30 april kreeg ik tijdens het sporten een sms dat ik op 80% van mijn bundel zat, vrij normaal voor de laatste dag van de maand. De volgende dag kreeg ik een sms en mail dat mijn internetconnectie was geblokkeerd uit voorzorgsmaatregelen vanwege hoog gebruik in korte tijd. Daar kwam een flinke rekening bij, die voor een scholier zoals ik zeker niet erg gewenst is.
Hoe dit is gebeurt is me een raadsel. Ook snap ik niet veel van de factuur. Volgens de website betaal je per MB buiten je bundel 0,15 euro. Dit zou betekenen dat ik, aangezien ik volgens de Mijn Simyo app 745 MB buiten mijn bundel ben gegaan, 111,75 euro zou moeten betalen. De factuur geeft 102,01 euro aan, wat zou betekenen dat ik 680 MB heb gebruikt.
Deze 745 MB zouden volgens Mijn Simyo verbruikt zijn binnen een periode van 20 minuten. In deze tijd, tussen 14:06 en 14:27, heb ik niks gedaan wat zoveel MB's zou kunnen verbruiken. Het enige wat ik gebruikte op dat moment wat Spotify, maar ik kan niet verzinnen hoe Spotify zoveel MB's in zo'n korte tijd verbruikt.
Ook kan ik nu niet meer zonder wifi internetten of iemand bellen tot ik de rekening heb betaald. De rekening komt echter pas rond 17 mei, zodat ik een hele tijd niemand kan bellen of kan internetten.
Ik zou graag duidelijkheid over de rekening krijgen, gedeblokkeerd worden en wil vragen of er iets geregeld kan worden aangezien ik onbedoeld in een hele korte tijd op onbekende wijze flink over mijn bundel ben heengegaan en nu een vrij hoge rekening moet betalen.
Met vriendelijke groet,
Niels
Beste antwoord door Groentjuh
Bekijk originele reactie