.

Beantwoord

Ik heb mb's bijgekocht maar toch kosten gemaakt. Hoe kan dat?

  • 20 January 2021
  • 14 reacties
  • 404 Bekeken

Badge

freek van der steen,

Je hebt zojuist 500 MB's bijgekocht voor deze maand voor 06********. We hebben ze direct toegevoegd.

Voor deze maand heb je daarom 9500 MB:

Je normale internetbundel: 8000 MB
Extra MB’s: 1500 MB

Dat heb je goed geregeld. Zo voorkom je extra buitenbundelkosten.

En dan een extra rekening van honderden euro’s!!!

worden die extra MB’s niet meteen ingezet? Zit gewoon in de auto CNN te kijken op mijn iPhone

Wat gaat hier mis bij jullie? Jullie bieden binnen de contractuele voorwaarden oplossingen om vervolgens de klant de plukken? Willen jullie mij kwijt als klant?!

Freek

icon

Beste antwoord door Daisy 21 January 2021, 14:06

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Beste Freekvandersteen,

 

Ten eerste super jammer dat u extra kosten hebt gemaakt, daar kom ik zo in het bericht op terug.

 

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er allerlei conclusies worden getrokken en verwijten worden gemaakt, voordat u in contact bent geweest met een medewerker van onze klantenservice. De heren die hierboven reageren zijn, net als u, Simyo klant en zijn hier om te helpen. Dit doen zij vrijwillig en uit behulpzaamheid, dus het is totaal onnodig om op deze manier op hen te reageren.

 

Misschien handig om als eerste te vermelden dat Simyo u informeert wanneer de internetbundel 80% en 100% verbruikt is. Daarna is het u eigen verantwoordelijkheid de mobiele data uit te schakelen in het toestel/internetoptie uit te zetten in mijn Simyo of MB's bij te kopen. In u geval was de internetbundel op 24 december om 13:09 100% verbruikt, hier is ook een sms over verstuurd. Vervolgens zijn er pas op 26 december om 10:01 extra MB's bijgekocht, het internet wat er in de tussentijd verbruikt is word dan geregistreerd als buiten de bundel en daarvoor ook voor het buiten bundel tarief.

 

Dit is ook het geval voor januari, alleen dan iets anders gelopen. Hier had u van te voren al wat bundels aangeschaft:

  • op 18 januari 13:34 heb je 2 bundels van 500MB aangeschaft
  • op 18 januari 15:37 was de internetbundel van 8000MB helemaal verbruikt
  • op 18 januari 15:58 was ook de eerste bijgekochte bundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:01 heb je 4 extra bundels bijgekocht
  • op 20 januari 10:04 was ook de tweede bijgekochte internetbundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:25 was ook de eerste van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 10:35 was ook de tweede van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 12:48 ook de derde van de vier bijgekochte internetbundels helemaal verbruikt
  • op 20 januari 14:20 was ook de laatste internetbundel helemaal verbruikt
  • op 20 januari 14:24 is er weer een bundel aangeschaft
  • op 20 januari 14:35 was ook deze helemaal verbruikt

De kosten die zijn gemaakt deze maand zijn allemaal gemaakt op 20 januari na 14:35. Er waren toen ook geen internetbundel meer actief, de kosten zijn daarmee ook terecht. Simyo kan wegens de privacy wetgeving niet zien waar het internet aan is verbruikt, enkel de dag en het tijdstip. Deze gegevens kunt u ook zelf terugzien in Mijn Simyo onder verbruik. Misschien handig om deze link nog door te nemen om meer inzicht in het verbruik te krijgen en dit soort rekeningen te voorkomen. Verder vind ik u houding tegenover onze superusers zeer onbeschoft en overbodig. Prima dat je het niet eens bent met de voorwaarden van Simyo (die je zelf hebt geaccepteerd) maar daar kunnen Groentjuh en Ray ook niks aan doen, hoef je hen niet kwalijk te nemen. 

 

Ik zie dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt, je bent dan ook vrij om over te stappen naar een andere provider (wellicht een provider die onbeperkt internet aan bied). Mochten we ( de superuser en/of ik) u ergens anders mee kunnen helpen, dan horen we dat graag. Al ben ik bang dat je niet op veel hulp hoeft te rekenen vanuit de superusers. Ik kijk wel nog graag mee naar een oplossing, mocht je daar behoefte een hebben. Je kunt mij een privebericht sturen, dan kunnen we even bellen of het daar verder bespreken. :blush:

 

Ik wens je nog een fijne dag!

 

Groetjes,

Daisy ( een millennial die niet voor een tientje per uur klanten probeert verder te helpen)

Reputatie 7
Badge +9

Freekvandersteen, jij bent zeer aanvallend en dat zou ik niet aanbevelen in deze situatie. Wat hier is gebeurd volgt naar alle waarschijnlijkheid precies alle voorwaarden en Simyo heeft doorgaans dit soort dingen echt wel op orde. Die 210 euro is vast daadwerkelijk verbruikt.

