.

Beantwoord

Ik heb onbewust buiten mijn bundel geïnternet. Wat nu?

  • 2 August 2017
  • 7 reacties
  • 216 Bekeken

Tot mijn schrik zie ik mijn afschriften van de afgelopen 3 maanden: 530,62 euro opgeteld aan met name internetkosten. Ik had totaal niet door dat ik deze kosten maakte. Na de meldingen van simyo heb ik nauwelijks meer data aangezet. Hoe kan het dan toch tot zo'n bedrag komen? Kennissen tipten mij dat ik misschien apps op de achtergrond aan heb staan die veel internet verbruiken. Is er een manier waarop ik kan terug zien waar die internet data precies aan besteed zijn? Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Caspar 4 August 2017, 14:30

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi marielsmit,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt!

Omdat ik het zo vervelend voor je vindt, heb ik je een coulance gegeven voor de maanden mei en juni. Dit waren de maanden met de hoogste bedragen. Helaas kan ik niet meer dan twee maanden vergoeden. Ik heb je hier ook een e-mail over gestuurd met alle details over de coulance.

Verder hebben we een blog aangemaakt met veel tips om je dataverbruik onder controle te houden. Klik hier om naar deze blog te gaan.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hoi marielsmit,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt!

Omdat ik het zo vervelend voor je vindt, heb ik je een coulance gegeven voor de maanden mei en juni. Dit waren de maanden met de hoogste bedragen. Helaas kan ik niet meer dan twee maanden vergoeden. Ik heb je hier ook een e-mail over gestuurd met alle details over de coulance.

Verder hebben we een blog aangemaakt met veel tips om je dataverbruik onder controle te houden. Klik hier om naar deze blog te gaan.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar


Hoi Caspar,

Bedankt! Ik heb deze email niet ontvangen? Wat houdt "coulance" in?

Groeten
Een coulance is een tegemoetkoming, daarom spreekt hij van vergoeden. Kijk eens of de mail bij spam berichten staat.
Wauw, ja ik zie het! Bedankt Simyo!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marielsmit,

Heel graag gedaan namens Caspar. Wat fijn dat we jou op deze manier toch kunnen helpen 🙂 Het is wel belangrijk dat dit natuurlijk niet meer voor gaat komen in de toekomst. We kunnen de vergoeding namelijk maar 1 keer aanbieden. Ben je er ondertussen achtergekomen waardoor je zoveel verbruikt hebt?

Ik heb nog een tip voor je. Als je van ons bericht krijgt dat je 100% van je internetbundel hebt verbruikt, kun je via Mijn Simyo > instellingen > netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uitzetten. Zo kun je niet meer internetten via ons netwerk en dus geen buitenbundelkosten maken. Natuurlijk kun je wel gebruik maken van wifi. Wil je nog wel internetten? Dan kun je via Mijn Simyo ook 500MB bijkopen voor € 5,-. Deze bundel is dan geldig tot het einde van de maand.

Heb je hier nog vragen over?

@Friesian, bedankt voor je extra uitleg :)

Groetjes,
Angela
Hallo.

Ik heb dit al onder een ander onderwerp gepost maar ik denk dat het hier hoort. In juli werd er 68 euro afgeschreven omdat ik 31 juli 400mb over mijn bundel ging. Ik heb die maand 2x 500mb bijgekocht. Ik heb die dag nog gekeken of ik data had en dat had ik. Er werd om 9.01uur tot 9.04 uur 40 euro van mijn rekening gehaald. Dus 40 euro in 3 minute. Terwijl om 9.09uur er mb's van mijn bundel werden afgeschreven. Dus om 9.01 was mijn bundel op maar 8 minutr later worden er wel netjes van mb's van mijn bundel afgeschreven.. vind dit er vervelend. Ik kijk elke dag op de app.

Mvg. Joey
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joey,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je die kosten gemaakt hebt! Dat is natuurlijk erg schrikken. Ik zie dat je mijn collega gisteren hebt gesproken via Twitter, en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Goed om te lezen!

Let je er trouwens op dat het niet nodig is om hetzelfde bericht op meerdere plekken te plaatsen? 🙂 Als je dat wel doet, dan kan het langer duren voordat je geholpen wordt, snap je? Met berichten op één plek blijft alles lekker overzichtelijk voor ons allemaal.

Laat jij het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer