.

Beantwoord

Incasso mail - virus of echt?

  • 22 October 2013
  • 37 reacties
  • 11803 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik krijg zojuist drie keer dezelfde mail binnen dat de automatische incasso niet is gelukt, wat erg vreemd is. Ten eerste omdat ik de mail drie maal achter elkaar krijg en ten tweede omdat er voldoende geld op de rekening staat, waardoor er gewoon automatisch geïncasseerd zou moeten kunnen worden. Is dit een virus, is simyo gehackt of is er iets anders aan de hand?
Ik heb geprobeerd in te loggen op Mijn Simyo om e.e.a te controleren, maar kan niet inloggen.... Krijg een melding : "Oeps" in beeld....


Onderstaand een kopie van de tekst.... 

Geachte mevrouw XXXXXXXXX,

Omdat het niet mogelijk is gebleken om je factuur of aankoop automatisch te incasseren, nodigen wij je uit tot online betaling van je factuur XXXXXX bij Simyo (incasso). Simyo (incasso) hanteert een betaaltermijn van 14 dagen na factuurdatum.

Het openstaande bedrag bedraagt: EUR XX.XX  inclusief EUR X.XX administratiekosten.

1. Klik op onderstaande iDEAL link 
2. Een nieuw scherm opent met de betaalpagina
3. Kies de gewenste betaalmethode
4. Vul de benodigde gegevens in
5 Voer de betaling uit.

“Buckaroo Online Payments Services” treedt op namens Simyo (incasso). Betaal je factuur nu veilig en eenvoudig met iDEAL.

Check je factuur online door in te loggen via Mijn Simyo. Vragen? Je vindt veel antwoorden via de Kennisbank of op ons forum.

Met vriendelijke groet,
Simyo (incasso) Debiteurenbeheer
icon

Beste antwoord door Alex 23 October 2013, 01:10

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

37 reacties

Heb deze mail ook ontvangen en vertrouw het niet!
Badge +1
Ik had deze mail ook 5 keer. Ook bij mij moet het gewoon mogelijk zijn dus vertrouw het ook niet.
Ook ik heb de mail 5x ontvangen. Incasso is gewoon mogelijk. Vertrouw het niet.
Ik heb deze ook ontvangen en heb ook voldoende saldo. Bovendien is er nog nooit zo vroeg geincasseerd.
Ik heb zojuist ook deze meldingen ontvangen, terwijl er geen reden is waarom er niet automatisch geincasseerd kon worden.
Ik ga voorlopig niets betalen en hoop dat Simyo hier op reageert.
Ik ontving net ook 4 mails, incasseren zou geen probleem moeten zijn.
Ik krijg net dezelfde mail 5x.
Ook ik heb voldoende banksaldo.
Erg vreemd !!!!!!
6 keer dezelfde mail ontvangen met het verzoek online te betalen. Phishing of meltdown van Buckaroo incasso systeem?
Hier nog iemand met hetzelfde probeem. Wat nu?
Badge
Ik heb net ook zo'n mail ontvangen. Ik vertrouw het niet!
Badge
hier hetzelfde ook 5 keer hetzelfde mailtje achter elkaar!
voor de zekerheid mijn rekening gecontroleerd en er stond nog genoeg op!
Graag uitleg!!!
"Simyo gehackt" kan toch niet zo zijn dat er zonder dat Simyo hun klanten informeren "over fraude" incasso mail gestuurd worden met al de prive gegevens van hun klanten ben benieuwd of er van Simyo nog een reactie komt of dat ze rustig de klanten met het probleem opzadelen en het zelf laten uitzoeken. .
Heb hem ook 5x gehad, kan geen reden verzinnen dat incasso zou mislukken. Ik wacht het nog maar mooi een paar daagjes af, heb sowieso toch 14 dagen.
Badge
Ik hoop dus echt niet dat al onze persoonsgegevens bij een hacker terecht zijn gekomen... Simyo, graag reageren!!! 
Heb deze mail ook vijf maal ontvangen. Mij saldo is ook voldoende. Graag reactie van simyo of dit wel save is.
Ik heb 4 keer zo'n mail ontvangen, en als ik bij de facturen kijk op Mijn Simyo staat de factuur van September op "Niet Betaald". 

Aangezien meerdere mensen hetzelfde probleem hebben zal het wel een probleem bij Simyo zijn, dus eerst maar afwachten wat Simyo gaat doen.

Alhoewel, ik heb een rekening bij de ING en als de anderen met dit probleem dit ook hebben kan er ook daar een probleem zijn.
Reputatie 4
Badge +8
Geen paniek mensen, wachten tot er een moderator reageert.
Niets doen in de tussentijd. Geen linken aanklikken oid.
Hier hetzelfde. Ik krijg twee keer dezelfde mail dat een betaling niet gelukt is. Ruim voldoende saldo op de rekening. Ik ga morgen in ieder geval even bellen.
Hier nog iemand met hetzelfde probeem. Wat nu?


ja, ook 5 emails ... incasso niet gelukt, onzin, probleem by simyo?
Ik zit inderdaad met hetzelfde. 
6x een mailtje gehad, op mijn Simyo staat
dat de factuur niet betaald is maar het bedrag staat 
wel bij mijn bankafschrijvingen. Ik heb ook een ING-rekening
maar weet niet of dat het probleem is.. 
Reputatie 4
Badge +8
Zal wel iets op hol zijn geslagen bij Simyo.
We wachten de dag van morgen af.

Ik heb in ieder geval geen mails ontvangen.

Rare zaak.
Beste iedereen,

Ik ben medewerker van Buckaroo en heb het intern nagevraagd. Er is iets fout gegaan in het berichten verkeer tussen Simyo en Buckaroo, waardoor er onterecht emails uitgegaan zijn. Mocht je betaald hebben via iDEAL, dan heb je gewoon je factuur voldaan. Op je afschrift zal je ook zien staan: Stichting Derdengelden Buckaroo inzake Simyo.

Ik ben niet degene die dit gaat oplossen. Ik wil alleen melden dat het NIET om een virus of rare praktijken gaat. Simyo is NIET gehackt, gegevens liggen NIET op straat.
Reputatie 4
Badge +8
Bedankt Fraaije voor het melden.

Dat is voor de betrokken klanten een geruststelling.
Ik heb precies hetzelfde gehad! 5 x achterelkaar dezelfde mail..
Bovendien klopt bij mij ook het bedrag niet!
Heel erg vreemd..
Ook 2x mail gehad.

Bedrag klopte en was inderdaad nog niet betaald (zie mijn Simyo), dus heb ik dat alsnog gedaan (klein bedrag)
Volgens mij is er iets fout gegaan tussen Buckaroo & Simyo, waardoor het niet afgeboekt is geweest.
Want ook op een ander Simyo nummer is het nog niet betaald/verwerkt, maar daar heb ik (nog) geen bericht van gehad.