.

Beantwoord

Ik heb per ongeluk gestreamed via mijn 4G netwerk. Wat nu?

  • 30 June 2019
  • 1 reactie
  • 177 Bekeken

Hallo Simyo,

Vandaag zat ik lekker in het zonnetje in de tuin met mijn laptop. Omdat de tuin niet zo goed bereik heeft, dacht ik slim te zijn en mijn telefoon in het midden van mijn laptop en router te leggen en vanuit een Hotspot van mijn telefoon dan mijn sport (een volleybal wedstrijd) in de achtertuin te kunnen kijken. Echter stopte dit na een half uur. Ik liep naar mijn mobiel en zag een smsje dat wegens hoogverbruik mijn 4g was gestopt. Blijkbaar heb ik dus op 4g een hotspot aangemaakt en niet via de WIFI. Ik was er redelijk van overtuigd dat ik op de wifi zat toen ik mijn hotspot aanzette, maar die overtuiging verdween redelijk snel toen ik mijn simyo app opende. Het laatste uur heb ik met angstzweet mijn datakosten om de paar minuten bijgewerkt en ik denk (en HOOP) dat de eindstand uiteindelijk 202,34 euro extra is.
Ik wist dat mijn databundel op was en heb de SMS'jes gekregen, dus het heeft zeker niet aan jullie (Simyo) gelegen. Ik had zelfs, omdat ik de laatste maanden wel vaker wat MB's erbij moest kopen, mijn bundel verdubbeld afgelopen week.
Ik heb dus gewoon niet goed gekeken toen ik mijn hotspot aanzette. Ik ben wel eens vaker wat over mijn MB's gegaan, maar dat was nooit extreem en heb ik altijd zonder zeuren betaald.
Dit is echter van een ander niveau en met paniek en klotsende oksels de datakosten zien oplopen. Nu zag ik bij andere forums klanten met hetzelfde probleem en dat er soms een coulantie regeling valt te treffen. Ik hoop dat ik als trouwe simyo klant, die zojuist nog zijn bundel heeft verhoogd en het contract heeft verlengd, daar ook onder mag vallen!
Nogmaals, het is volledig mijn eigen schuld. Jullie hebben de twee smsjes (van 80% en 100% dataverbruik) gestuurd, ik heb toen extra MB's gekocht en ook daar heb ik berichtje van gekregen dat deze op waren. Ik hoop dus eigenlijk gewoon op goodwill vanuit jullie kant haha:)
Alvast bedankt voor de reactie!

Met vriendelijke groet,
Auke van de Kamp
icon

Beste antwoord door Jihane 1 July 2019, 18:11

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Auke,

Welkom op het Simyo Forum!

Zo! Dat is even schrikken! We komen hier samen wel uit 🙂 Als eerste wil ik je er even op wijzen dat het niet mogelijk is om een hotspot aan te maken voor een wifi-verbinding. Elke hotspot is automatisch via je mobiele data. Op mijn toestel (een Samsung Galaxy s7) krijg ik een melding dat ik op wifi zit en dat uit moet zetten, als ik mijn hotspot wil gebruiken. Ik weet niet of elke telefoon deze waarschuwing geeft, maar het is wel zo dat elke hotspotverbinding via mobiele data loopt. Dat is natuurlijk balen geweest voor jou, omdat je dat niet wist!

Ik ga meteen voor je overleggen en ik stuur je zo een privébericht!

Groetjes,
Jihane

Reageer