Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ineens buiten de bundel, hoe kan dat?


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo,

Ik zit al ruim 1,5 jaar bij jullie, nog NOOIT boven me limiet geweest. Sinds ik over ga stappen naar een andere provider.  Met nog 11 dagen te gaan zit ik nu al op 27,- boven me gebruik ???? ik zit de hele dag op de wifi. en Als ik buiten de wifi ben zit ik alleen op Whatsapp ( zonder foto's en filmpjes) en updates doet die alleen op de wifi... hoe zit dat???

Ik lees dat er meerdere mensen last van hebben. 

En wat ik heeel slecht vind van SIMYO.. ik kreeg gisteren een melding 50% van me internet gebruik.   En vanmiddag een SMS van 100% gebruikt. dus ik ga kijken zit ik er al 27,- over ????
icon

Beste antwoord door Ernst 22 april 2014, 15:10

Hoi A3E,



Qua uitleg van het hoe-en-waarom van het registreren van dataverbruik kan ik eigenlijk niets meer toevoegen aan de uitleg van Groentjuh. (waarvoor dank!)

In je gegevens kan ik wel zien dat je eerder dit jaar al een paar keer rond de 900 MB zat met je verbruik, er zat al een stijgende lijn in je bundelverbruik.

Op 15 april heb je in 1 dag meer dag meer dan 400 MB verbruikt. Op een bundel van 1000 MB tikt dat behoorlijk aan. Dit is ook de reden dat je nu al over je bundel bent gegaan.

Het is heel vervelend dat je in je voorlaatste maand bij Simyo ineens een hogere factuur krijgt, maar op dit moment kan ik daar nog eventjes niets aan veranderen. Als deze maand is afgelopen zal ik nakijken hoeveel je in totaal buiten je bundel hebt verbruikt en kan ik beoordelen of en zo ja, voor hoeveel je in aanmerking komt voor een eenmalige tegemoetkoming.



Vind je dit een goed plan?
Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo,

Ik zit al ruim 1,5 jaar bij jullie, nog NOOIT boven me limiet geweest. Sinds ik over ga stappen naar een andere provider. Met nog 11 dagen te gaan zit ik nu al op 27,- boven me gebruik ???? ik zit de hele dag op de wifi. en Als ik buiten de wifi ben zit ik alleen op Whatsapp ( zonder foto's en filmpjes) en updates doet die alleen op de wifi... hoe zit dat???

Ik lees dat er meerdere mensen last van hebben.

En wat ik heeel slecht vind van SIMYO.. ik kreeg gisteren een melding 50% van me internet gebruik. En vanmiddag een SMS van 100% gebruikt. dus ik ga kijken zit ik er al 27,- over ????


Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?
Hallo,

Ik zit al ruim 1,5 jaar bij jullie, nog NOOIT boven me limiet geweest. Sinds ik over ga stappen naar een andere provider. Met nog 11 dagen te gaan zit ik nu al op 27,- boven me gebruik ???? ik zit de hele dag op de wifi. en Als ik buiten de wifi ben zit ik alleen op Whatsapp ( zonder foto's en filmpjes) en updates doet die alleen op de wifi... hoe zit dat???

Ik lees dat er meerdere mensen last van hebben.

En wat ik heeel slecht vind van SIMYO.. ik kreeg gisteren een melding 50% van me internet gebruik. En vanmiddag een SMS van 100% gebruikt. dus ik ga kijken zit ik er al 27,- over ????


Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?



Mobiele gegevens uitschakelen. Dan kun je niet meer gebruik maken van internet buiten de WIFI.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?

Op mijn simyo kun je "Internet op je mobiel - Nederland" op uit zetten. Dan kun je ECHT niet internetten zolang die optie daar uit staat. Wel even je mobiel herstarten na het uitzetten van die optie!
Ik zie ook dat wij ondanks wifi gebruik bijna aan de limiet zijn? Hoe kun je inschakelen om alleen via wifi verbinding te willen hebbente ?

Op mijn simyo kun je "Internet op je mobiel - Nederland" op uit zetten. Dan kun je ECHT niet internetten zolang die optie daar uit staat. Wel even je mobiel herstarten na het uitzetten van die optie!


Eigenlijk is het van der zotte dat het moet.. want bij geen enkle andere provider lees ik zulke klachten over het internet verbuik als bij Simyo.

En wat me ook op valt het ligt 9 van de 10 keer niet aan Simyo, altijd aan de klant zijn of haar telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Simyo is volgens mij een van de weinige providers, die zoveel vertraging heeft met het verwerken van verbruiksgegevens. Daar zit volgens mij dan ook het grootste probleem. Door de vertraging komen waarschuwing te laat en zit je dus vaak al buiten de bundel voordat je een SMS krijgt, die zegt dat je bundel op is. Daarnaast zijn de voorwaarden buiten de bundel ook niet echt de meest handige voor klanten: Geen trage internetverbinding, maar gewoon een duur per MB tarief zonder de mogelijkheid om een (voordeligere) extra bundel af te sluiten! Ook dat zal mensen sneller laten klagen, dan dat bij mensen hun snelheid naar ongeveer 64kbps is gezet. Wie weet gaat Simyo beiden van deze dingen ooit veranderen, maar op dit moment heb ik daar nog niets over gehoord.

