.

Beantwoord

Ik kwam thuis van vakantie en had kosten buiten mijn bundel. Hoe kan dit?

  • 28 June 2019
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Gisteren heb ik van u een bericht ontvangen over het overschrijven van mijn 1000mb bundel. Het voorval wil echt dat ik op het moment van het krijgen van dit bericht net ben geland op schiphol vanaf mijn vakantieadres. Op het moment van landen begon blijkbaar de teller te lopen met updates/downloads/internetgebruik. Mijn telefoon zit 'gewoon' in mijn bagage. Het enige wat telt voor mij is thuiskomen met mijn 2 kinderen en gezin vanuit het vliegtuig.
Wanneer ik thuis ben gekomen (voor het gemak 4 uur later) is mijn telefoon geblokkeerd en even later verneem ik dat ik een rekening heb 'openstaan' van 123 euro. Of ik even 100 euro wil aanbetalen om mijn telefoon weer te laten deblokkeren. Na een late chatsessie met één van de medewerksters (zonder gewenst resultaat), een vroege chatsessie (idem dito) en 2 telefoongesprekken met 2 verschillende medewerksters ga ik over tot het indienen van mijn klacht. In mijn ogen totaal niet klantvriendelijk, wanneer ik als leek een rekening krijg van 123 euro over op de achtergrond uitgevoerde updates. Nota bene krijg ik de volgende dag als 'cadeau' 1000 mb gratis! Dit spant de kroon! De ene dag zonder weten 800 mb die op je telefoon wordt gedownload/geupdate of in ieder geval verbruikt en de volgende dag als 'tegemoetkoming' GRATIS 1000 mb. Voor mij is dit grensoverschrijdend. Te meer omdat ik kennis van de zaak gehad zou hebben ik uiteraard gebruik had gemaakt van de mogelijkheid die simyo bied om 2x5 euro te betalen en op die manier 1000 mb bij te kunnen kopen in het geval ik mijn bundel zou overschrijden. Dit gaat er bij mij niet in en daarom deze klacht. En uiteraard wachten tot mijn contract afloopt en dan overstappen.
icon

Beste antwoord door Niels 28 June 2019, 14:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik vraag mij af (als mede-klant) wat jij had verwacht dat zou gebeuren als je door je bundel gaat en bijna het dubbele dan je bundel gebruikt? Ook vraag ik mij af wat jij zou willen dat er zou gebeuren?

Ik lees veel op dit forum en die 1000MB wordt redelijk vaak gegeven aan mensen, die buiten de bundel zijn gegaan, om te voorkomen dat de factuur nog hoger oploopt. Dit hoeven ze niet te doen.
Heeft u liever dat ze niet proberen te voorkomen dat uw rekening ofwel hoger wordt?
Heeft u liever dat u geen internet heeft tot het einde van de maand i.p.v. die 1000MB bundel?
Heeft u liever dat u zelf dan nog eens een extra 500MB bundel moet komen om online te kunnen blijven?

Simyo heeft regels dat als u meer dan 100 euro per dag of 250 euro per week buiten de bundels besteed, dat het systeem dan automatisch uw uitgaande verkeer blokkeert om te voorkomen dat er een nog hogere factuur ontstaat. Dat systeem is niet waterdicht, want het duurt even voordat deze blokkade actief wordt, maar vindt u het slecht dat Simyo uw aansluiting blokkeert als u zo'n hoog bedrag buiten uw bundels verbruikt?
Als ik het verhaal zo lees krijg ik sterk het idee dat uw telefoon dusdanig is ingesteld dat updates e.d. allemaal mogelijk is via uw mobiel internet. In dat geval kan ik alleen maar adviseren om dit zo snel mogelijk aan te passen naar alleen Wifi.

Ik wil je ook, als andere mede klant, adviseren om dit en dit te lezen.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Lennardt,

Welkom op het Simyo Forum!

Jammer dat het niet zo'n mooi begin is. Ik zie inderdaad dat je al een paar keer contact gehad hebt. Ik wil even kort reageren op je bericht, aan het einde van de middag gaat een collega telefonisch contact met je opnemen om dit probleem uit de wereld te helpen.

Ik snap dat dit niet de manier is hoe je je vakantie af wilt sluiten! Helaas is het zo dat je toestel op de achtergrond internet kan gebruiken, wanneer je dus de vliegtuigstand uitzet, zal je toestel gaan verbinden met het internet. Dat is in dit geval waarschijnlijk ook gebeurd. Wat betreft de 1000 MB die aan je aansluiting is toegevoegd, zoals Groentjuh al aangeeft is dit alleen maar zodat je niet nog meer verbruik buiten de bundel hebt. Ik zie ook dat je de afgelopen periode van deze gratis bundel gebruik hebt gemaakt.

Zoals eerder aangegeven zal mijn collega later vandaag telefonisch contact met je opnemen. Bedankt voor jullie reacties en hulp, Groentjuh en Ray!

Groetjes,
Niels

Reageer