.

Beantwoord

Ineens buiten de bundel, hoe kan dat?


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo,

Ik zit al ruim 1,5 jaar bij jullie, nog NOOIT boven me limiet geweest. Sinds ik over ga stappen naar een andere provider.  Met nog 11 dagen te gaan zit ik nu al op 27,- boven me gebruik ???? ik zit de hele dag op de wifi. en Als ik buiten de wifi ben zit ik alleen op Whatsapp ( zonder foto's en filmpjes) en updates doet die alleen op de wifi... hoe zit dat???

Ik lees dat er meerdere mensen last van hebben. 

En wat ik heeel slecht vind van SIMYO.. ik kreeg gisteren een melding 50% van me internet gebruik.   En vanmiddag een SMS van 100% gebruikt. dus ik ga kijken zit ik er al 27,- over ????
icon

Beste antwoord door Ernst 22 April 2014, 15:10

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +8
Graag gedaan, namens Ernst :)

Groetjes, Charlene
Badge
Bedank voor help
Reputatie 5
Badge +11
Hoi
Ik heb tehoog korsten buiten bundel
Ik kan echt niet geloof dat want ik bel bijna nooit van direcht nummer.een ik heb vaak opletter Mijn limit van bell minuut.dat kant echt niet waar zijn
Misschien kant uw nog na kijken mMijn fachtuur
Groetjes


Hoi nang,

Kan ik aannemen dat je bedoelt dat je heel weinig belt maar nu hoge kosten buiten je bundel hebt gemaakt?

Ik heb je factuur nagekeken en je belt eigenlijk toch veel met je Simyo aansluiting.
twee dingen vallen me echt op: Je hebt erg veel gesprekken van maar een paar seconden. Dit lijkt erop dat je dan iemand belt, de voicemail krijgt en dan ophangt. Aangezien Simyo alle gesprekken afrond op hele minuten wordt er zodra die verbinding er is met de voicemail al 1 minuut in rekening gebracht.
Ook heb je aardig wat echt lange gesprekken. 10 gesprekken van méér dan 9 minuten. Bij elkaar opgeteld kosten deze gesprekken al de helft van je bundel :(

Gebruik je ook de Mijn Simyo app, mocht je een smartphone hebben? Daarmee kun je altijd checken hoeveel hoeveel minuten je nog over hebt. Als je geen smartphone hebt kun je ook op Mijn Simyo op internet kijken, natuurlijk.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi A3E,

Qua uitleg van het hoe-en-waarom van het registreren van dataverbruik kan ik eigenlijk niets meer toevoegen aan de uitleg van Groentjuh. (waarvoor dank!)
In je gegevens kan ik wel zien dat je eerder dit jaar al een paar keer rond de 900 MB zat met je verbruik, er zat al een stijgende lijn in je bundelverbruik.
Op 15 april heb je in 1 dag meer dag meer dan 400 MB verbruikt. Op een bundel van 1000 MB tikt dat behoorlijk aan. Dit is ook de reden dat je nu al over je bundel bent gegaan.
Het is heel vervelend dat je in je voorlaatste maand bij Simyo ineens een hogere factuur krijgt, maar op dit moment kan ik daar nog eventjes niets aan veranderen. Als deze maand is afgelopen zal ik nakijken hoeveel je in totaal buiten je bundel hebt verbruikt en kan ik beoordelen of en zo ja, voor hoeveel je in aanmerking komt voor een eenmalige tegemoetkoming.

Vind je dit een goed plan?
Badge
Hoi
Ik heb tehoog korsten buiten bundel
Ik kan echt niet geloof dat want ik bel bijna nooit van direcht nummer.een ik heb vaak opletter Mijn limit van bell minuut.dat kant echt niet waar zijn
Misschien kant uw nog na kijken mMijn fachtuur
Groetjes
Bij mij klopt het afgelopen + 1,5 jaar ook met de instelling van Android.  Hij geeft nu aan dat ik 692mb heb gebruikt.  Gemiddeld zit ik +- op 75% elke maand. (van de 1000mb) Maar Ik 2 weken geleden nummerbehoud heb aan gevraagd.  zit ik met nog 11 dagen te gaan al er over heen volgens Simyo.  Volgens  Android  692mb  Wat altijd klopte afgelopen maanden. Dat begrijp ik dus niet.

En exucces ik dacht dat je van simyo was. :rolleyes:
Reputatie 7
Badge +9
Simyo is volgens mij een van de weinige providers, die zoveel vertraging heeft met het verwerken van verbruiksgegevens. Daar zit volgens mij dan ook het grootste probleem. Door de vertraging komen waarschuwing te laat en zit je dus vaak al buiten de bundel voordat je een SMS krijgt, die zegt dat je bundel op is. Daarnaast zijn de voorwaarden buiten de bundel ook niet echt de meest handige voor klanten: Geen trage internetverbinding, maar gewoon een duur per MB tarief zonder de mogelijkheid om een (voordeligere) extra bundel af te sluiten! Ook dat zal mensen sneller laten klagen, dan dat bij mensen hun snelheid naar ongeveer 64kbps is gezet. Wie weet gaat Simyo beiden van deze dingen ooit veranderen, maar op dit moment heb ik daar nog niets over gehoord.

Bij mij klopt het verbruik in Mijn Simyo prima met wat ik zelf in Android onder "Instellingen > Datagebruik" staat, dus ik verwacht dat je toestel echt de MBs heeft verbruikt. Misschien dat dat ergens op de achtergrond is verbruikt, maar daar kan Simyo toch niet achter komen. In verband met privacy slaan providers niet op hoe je je data verbruikt. Ze slaan enkel op welk IP jij wanneer had en hoeveel data jij hebt verbruikt. Waarom je zoveel verbruikt hebt, zul je zelf uit moeten vinden. Tips staan er genoeg. Als je verteld welk toestel je hebt, zullen sommige klanten misschien nog kunnen adviseren over hoe je je dataverbruik binnen de perken kunt houden.

Mijn Simyo loopt enkele uren achter. Het zou mij niets verbazen als jij al ruim buiten je bundel zat tegen de tijd dat jij al lang buiten de bundel zat voordat je dat 100% SMSjes kreeg. Ik als klant kan echter niet veel voor je betekenen. Je kunt zoals hierboven staat Internet op je mobiel in mijn simyo uitzetten om verdere kosten te voorkomen.

Een moderator kan kijken of ze je compenseren door bijvoorbeeld een hogere databundel te berekenen ipv je huidige bundel + verbruikskosten. Recent heb ik gezien dat Simyo dat wel eens doet, maar daar kan echt alleen een Moderator voor zorgen. Ik kan als mede-klant weinig op dat vlak betekenen, daarom dat ik in eerst instantie hier ook niet heb gereageerd. Mij eerste reactie was dan ook voornamelijk om vroue001 gericht.

@Simyo Moderatoren: De vermeldde snelheid in dit artikel is niet meer goed! Fix it please!
Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?

Op mijn simyo kun je "Internet op je mobiel - Nederland" op uit zetten. Dan kun je ECHT niet internetten zolang die optie daar uit staat. Wel even je mobiel herstarten na het uitzetten van die optie!


Eigenlijk is het van der zotte dat het moet.. want bij geen enkle andere provider lees ik zulke klachten over het internet verbuik als bij Simyo.

En wat me ook op valt het ligt 9 van de 10 keer niet aan Simyo, altijd aan de klant zijn of haar telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?

Op mijn simyo kun je "Internet op je mobiel - Nederland" op uit zetten. Dan kun je ECHT niet internetten zolang die optie daar uit staat. Wel even je mobiel herstarten na het uitzetten van die optie!
Hallo,

Ik zit al ruim 1,5 jaar bij jullie, nog NOOIT boven me limiet geweest. Sinds ik over ga stappen naar een andere provider. Met nog 11 dagen te gaan zit ik nu al op 27,- boven me gebruik ???? ik zit de hele dag op de wifi. en Als ik buiten de wifi ben zit ik alleen op Whatsapp ( zonder foto's en filmpjes) en updates doet die alleen op de wifi... hoe zit dat???

Ik lees dat er meerdere mensen last van hebben.

En wat ik heeel slecht vind van SIMYO.. ik kreeg gisteren een melding 50% van me internet gebruik. En vanmiddag een SMS van 100% gebruikt. dus ik ga kijken zit ik er al 27,- over ????


Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?



Mobiele gegevens uitschakelen. Dan kun je niet meer gebruik maken van internet buiten de WIFI.
Hallo,

Ik zit al ruim 1,5 jaar bij jullie, nog NOOIT boven me limiet geweest. Sinds ik over ga stappen naar een andere provider. Met nog 11 dagen te gaan zit ik nu al op 27,- boven me gebruik ???? ik zit de hele dag op de wifi. en Als ik buiten de wifi ben zit ik alleen op Whatsapp ( zonder foto's en filmpjes) en updates doet die alleen op de wifi... hoe zit dat???

Ik lees dat er meerdere mensen last van hebben.

En wat ik heeel slecht vind van SIMYO.. ik kreeg gisteren een melding 50% van me internet gebruik. En vanmiddag een SMS van 100% gebruikt. dus ik ga kijken zit ik er al 27,- over ????


Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?

Reageer