.

Beantwoord

Ik heb veel buiten bundel kosten voor data verbruik, hoe kan dit?

  • 1 February 2015
  • 8 reacties
  • 637 Bekeken

Goedendag Simyo,

Nou kreeg ik laatst in de maand december een rekening van 85 euro dit zit ver over mijn abonnement van 15,50 euro heen,
hier was ik natuurlijk niet blij mee. maar oke kan een keer gebeuren nou wou ik vandaag kijken voor een abbonement voor mijn broer maar eerst log ik nog even in op mijn account om die factuur nog even na te checken. maar toen kwam ik op de pagina van januari terecht en zie ik dat ik een verbruik van 240 euro aan internet heb. Hoe moet ik ook zoiets gaan betalen dit is meer dan een jaar aan abonnements kosten. kan er hier niet wat geregeld worden? ik vind het namelijk absurd hoog!

Met vriendelijke groet,

Dennis Hulshof

Edit : mijn abonnement van 85 euro was een typ fout het is 15,50
icon

Beste antwoord door Ruud 2 February 2015, 15:01

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi dennis hulshof,

Wat leuk dat jij je vraag hier op het forum stelt:D

Wat vervelend dat je zo'n hoog verbruik hebt. Ik zie aan je gegevens inderdaad dat de kosten volledig uit internetverbruik voortvloeien. Heb je sinds december een nieuw toestel of een applicatie geĂŻnstalleerd? Om inzicht te krijgen in je internet verbruik, en wat er in jouw toestel voor dit verbruik zorgt kun je op deze pagina kijken.

Ik zie dat je bundel op 16 jan. al op was, heb je over de waarschuwing per sms heen gekeken? Omdat ik begrijp dat je hier heel erg van bent geschrokken, kom ik je Ă©Ă©nmalig tegemoet. Ik stuur je de exacte informatie per mail.

Als je structureel meer data verbruikt is het verstandig om je internetbundel te verhogen. Als je dit 5 dagen voor het eind van de maand doet, gaat de wijziging per 1-3-15 in. Let er dus op dat je in februari nog dezelfde bundel hebt;)

Heb je via de link al een idee gekregen wat de grootverbruiker is in je toestel?
Hoi dennis hulshof,

Wat leuk dat jij je vraag hier op het forum stelt:D

Wat vervelend dat je zo'n hoog verbruik hebt. Ik zie aan je gegevens inderdaad dat de kosten volledig uit internetverbruik voortvloeien. Heb je sinds december een nieuw toestel of een applicatie geĂŻnstalleerd? Om inzicht te krijgen in je internet verbruik, en wat er in jouw toestel voor dit verbruik zorgt kun je op https://"https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/" kijken.

Ik zie dat je bundel op 16 jan. al op was, heb je over de waarschuwing per sms heen gekeken? Omdat ik begrijp dat je hier heel erg van bent geschrokken, kom ik je Ă©Ă©nmalig tegemoet. Ik stuur je de exacte informatie per mail.

Als je structureel meer data verbruikt is het verstandig om je internetbundel te verhogen. Als je dit 5 dagen voor het eind van de maand doet, gaat de wijziging per 1-3-15 in. Let er dus op dat je in februari nog dezelfde bundel hebt;)

Heb je via de link al een idee gekregen wat de grootverbruiker is in je toestel?


Hallo Ruud,

Ik wil u heel erg bedanken voor hetgeen wat u voor mij heeft gedaan 🙂.
De hoge mb's komen waarschijnlijk van Youtube hier zal ik een stuk voorzichtiger mee om moeten gaan. Ik zal er ook goed overnadenken of het misschien een optie is om mij bundel te verhogen. Nogmaals bedankt!

Mvg,
Dennis hulshof
Reputatie 3
Badge +7
Hoi dennis hulshof,

Graag gedaan, ook namens Ruud :)

Goed om te horen dat je het verbruik beter in de gaten gaat houden.

Je kan de tips gebruiken die in onze blogs "Krijg inzicht in het datagebruik van je apps" en "Nooit meer over je mobiele datalimiet heen" beschreven worden.
Beste Simyo,

Tot mijn schrikbaring zag ik dat ik de maand november een bedrag van 343,76 moet betalen. mijn oorspronkelijk bedrag binnen mijn bundel is 19 euro waarvan 3000mb. totaal mb was deze maand 5324 waarvan dus 2324 buiten mijn bundel. bizar voor woorden dat je zoveel moet betalen voor buiten je bundel ? En ja ik weet dat je extra mb bij kunt kopen, dit terzijde. Mijn vraag is dus eigenlijk of de rekening wel klopt dat je voor 2324 extra buiten je data bundel zo'n hoog bedrag moet betalen?! Dit is een behoorlijk hoog bedrag en kan dit moeilijk betalen. kunnen jullie hierin iets in betekenen?

mvg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Tom maassen,

Ik heb je vraag in dit topic beantwoord. Je kunt het beste op een plek je vraag stellen. Op die manier kunnen we je ook sneller helpen doordat het overzichtelijk blijft.
Ik zie dat ik niet de enige ben die het belachelijk vindt hoe Simyo hier mee om gaat. Ook een abonnement van 15 euro en een rekening van 135. Zoon die niet goed op let dat hij soms thuis geen netwerk heeft en dan toch lekker op Youtube gaat. En dan maar zeuren over coulance dat ze een keer geld terug hebben gegeven. Het gaat er om dat er niet meegedacht kan worden over een oplossing. Uiteindelijk hopen ze gewoon dat je zo vaak mogelijk ver over je bundel heen gaat en zo de goedkope aanbieden opeens een hele dure wordt. Nou ik ben er klaar mee. Internet uitgezet, nu 4 euro per maand totdat het abonnement eindelijk voorbij is. Helaas heeft mijn zoon nu geen internet, maar dat is dan maar even niet anders. Uiteindelijk iets meer dan een half jaar zo'n 250 euro kwijt ipv 90 en dan nu ook nog is geen internet. Het is dat ik het nummer graag wil behouden voor mijn zoon. Over 2 maanden kan ik over naar t-mobile, die bieden wel wat ik nodig heb om de kosten onder controle te houden en zijn ook nog is net zo duur maar dan wel met 4G.

Misschien een tip voor anderen
Reputatie 7
Badge +9
De filosofie van Simyo is dat klanten die hun verbruik goed in de gaten houden, en hun toekomstig verbruik een beetje redelijk goed kunnen inschatten, beloond worden door lage prijzen. Zij nemen een abonnement en een bundel die optimaal bij hun verbruikspatroon passen. Maar er zijn altijd mensen die om welke reden dan ook hier niet aan voldoen (kinderen bijvoorbeeld, of mensen met een sterk wisselend verbruik), en zoals al vaker op dit forum gezegd, in dergelijke gevallen is Simyo misschien niet de beste keus.
Simyo heeft overigens een ruimhartig coulancebeleid, want als duidelijk is dat een nieuwe klant door niet goed op te letten onverwachts een hoge rekening krijgt, wordt de "schade" geheel of voor een deel eenmalig vergoed.
Reputatie 7
Badge +10
HoiZeer ontevreden bijna ex klant,

Je hebt jouw bericht meerdere keren geplaatst op het forum. Via dit topic heb ik een reactie geplaatst. Voor het overzicht wil ik je vragen eventuele verder reacties in 1 topic te houden 🙂 Bedankt!

@Scotsman, bedankt voor je bericht!

Groetjes,
Angela

Reageer