Je bent dus nu aangewezen op coulance vanuit Simyo (Ja, daar zijn regelingen voor)! Met uw huidige aanvallende en beledigende houding zullen moderatoren mogelijk niet zo vrijgevig daarin zijn. Zou jij moeite doen om een klant korting te gaan geven als je gelijk wordt uitgemaakt voor "vast zo’n millennial” en gelijk een "cursus verwachtingsmanagement” moet gaan doen? Ik zou daar ZEKER geen haast mee hebben.

Op dit forum heb je Forum experts en Moderatoren. Forum experts zijn behulpzame klanten en kunnen niets meer dan jij zelf ook kan. Ze zijn forum experts, puur door "veel” andere te hebben geholpen. Dan heb je moderatoren. Dat zijn medewerkers van Simyo. Die kunnen je aansluiting inzien, wijzigingen maken en in uitzonderlijke gevallen ook coulance aanvragen bij de financiële afdeling voor klanten.

Ook Ray is forum expert en dus ook klant (Nogmaals alle Forum experts zijn gewoon klanten; Krijgen geen uurloon!). Moderatoren hebben doorgaans een dag nodig om langs te komen. Dat zal dan ook gaande vandaag wel gebeuren.

Als laatste voeg ik toe:

Ja, de structuur van MBs op en gewoon door kunnen internetten op volle snelheid, maar dan tegen 0,15 euro per MB is mijn inziens niet klantvriendelijk. Ik heb een andere forum experts hebben dat ik vele malen kenbaar gemaakt aan de moderatoren. Ook die moderatoren hebben het hoger op vele manier ingebracht. Helaas kunnen zowel klanten als die medewerkers niet op die magische knop drukken.

@Groentjuh +1

Reputatie 7

@Groentjuh @Ray +2

Reputatie 7
Badge +9

Dit is een publiekelijk forum. Ik raad aan dat je jouw mobiele nummer uit jouw post verwijderd. Dit kan tot 1 uur na plaatsing! Een moderator zal waarschijnlijk morgen kijken naar uw aansluiting (en alsnog uw nummer verwijderen indien jij hem niet eruit haalt).

Een reden dat je MBs buiten jouw bundel houd is omdat bij het aanschaffen van zo'n extra bundel de reeds verbruikte MBs buiten de bundel nooit meer binnen die extra bundel komen. Het is dan ook beter om de extra bundels al aan te schaffen voordat je 100% bereikt.

Ik geloof dat de reden voor uw hoge verbruik duidelijk is. Mocht je beter inzicht of tips willen om uw verbruik te verminderen dan raad ik aan dit blog te lezen.

Badge

Dat is dan volkomen onduidelijk naar je klanten toe. Dat staat nergens te lezen als je extra data aanschaft om extra kosten te drukken. 
Misschien een cursus verwachtingsmanagement volgen voor je klanten op deze manier mileidt?

Los het op zou ik zeggen.


 

Badge

 Voor jou ben ik trouwens u.

Reputatie 7
Badge +9

 Voor jou ben ik trouwens u.


Ik ben geen medewerker voor het geval dat je dat niet doorhebt. Ik probeer als behulpzame mede-klant je te helpen. Dat doe ik geheel vrijwillig.

Je telefoonnummer staat overigens nog steeds in jouw bericht. Die kan iedereen dus nu zien. Doe met die informatie wat je wilt! Fijne avond!

Badge

Okay, sorry. misverstand.

Badge

Het gaat om 210,35 die extra is gefactureerd nadat ik na een melding van Simyo extra mb’s had aangeschaft. Dat die niet worden ingezet, acht ik een vorm van misleiding. Heb intussen de zaak voorgelegd aan mijn bedrijfsadvocaat. 

Dat het nergens te lezen staat klopt niet helemaal. 

Voor u uw advocaat raadpleegt, misschien Simyo met minimaal een passende uitleg en oplossing laten komen?

 

Succes in iedergeval.  

Badge

Wat is dat toch met Vodafoon, T-mobile, en nu ook Simyo?

Om hun klanten als een vaatdoek uit te wringen met informatie die juridisch onder dwaling valt. Ik ben nog van de Libertel generatie. Wat Simyo doet is onacceptabel, de KPN heeft dasr een abonnement op lijkt het wel...

Badge

Jullie hebben alles onder de voorwaarden mooi afgedekt, maar minachten intussen je klanten en wringen ze uit. Bah. 

Badge

Dag Ray,

Jij bent vast zo’n millennial die voor een tientje per uur klanten loopt af te poeieren met een Q&A.

Start je eigen bedrijf en laat je niet uitbuiten. Zoals Simyo met haar klanten omgaat, zo gebruiken ze jou ook.

Exit. Veel succes met je toekomst.

Reageer