.

Beantwoord

Ik heb ongewenste kosten op mijn factuur. Wat nu?

  • 26 September 2015
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Mijn Klacht:
Ik had vorige maand met veel gedoe een internet bundel voor mijn zoon aangeschaft bij simyo. We moesten van de medewerkers eerst inloggen en dan alles aanzetten. Na veel gedoe kon hij na een paar dagen internetten maar dat werkte niet goed op zijn telefoon en dus hebben we besloten om de bundel stop te zetten. Toen hij eind vorige week terug kwam met de auto uit spanje had hij ineens alsnog internet op zijn telefoon. dus we dachten dat de bundel nog actief was en hij bleef dus appen. tot mijn schrik zie ik vandaag dat hij voor 2 dagen 46,28 euro moet betalen.

Gewenste Oplossing:
Dat simyo haar klanten adviseert en informeert en dat ik die rekening niet hoef te betalen
icon

Beste antwoord door Ernst 28 September 2015, 11:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi And,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik ga even advocaat van de duivel spelen, zoals ik dat met een mooi woord kan zeggen.
Het is jou plicht om je te informeren dat er extra kosten zitten aan het gebruik van internet en mobiel in het buitenland.
Dit wordt gedaan op de tarieven pagina en middels een knop in Mijn Simyo waar je buitenland aan en uit kunt zetten.
Dat je een bundel stop zet betekent niet dat er geen kosten meer gemaakt kunnen worden voor het gebruik. De klant dient dit ook in Mijn Simyo uit te zetten en op het toestel om er voor te zorgen dat er geen verbruik meer kan zijn.

Mijn advies zou zijn. Informeer je de volgende keer iets beter over een product. Internet in het buitenland is duur, dat weet als het goed is iedereen.


Dit zal niet jou gewenste reactie zijn maar even goed. De waarheid mag gezegd worden.
Helaas is het wel een harde les voor jullie.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi and, welkom op ons forum!

Gelukkig zijn er gene kosten gemaakt voor internetten in het buitenland, al dacht ik ook even dat je dat bedoelde.

Wat is er gebeurd? Je hebt half juli een databundel aangezet en je zoon wilde internetten. De optie Internet op je mobiel - Nederland stond alleen nog uit, dus ging dat niet.
Dat is met behulp van wat kunst en vliegwerk gelukt, maar had eigenlijk wel in één keer gemoeten.

Vervolgens heb je de databundel beëindigd, maar niet de optie Internet op je mobiel - Nederland uitgezet. Deze zijn niet gekoppeld. Een bundel zorgt er voor dat je heel goedkoop kunt internetten, maar internetten kan prima zonder bundel.
Er had misschien wel een belletje moeten gaan rinkelen toen je zoon aangaf te kunnen Whatsappen. Je hebt namelijk een mailtje gekregen waarin gemeld is dat je bundel beëindigd was. Deze kon dus niet meer actief zijn.
De kosten zijn gemaakt verspreid over vier dagen. Dat deze kosten gemaakt waren wist je volgens mij al. Je hebt hierover op 18 augustus al gebeld met onze klantenservice waarna je het internet hebt uitgezet.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd?

Maikel.twinnie: dank je voor je reactie!

Reageer