.

Beantwoord

ik heb plotseling hoge kosten buiten mijn bundel. Wat nu?

  • 1 May 2018
  • 8 reacties
  • 836 Bekeken

Hallo,

30 april kreeg ik tijdens het sporten een sms dat ik op 80% van mijn bundel zat, vrij normaal voor de laatste dag van de maand. De volgende dag kreeg ik een sms en mail dat mijn internetconnectie was geblokkeerd uit voorzorgsmaatregelen vanwege hoog gebruik in korte tijd. Daar kwam een flinke rekening bij, die voor een scholier zoals ik zeker niet erg gewenst is.

Hoe dit is gebeurt is me een raadsel. Ook snap ik niet veel van de factuur. Volgens de website betaal je per MB buiten je bundel 0,15 euro. Dit zou betekenen dat ik, aangezien ik volgens de Mijn Simyo app 745 MB buiten mijn bundel ben gegaan, 111,75 euro zou moeten betalen. De factuur geeft 102,01 euro aan, wat zou betekenen dat ik 680 MB heb gebruikt.

Deze 745 MB zouden volgens Mijn Simyo verbruikt zijn binnen een periode van 20 minuten. In deze tijd, tussen 14:06 en 14:27, heb ik niks gedaan wat zoveel MB's zou kunnen verbruiken. Het enige wat ik gebruikte op dat moment wat Spotify, maar ik kan niet verzinnen hoe Spotify zoveel MB's in zo'n korte tijd verbruikt.

Ook kan ik nu niet meer zonder wifi internetten of iemand bellen tot ik de rekening heb betaald. De rekening komt echter pas rond 17 mei, zodat ik een hele tijd niemand kan bellen of kan internetten.

Ik zou graag duidelijkheid over de rekening krijgen, gedeblokkeerd worden en wil vragen of er iets geregeld kan worden aangezien ik onbedoeld in een hele korte tijd op onbekende wijze flink over mijn bundel ben heengegaan en nu een vrij hoge rekening moet betalen.

Met vriendelijke groet,
Niels
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 May 2018, 13:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je hoort een SMS te ontvangen wanneer je 100% van de bundel hebt verbruikt. Heb je deze ook ontvangen?

Simyo kan niet zien waar jouw MBs aan op zijn gegaan. Het beste kun je dat op je toestel zelfs zien. Lees dit blog om te zien via je toestel waaraan de MBs opgingen. (Spotify heeft misschien offline playlist gesynchroniseerd?)

Je bent geblokkeerd vanwege hoogverbruik. In dat geval vereist Simyo dat je een aanbetaling doet voordat de blokkering wordt opgeheven. Echter is deze optie niet meer zichtbaar, omdat de maand om is. In dat geval zal een moderator de blokkade op moeten heffen.

Dit blog geeft je aanvullende tips om dit te voorkomen dat je buiten de bundel verbruikt. Lees deze blog eens door en pas zoveel mogelijk van de tips toe.

Wij forum experts zijn slechts klanten en kunnen dus niets met betrekking tot jouw factuur regelen. Mocht een moderator vinden dat je voor coulance in aanmerking komt, dan zal je hier een privé bericht via het forum over ontvangen.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Je hoort een SMS te ontvangen wanneer je 100% van de bundel hebt verbruikt. Heb je deze ook ontvangen?

Simyo kan niet zien waar jouw MBs aan op zijn gegaan. Het beste kun je dat op je toestel zelfs zien. Lees dit blog om te zien via je toestel waaraan de MBs opgingen. (Spotify heeft misschien offline playlist gesynchroniseerd?)

Je bent geblokkeerd vanwege hoogverbruik. In dat geval vereist Simyo dat je een aanbetaling doet voordat de blokkering wordt opgeheven. Echter is deze optie niet meer zichtbaar, omdat de maand om is. In dat geval zal een moderator de blokkade op moeten heffen.

Dit blog geeft je aanvullende tips om dit te voorkomen dat je buiten de bundel verbruikt. Lees deze blog eens door en pas zoveel mogelijk van de tips toe.

Wij forum experts zijn slechts klanten en kunnen dus niets met betrekking tot jouw factuur regelen. Mocht een moderator vinden dat je voor coulance in aanmerking komt, dan zal je hier een privé bericht via het forum over ontvangen.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?


Bedankt voor je reactie!

De sms die zegt dat je 100% van de bundel hebt verbruikt heb ik inderdaad gekregen, alleen heb ik nooit daadwerkelijk een melding van deze sms gekregen. Ik vermoed dat dit komt door het feit dat ik de melding van de 80%-sms nog open had staan en mijn telefoon nooit meerdere meldingen van meerdere sms'jes geeft.

Verder bedankt voor de goede tips!

Niels
- Quote -
Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
- Einde Quote -
Heb je hier verder nog iets op te zeggen wat je met ons wilt delen?

++ Quote Nielsvm ++
Ik vermoed dat dit komt door het feit dat ik de melding van de 80%-sms nog open had staan en mijn telefoon nooit meerdere meldingen van meerdere sms'jes geeft.
++ Einde quote ++

Zou je dit kunnen toelichten?, Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld..(instellingen ?)

