.

Beantwoord

Internet buiten bundel, waarom is internet niet geblokkeerd en zijn sms'jes niet ontvangen?

  • 31 July 2021
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Mijn zoon krijgt donderdag jl melding dat zijn MB’s op zijn aan het einde van de maand en koopt direct 500 MB’s bij. Zojuist krijgen wij zonder enig bericht een melding dat hij € 160 buiten zijn bundel verbruikt heeft en internet geblokkeerd?

Simyo: dit is onacceptabel! Wat is de reden dat hij daarna geen meldingen meer heeft ontvangen en niet direct zijn internet is geblokkeerd? En dan na 2 dagen zonder melding zo’n rekening sturen. Ik verwacht een spoedige reactie, anders ga ik de 4 nummers oversluiten naar een andere aanbieder en schakel de ombudsman in . Dit is een zeer slechte manier om geld af te troggelen van trouwe klanten. 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 31 July 2021, 20:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als mede-klant kan ik niet je aansluiting inzien.

In principe hoort het als volgt te gaan.

Je hebt een databundel. Zodra je die voor 80% verbruikt krijg je een waarschuwing per SMS. Zodra je de databundel voor 100% verbruikt krijg je nog een waarschuwing per SMS. Na deze waarschuwing rekent Simyo 0,15 euro/MB.

Na een waarschuwing biedt Simyo min of meer 3 opties:

  1. Doorgaan (met MBs verbruiken) en €0,15/MB betalen.
  2. Een extra 500MB bundel aanschaffen.
  3. Internet uitzetten. (Liefst via Mijn Simyo)

Er is in dit geval voor optie 2 gekozen. In dat geval zouden er bij 80% en 100% verbruik van die extra bundel weer waarschuwings-smsjees gestuurd moeten zijn. Waarna het keuze verhaal weer herhaalt. Mogelijk is die 500MB bundel verbruikt en is daarna doorgegaan tegen €0,15/MB en is daardoor de rekening flink opgelopen.

Doordat de rekening hoog opliep trede een andere regeling in werking. Deze regeling heet Hoogverbruikt. Zodra een klant meer dan 100 euro/dag of 250 euro/week verbruikt, dan blokkeert Simyo preventief de simkaart voor alle uitgaande verkeer. Hierdoor kunnen er geen verdere kosten meer bijkomen en de rekening tijdelijk niet verder oplopen. Helaas werkt dat systeem wel met vertraging waardoor het mogelijk is dat je pas boven de 100 euro/dag of 250 euro/week uitkomt. Dat lijkt in dit geval gebeurd te zijn.

Ik heb 1 vraag:

  • Heb je niet ook een tweede set waarschuwingen gehad dat ook de 500MB bundel op was?

Daarnaast lijkt het mij handig om met behulp van de tips in deze blog te bekijken waardoor er meer data dan de bundel wordt verbruikt en het toestel zodanig in te stellen dat dit mogelijk niet meer gebruikt. Bij Android is het bijvoorbeeld mogelijk om het toestel naar een bepaald verbruikt de dataverbinding uit te zetten.

Een moderator/community manager (= Simyo medewerker) gaat uiterlijk maandag het een en ander bekijken/uitleggen hoe het precies is gelopen in jouw geval.

Hi Groentjuh, er is geen melding gekomen dat de 500 MB’s al verbruikt waren en dat is het kwalijke aan deze zaak. Dus vandaag ineens de melding dat er verbruik is met kosten van ruim € 160. Ik wacht op een spoedige reactie van Simyo 

Reputatie 7
Badge +6

Hi VMDam, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Goed dat je contact hebt opgenomen! Ik zou heel graag met jullie meekijken. Zou je in een privéberichtje mij het 06-nummer van je zoon kunnen sturen ter bevestiging? Dan kijk ik graag meteen met jullie mee! 

 

Bedankt Groentjuh voor de uitgebreide uitleg!

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer