.

Vraag

Internetbundel op, bericht te laat, nu extreem hoge kosten. Wat nu?.

  • 31 October 2021
  • 7 reacties
  • 161 Bekeken

Met het idee op Wifi te zitten bekeek ik een filmpje. Op een of andere manier zat ik echter op mijn 4G. Einde van de maand en blijkbaar niet heel veel data meer over. Zodra ik het bericht las dat mijn internetbundel op was onmiddellijk mijn data uitgezet. Ik had toen tot mijn grote schrik al kosten gemaakt van €41. Dit is niet wat ik ingecalculeerd had. Toen ik enkele minuten later weer keek, was het bedrag inmiddels €80. Weer even later en ik zit op ruim €105 met een geblokkeerde simkaart. Ik ben me ervan bewust dat jullie in je bericht zetten dat MB's €0,15 kosten, maar dit bedrag schokt mij echt enorm. Ik wordt nu gevraagt minstens €100,- te betalen om mijn simkaart weer te activeren, maar dit gaat mij niet lukken. Ik ben inmiddels al jaren echt heel tevreden met Simyo, maar ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ik heb altijd op tijd betaald en de keren dat ik in een jaar of 8 over mijn bundel ben gegaan zijn volgens mij op één hand te tellen en max een paar euro/cent. In mijn opinie kan het eens voorkomen dat iemand zijn/haar 4G vergeet uit te zetten. Om daarvoor zulke hoge kosten te moeten betalen vind ik niet terecht. Is het mogelijk om een coulanceregeling af te spreken, achteraf nog MB's bij te kopen of de kosten te dekken met het afsluiten van een (tijdelijk) hoger abonnement?


7 reacties

Zoiets had ik ook! En ik kreeg pas een sms-melding nadat de bundel al op was. In één minuut bedroeg de schade meer  dan honderd euro!

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Ayla6,

Dankjewel voor je bericht en welkom op het Simyo forum! Ik kan me voorstellen dat die rekening enorm schrikken is geweest. 

De kosten voor buitenbundel verbruik liggen erg hoog.Helaas kan ik deze kosten niet veranderen. Bij Simyo maken we geen gebruik van een dataplafond en dus is het aan de klant zelf om de mobiele gegevens uit te zetten op het moment dat je bundel op is. Deze databegrenzing is dus ook niet in te stellen vanuit ons. Ik weet wél dat je met een android toestel wat extra waarschuwingen kan instellen op het moment dat je buiten de bundel aan het verbruiken bent. Via deze link kan je hier wat meer over lezen. Ook is deze blog handig om te door te nemen om het risico op hoge kosten sterk te verlagen. 

Omdat wij die begrenzing niet hebben, sturen wij als provider twee waarschuwings sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar deze sms’jes zijn leidend. Zet direct de mobiele 4G uit op het moment dat je het sms’je van 100% ontvangt. Op die manier voorkom je deze hoge kosten. Heb je deze sms’jes gezien? De reden waarom die kosten bij jou steeds hoger opliepen, ook nadat je de 4G had uitgezet, is omdat het systeem iets achterloopt. Het was dus een vertraagde registratie van die tijd dat je buiten de bundel aan het verbruiken was. De sms'jes zijn daarintegen wel altijd precies op tijd. 

Ik zou wel graag nog even met je meekijken naar de aansluiting voor een eventuele tegemoetkoming. Vooral omdat je zelf ook begreep waarom dit gebeurde. Zou jij mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Hoi @Ayla6,

Zou jij mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

@Ayla6 .…

Ik denk dat @Veerle met via deze chat een tiepvoatjuh heeft gemaakt. 😁

Met dit privébericht, deze chat zul je eerder succes boeken. 😎

Reputatie 7
Badge +6

Ja ja het valt allemaal niet mee 🥰

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Ayla6 en @Edgar,

 

Bedankt voor jullie bericht! Zouden jullie mij beiden een privé bericht kunnen sturen hierover? Mijn collega is helaas niet aanwezig vandaag. Ik kijk  graag mee naar jullie aansluiting 😊.

 

Groetjes,

 

Nihad

De klantenservice heeft het opgelost door (voor deze ene keer) de verbruikskosten van € 102.95 te verrekenen als extra internetbundels. Alleen de kosten van € 10.00 voor de extra internetbundels worden gefactureerd. Dat is heel coulant.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Edgar,

Ik ben heel erg blij om te horen dat we je op die manier hebben kunnen helpen en dat je er tevreden mee bent :)

Groetjes,

Veerle

Reageer