Als scholier, suuk 6 met het studeren.🙂
- Quote -Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
- Einde Quote -
Heb je hier verder nog iets op te zeggen wat je met ons wilt delen?

++ Quote Nielsvm ++
Ik vermoed dat dit komt door het feit dat ik de melding van de 80%-sms nog open had staan en mijn telefoon nooit meerdere meldingen van meerdere sms'jes geeft.
++ Einde quote ++

Zou je dit kunnen toelichten?, Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld..(instellingen ?)

Als eerste de feedback voor Simyo. Op het moment heb ik nog geen reactie van Simyo zelf gekregen, dus vind het moeilijk hier verder op in te gaan. Deze topic is wel het eerste probleem waar ik tegenaan loop, maar besef dat dit bij iedere provider kan gebeuren. Verder ben ik in het verleden tevreden geweest over Simyo. Meer kan ik niet zeggen tot ik reactie van Simyo zelf heb gekregen op deze topic.

Ten tweede de toelichting op mijn eerdere reactie. Ik had eerder die dag een sms gekregen die zei dat ik 80% van mijn bundel had gekregen. Hiervan kreeg ik een melding op mijn telefoon. Ik heb die melding echter niet meteen geopend maar laten staan. In de melding kon ik wel al lezen waar de inhoud over ging dus vond het niet nodig hem meteen te openen en wilde de melding bewaren als herinnering voor later die dag, dat ik moest uitkijken met mijn overige MB's. Mijn telefoon laat echter alleen een melding zien van 1 sms. De melding van de 80% verbruikt-sms stond nog op mijn telefoon, zodat de melding van de 100% verbruikt-sms geen kans kreeg te verschijnen. Ik weet niet of hier een instelling voor is, maar heb in het verleden vaker smsjes gemist hierdoor.
Ik heb verder nog even gekeken op internet naar dataverbruik Spotify en wat je aangeeft is sowieso al hoog.

Een controle van de muziekkwaliteit in je Spotify profiel kan wel enig verschil geven.

https://www.sim-only-internet.nl/hoeveel-mb-verbruikt-spotify/

Bijlage geeft mijn instelling.
Ik heb verder nog even gekeken op internet naar dataverbruik Spotify en wat je aangeeft is sowieso al hoog.

Een controle van de muziekkwaliteit in je Spotify profiel kan wel enig verschil geven.

https://www.sim-only-internet.nl/hoeveel-mb-verbruikt-spotify/

Bijlage geeft mijn instelling.

De muziekkwaliteit op Spotify heb ik al op het laagste staan, maar zelfs als het op het hoogste staat kan het niet zomaar gebeuren dat Spotify 745MB in 20 minuten opmaakt.
Het missen van sms'jes is i.m.o. vreemd.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Nielsvm,

Van harte welkom op het Simyo forum! 😉 Goed dat je ons hier gevonden hebt om je vraag te stellen. En zo te zien ben je door onze forum experts al een heel stuk geholpen, hartstikke fijn! Om je privacy te verbergen heb ik je originele berichtje ietsje aangepast. Het forum is openbaar voor iedereen, dus ik raad je aan om hier verstandig op in te spelen.

Wat Groentjuh aangeeft klopt helemaal. Zodra je de sms'jes krijgt dat je internetbundel (bijna) op is dan is het aan te raden om MB's bij te kopen of - wat logischer is op de laatste dag van de maand - je internet even uit te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in Nederland. Waar je de MB's voor gebruikt hebt kunnen wij niet voor je achterhalen omdat deze informatie wordt afgeschermd. Wel vind je op onze blog een hoop tips om je verbruik nog beter in de hand te houden.

Vreemd trouwens dat je telefoon geen tweede melding gegeven heeft zeg! Op mijn mobiel krijg ik alleen geen meldingen van apps als ik de app open heb staan op het moment dat er anders een melding zou worden gestuurd. Had je toevallig de sms-app eerder geopend en niet helemaal afgesloten? Als je een telefoon hebt die op een recente versie van Android draait, dan kun je controleren hoe het voor je sms-app staat ingesteld. Dat kun je doen door in de instellingen van je telefoon naar Apps of Applicatiebeheer te gaan en dan de sms-app te selecteren en op Meldingen te klikken. Als je een iPhone hebt kun je ongeveer hetzelfde instellen via Instellingen > Berichtencentrum. Hier zie je ook een overzicht van je apps en kun je per app aangeven wat je wel en niet wilt ontvangen.

In je gegevens zie ik trouwens dat het je weer gedeblokkeerd bent en dat het je Simyaardag is deze maand, dus voorlopig zit je héél ruim in de MB's! Soms is het nog wel nodig om even je telefoon te herstarten na een blokkade, hierna zou het gewoon moeten werken weer. Omdat ik met je wil kijken naar je verbruikskosten stuur ik je zo nog even een privéberichtje.

Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Groentjuh en Friesian superbedankt voor alle tips en hulp! 😉

Groetjes,
Thomas

Reageer