Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Incasso mail - virus of echt?

  • 22 oktober 2013
  • 37 reacties
  • 11796 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik krijg zojuist drie keer dezelfde mail binnen dat de automatische incasso niet is gelukt, wat erg vreemd is. Ten eerste omdat ik de mail drie maal achter elkaar krijg en ten tweede omdat er voldoende geld op de rekening staat, waardoor er gewoon automatisch geïncasseerd zou moeten kunnen worden. Is dit een virus, is simyo gehackt of is er iets anders aan de hand?
Ik heb geprobeerd in te loggen op Mijn Simyo om e.e.a te controleren, maar kan niet inloggen.... Krijg een melding : "Oeps" in beeld....


Onderstaand een kopie van de tekst.... 

Geachte mevrouw XXXXXXXXX,

Omdat het niet mogelijk is gebleken om je factuur of aankoop automatisch te incasseren, nodigen wij je uit tot online betaling van je factuur XXXXXX bij Simyo (incasso). Simyo (incasso) hanteert een betaaltermijn van 14 dagen na factuurdatum.

Het openstaande bedrag bedraagt: EUR XX.XX  inclusief EUR X.XX administratiekosten.

1. Klik op onderstaande iDEAL link 
2. Een nieuw scherm opent met de betaalpagina
3. Kies de gewenste betaalmethode
4. Vul de benodigde gegevens in
5 Voer de betaling uit.

“Buckaroo Online Payments Services” treedt op namens Simyo (incasso). Betaal je factuur nu veilig en eenvoudig met iDEAL.

Check je factuur online door in te loggen via Mijn Simyo. Vragen? Je vindt veel antwoorden via de Kennisbank of op ons forum.

Met vriendelijke groet,
Simyo (incasso) Debiteurenbeheer
icon

Beste antwoord door Alex 23 oktober 2013, 01:10

Hoi allemaal,



Heel erg bedankt voor jullie berichtjes. We zijn daarom direct aan de slag gegaan om te achterhalen wat er aan de hand is. Ik heb hier zojuist een algemeen topic voor geopend. Het topic is hier te vinden.



Het gaat om een verkeerd verstuurde email. Deze is wel afkomstig van Simyo, maar had niet verstuurd moeten worden. Ik zal dit topic sluiten om het overzichtelijk te houden. Graag verwijs ik jullie naar het topic. Morgen zal ik in dat topic een update plaatsen.



Fijne nachtrust :)



Nogmaals. Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

37 reacties

Heb deze mail ook ontvangen en vertrouw het niet!
Badge +1
Ik had deze mail ook 5 keer. Ook bij mij moet het gewoon mogelijk zijn dus vertrouw het ook niet.
Ook ik heb de mail 5x ontvangen. Incasso is gewoon mogelijk. Vertrouw het niet.
Ik heb deze ook ontvangen en heb ook voldoende saldo. Bovendien is er nog nooit zo vroeg geincasseerd.
Ik heb zojuist ook deze meldingen ontvangen, terwijl er geen reden is waarom er niet automatisch geincasseerd kon worden.
Ik ga voorlopig niets betalen en hoop dat Simyo hier op reageert.
Ik ontving net ook 4 mails, incasseren zou geen probleem moeten zijn.
Ik krijg net dezelfde mail 5x.
Ook ik heb voldoende banksaldo.
Erg vreemd !!!!!!
6 keer dezelfde mail ontvangen met het verzoek online te betalen. Phishing of meltdown van Buckaroo incasso systeem?
Hier nog iemand met hetzelfde probeem. Wat nu?
Badge
Ik heb net ook zo'n mail ontvangen. Ik vertrouw het niet!
Badge
hier hetzelfde ook 5 keer hetzelfde mailtje achter elkaar!
voor de zekerheid mijn rekening gecontroleerd en er stond nog genoeg op!
Graag uitleg!!!
"Simyo gehackt" kan toch niet zo zijn dat er zonder dat Simyo hun klanten informeren "over fraude" incasso mail gestuurd worden met al de prive gegevens van hun klanten ben benieuwd of er van Simyo nog een reactie komt of dat ze rustig de klanten met het probleem opzadelen en het zelf laten uitzoeken. .
Heb hem ook 5x gehad, kan geen reden verzinnen dat incasso zou mislukken. Ik wacht het nog maar mooi een paar daagjes af, heb sowieso toch 14 dagen.
Badge
Ik hoop dus echt niet dat al onze persoonsgegevens bij een hacker terecht zijn gekomen... Simyo, graag reageren!!! 
Heb deze mail ook vijf maal ontvangen. Mij saldo is ook voldoende. Graag reactie van simyo of dit wel save is.
Ik heb 4 keer zo'n mail ontvangen, en als ik bij de facturen kijk op Mijn Simyo staat de factuur van September op "Niet Betaald". 

Aangezien meerdere mensen hetzelfde probleem hebben zal het wel een probleem bij Simyo zijn, dus eerst maar afwachten wat Simyo gaat doen.

Alhoewel, ik heb een rekening bij de ING en als de anderen met dit probleem dit ook hebben kan er ook daar een probleem zijn.
Reputatie 4
Badge +8
Geen paniek mensen, wachten tot er een moderator reageert.
Niets doen in de tussentijd. Geen linken aanklikken oid.
Hier hetzelfde. Ik krijg twee keer dezelfde mail dat een betaling niet gelukt is. Ruim voldoende saldo op de rekening. Ik ga morgen in ieder geval even bellen.
Hier nog iemand met hetzelfde probeem. Wat nu?


ja, ook 5 emails ... incasso niet gelukt, onzin, probleem by simyo?
Ik zit inderdaad met hetzelfde. 
6x een mailtje gehad, op mijn Simyo staat
dat de factuur niet betaald is maar het bedrag staat 
wel bij mijn bankafschrijvingen. Ik heb ook een ING-rekening
maar weet niet of dat het probleem is.. 
Reputatie 4
Badge +8
Zal wel iets op hol zijn geslagen bij Simyo.
We wachten de dag van morgen af.

Ik heb in ieder geval geen mails ontvangen.

Rare zaak.
Beste iedereen,

Ik ben medewerker van Buckaroo en heb het intern nagevraagd. Er is iets fout gegaan in het berichten verkeer tussen Simyo en Buckaroo, waardoor er onterecht emails uitgegaan zijn. Mocht je betaald hebben via iDEAL, dan heb je gewoon je factuur voldaan. Op je afschrift zal je ook zien staan: Stichting Derdengelden Buckaroo inzake Simyo.

Ik ben niet degene die dit gaat oplossen. Ik wil alleen melden dat het NIET om een virus of rare praktijken gaat. Simyo is NIET gehackt, gegevens liggen NIET op straat.
Reputatie 4
Badge +8
Bedankt Fraaije voor het melden.

Dat is voor de betrokken klanten een geruststelling.
Ik heb precies hetzelfde gehad! 5 x achterelkaar dezelfde mail..
Bovendien klopt bij mij ook het bedrag niet!
Heel erg vreemd..
Ook 2x mail gehad.

Bedrag klopte en was inderdaad nog niet betaald (zie mijn Simyo), dus heb ik dat alsnog gedaan (klein bedrag)
Volgens mij is er iets fout gegaan tussen Buckaroo & Simyo, waardoor het niet afgeboekt is geweest.
Want ook op een ander Simyo nummer is het nog niet betaald/verwerkt, maar daar heb ik (nog) geen bericht van gehad.