Bij mij klopt het verbruik in Mijn Simyo prima met wat ik zelf in Android onder "Instellingen > Datagebruik" staat, dus ik verwacht dat je toestel echt de MBs heeft verbruikt. Misschien dat dat ergens op de achtergrond is verbruikt, maar daar kan Simyo toch niet achter komen. In verband met privacy slaan providers niet op hoe je je data verbruikt. Ze slaan enkel op welk IP jij wanneer had en hoeveel data jij hebt verbruikt. Waarom je zoveel verbruikt hebt, zul je zelf uit moeten vinden. Tips staan er genoeg. Als je verteld welk toestel je hebt, zullen sommige klanten misschien nog kunnen adviseren over hoe je je dataverbruik binnen de perken kunt houden.

Mijn Simyo loopt enkele uren achter. Het zou mij niets verbazen als jij al ruim buiten je bundel zat tegen de tijd dat jij al lang buiten de bundel zat voordat je dat 100% SMSjes kreeg. Ik als klant kan echter niet veel voor je betekenen. Je kunt zoals hierboven staat Internet op je mobiel in mijn simyo uitzetten om verdere kosten te voorkomen.

Een moderator kan kijken of ze je compenseren door bijvoorbeeld een hogere databundel te berekenen ipv je huidige bundel + verbruikskosten. Recent heb ik gezien dat Simyo dat wel eens doet, maar daar kan echt alleen een Moderator voor zorgen. Ik kan als mede-klant weinig op dat vlak betekenen, daarom dat ik in eerst instantie hier ook niet heb gereageerd. Mij eerste reactie was dan ook voornamelijk om vroue001 gericht.

@Simyo Moderatoren: De vermeldde snelheid in dit artikel is niet meer goed! Fix it please!
Bij mij klopt het afgelopen + 1,5 jaar ook met de instelling van Android.  Hij geeft nu aan dat ik 692mb heb gebruikt.  Gemiddeld zit ik +- op 75% elke maand. (van de 1000mb) Maar Ik 2 weken geleden nummerbehoud heb aan gevraagd.  zit ik met nog 11 dagen te gaan al er over heen volgens Simyo.  Volgens  Android  692mb  Wat altijd klopte afgelopen maanden. Dat begrijp ik dus niet.

En exucces ik dacht dat je van simyo was. :rolleyes:
Badge
Hoi
Ik heb tehoog korsten buiten bundel
Ik kan echt niet geloof dat want ik bel bijna nooit van direcht nummer.een ik heb vaak opletter Mijn limit van bell minuut.dat kant echt niet waar zijn
Misschien kant uw nog na kijken mMijn fachtuur
Groetjes
Reputatie 5
Badge +11
Hoi A3E,

Qua uitleg van het hoe-en-waarom van het registreren van dataverbruik kan ik eigenlijk niets meer toevoegen aan de uitleg van Groentjuh. (waarvoor dank!)
In je gegevens kan ik wel zien dat je eerder dit jaar al een paar keer rond de 900 MB zat met je verbruik, er zat al een stijgende lijn in je bundelverbruik.
Op 15 april heb je in 1 dag meer dag meer dan 400 MB verbruikt. Op een bundel van 1000 MB tikt dat behoorlijk aan. Dit is ook de reden dat je nu al over je bundel bent gegaan.
Het is heel vervelend dat je in je voorlaatste maand bij Simyo ineens een hogere factuur krijgt, maar op dit moment kan ik daar nog eventjes niets aan veranderen. Als deze maand is afgelopen zal ik nakijken hoeveel je in totaal buiten je bundel hebt verbruikt en kan ik beoordelen of en zo ja, voor hoeveel je in aanmerking komt voor een eenmalige tegemoetkoming.

Vind je dit een goed plan?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi
Ik heb tehoog korsten buiten bundel
Ik kan echt niet geloof dat want ik bel bijna nooit van direcht nummer.een ik heb vaak opletter Mijn limit van bell minuut.dat kant echt niet waar zijn
Misschien kant uw nog na kijken mMijn fachtuur
Groetjes


Hoi nang,

Kan ik aannemen dat je bedoelt dat je heel weinig belt maar nu hoge kosten buiten je bundel hebt gemaakt?

Ik heb je factuur nagekeken en je belt eigenlijk toch veel met je Simyo aansluiting.
twee dingen vallen me echt op: Je hebt erg veel gesprekken van maar een paar seconden. Dit lijkt erop dat je dan iemand belt, de voicemail krijgt en dan ophangt. Aangezien Simyo alle gesprekken afrond op hele minuten wordt er zodra die verbinding er is met de voicemail al 1 minuut in rekening gebracht.
Ook heb je aardig wat echt lange gesprekken. 10 gesprekken van méér dan 9 minuten. Bij elkaar opgeteld kosten deze gesprekken al de helft van je bundel :(

Gebruik je ook de Mijn Simyo app, mocht je een smartphone hebben? Daarmee kun je altijd checken hoeveel hoeveel minuten je nog over hebt. Als je geen smartphone hebt kun je ook op Mijn Simyo op internet kijken, natuurlijk.
Badge
Bedank voor help
Badge +8
Graag gedaan, namens Ernst :)

Groetjes, Charlene

Reageer