.

Beantwoord

Ik zie sms-diensten op mijn rekening staan, waarom?

  • 6 December 2014
  • 14 reacties
  • 616 Bekeken

Simyo heeft geregistrreerd, dat ik op op een dag op mijn 06 nummer 4 x een betaalde sms zou hebben ontvangen a 3 euro per stuk! IK heb niets besgtyekd en niets ontvangen. Hoe kan deze fout ontstaan en weer terug worden gedraaid? Hoe kan dit worden voorkomen?
icon

Beste antwoord door Ali 8 December 2014, 17:21

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hallo bogetcetera,

Ik neem aan dat me met "besgtyekd"  verstuurd bedoelt! :D
Zelf zit ik er ook vaak naast op die kleine toetsjes.

Kun je in "mijn Simyo" zien van welk nummer deze SMSjes afkomstig zijn?
Bedankt voor je reactie Koorelle. Sorry, de typefout moest  "besteld." zijn. Op mijnsimyo  staat 4 x alleen "Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst"
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bog3li2oni1,

Welkom op het forum.

Je bent met je simkaart aangemeld (geweest) voor sms-diensten. Sms-diensten zijn betaalde diensten die je per sms van derden ontvangt bijvoorbeeld ringtones, wallpapers, horoscoop, spelletjes etc. waarbij je voor elk ontvangen sms-bericht een x-bedrag moet betalen.

Ik zie dat je vandaag al telefonisch contact hebt gehad met onze collega's van de klantenservice. Ze hebben je klacht over de betaaldiensten doorgezet.

Klopt het dat je per e-mail uitleg is gegeven waar de kosten precies vandaan komen?

@koorelle, bedankt voor het meedenken 🙂
Beste medewerkers (Sandor, Bas, Ali) bij Simyo,
Jullie medewerking is geweldig! Op zaterdag 6 dec. heb ik per mail een klacht  ingediend over, in rekening gebrachte, kosten van een betaalde SMS dienst, die ik toevallig bij een tussentijdse controle van mijn facturen zag. De maandag daarop werd ik al gebeld door Sandor, die echt naar mij luisterde. Er werd geopperd, dat ik ik ooit mijzelf via een sms aangemeld zou hebben voor een betaalde dienst, maar dat is absoluut niet het geval. Het is van de gekke, dat een malafide "dienst" ongevraagd smsjes kan sturen en die in rekening kan brengen! Die smsjes heb ik bovendien niet eens ont vangen. Ik was van plan om aangifte te doen en Sandor zei, dat ik dan het nummer van de afzender moest opgeven, maar ook dat nummer was niet in mijn telefoon vermeld! Jullie hebben mijn klacht serieus genomen, het (onbekende?) nummer geblokkeerd en de kosten, die inmiddels al waren opgelopen tot 39 euro, van de rekening afgehaald. Uiteraard hoop ik ook, dat jullie in de toekomst dit soort onverkwikkelijke zaken kunnen voorkomen. Ik heb een jarenlange goede ervaring met Simyo en ben door jullie goede aanpak van het aangemelde probleem is mijn vertrouwen in Simyo opnieuw bevestigd..
Nogmaals hartelijk dank voor jullie snelle en accurate oplossing!
Reputatie 4
Badge +8
Super tof en heel netjes afgehandeld door Simyo bogetcetera!!! Wat leuk dat je dit nog even komt melden!!!!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bog3li2oni1,

Goed om te horen dat je tevreden bent met onze medewerking. Ik ben blij dat we het voor je konden verduidelijken :)

Heb je nu een blokkade ingesteld voor alle diensten?
Nu is de berichtgeving even verwarrend! Jullie hebben een blokkade (op mijn 06nummer) ingesteld voor die foute dienst! Hoe kan ik nu een blokkade instellen voor alle (nog onbekende) diensten?
Nu is de berichtgeving even verwarrend! Jullie hebben een blokkade (op mijn 06nummer) ingesteld voor die foute dienst! Hoe kan ik nu een blokkade instellen voor alle (nog onbekende) diensten?

Breng even een bezoek  aan www.payinfo.nl ....... dan kun je zelf alles vinden wat nodig is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi bog3li2oni1,

De website die Friesian deelt, kun je vergelijken met een "bel-me-niet" register. Die kan je inderdaad helpen om van deze ongewenste diensten af te komen. :D

Gaat dat lukken?
Het lijkt (voor jullie) of het gesneden koek is!  Hoe moet ik weten dat "payinfo" bestaat? Ja nu, pas na de trammelant, wordt dat genoemd! Iedere provider zou eigenlijk al zijn klanten hierover informatie moeten verstrekken,  voordat er problemen ontstaan. Ik heb op de site gekeken, maar voor mij staan er geen aanknoop gegevens (meer) op. Je kunt er o.m. betaalde sms diensten opzeggen door het nummer van de desbetreffende dienst in te voeren. Leuk hoor, maar ik kreeg op mijn telefoon geen sms en ook geen nummer in beeld! Toch bracht die nummerloze dienst bij mij kosten in rekening! Gelukkig is het in dit geval goed opgelost door Simyo.
Reputatie 4
Badge +4
Ik hoop niet dat dat payinfo net zo 'goed' werkt als het bel-me-niet register :rolleyes:. Fijn dat je zo goed geholpen bent door Simyo!
Echt wel. 🆒 Payinfo werkt en daarbij, eenvoudig, easy, kind kan de was doen. 
Alleen dat laatste doen ze dus niet. :D 
Jammer, hè. 

http://www.smilies.paintingfun.nl/T/Tekst-Spuitbus/4.gif
Reputatie 4
Badge +10
Hoi bog3li2oni1,

Begrijpelijk dat je nog nooit van deze site hebt gehoord. Heel goed dat je de stappen hebt opgevolgd 🙂 Ook fijn om te horen dat je blij bent met onze oplossing.

Wij zien je graag terug op het forum!

@ahmed_a & Friesian; bedankt voor jullie reactie 😮
Badge +8
Hoi bog3li2oni1,

Ik zal het nog even verduidelijken, want ik zie een hele hoop verwarring in dit topic.

Jij had last van betaalde sms'jes van 1 bepaalde dienst. De blokkade die Simyo op je aansluiting heeft geplaatst, geldt voor alle sms betaaldiensten. Dat heeft Sandor toen je met hem sprak meteen voor je gedaan. Daar was je dus al prima mee geholpen 🙂

Payinfo.nl (vroeger smsdienstenfilter.nl) is een website waarmee je kunt kijken bij welke smsdiensten jouw nummer is aangemeld. Je kunt je daar per nummer afmelden. Je hoeft dus zelf het nummer niet te weten. Je vult je 06nummer in en zij weten dan waar je allemaal op bent geabonneerd. Bij jou gaf dat geen gegevens meer, geef je aan? Gelukkig heb je dus al een totale blokkade van ons.
Die website zou je kunnen gebruiken als je sommige diensten wilt blokkeren en andere wel graag wilt gebruiken.

Wij bij Simyo kunnen niet 1 specifiek nummer blokkeren. We hebben alleen de blokkade op alle smsbetaaldiensten. Die staat nu op jouw aansluiting, en dat is wel zo veilig 🙂
Alles duidelijk nu?

Groetjes,
Charlene

Reageer