telefoon van mijn vader niet zo is.
Is er iemand die weet wat er eventueel mis kan gaan??
Nu moet ik telkens mijn pakketgegevens uitzetten om geen ongewenste internetverbinding te krijgen.
Mijn vader heeft geen Simyo, maar Hi abonnement.

Wie kan mij verder helpen??? 


Je toestel lijkt op de achtergrond toch verbinding te maken met internet. Je kunt de app Traffic monitor gebruiken om zo te achterhalen welke app's hoeveel data verbruiken.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Dit is een fout in ons systeem. Het bedrag zal worden gecorrigeerd op je volgende factuur. Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop dat ik de enige ben........
Badge +1
Hoi Alex de Strijker,

Je gegevens zijn gecontroleerd door de technische dienst. Er zijn volgens onze gegevens inderdaad onterecht kosten voor internet in rekening gebracht. Het probleem zou nu niet meer voor moeten komen. De onterecht berekende verbruikskosten zullen we niet in rekening brengen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex


Naast deze reactie kreeg ik ook nog:
"
Esma, 18-Jun 10:51 (CEST):
Beste heer/mevrouw,Onze excuses voor het ongemak.Volgens onze gegevens is uw internet buiten uw bundel gerekend. Wij zullen de gemaakte kosten van €15,69 voor u vergoeden.Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.Met vriendelijke groet,
Esma"


En wellicht raden jullie het al, op mijn laatste factuur staat gewoon het bedrag van € 15,69 !
Ik moet dit bedrag dus "gewoon" maar weer even voorschieten in de hoop dat jullie dit "probleempje" nu eens naar behoren weten op te lossen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex de Strijker,

Ik zie er inderdaad een aantekening van staan in ons systeem. Helaas is de verrekening niet op je nieuwste factuur toegepast. We kunnen dit helaas niet meer aanpassen. Ik zal het bedrag daarom laten verrekenen met je komende factuur. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer