.

Beantwoord

Ik heb kosten gemaakt buiten de bundel, kan Simyo iets doen?

  • 27 December 2019
  • 2 reacties
  • 308 Bekeken

Hallo Simyo, 

Ik ben vanaf oktober 2016 lid bij Simyo en heb tot nu toe geen klachten ervaren. Echter wil ik nu wel degelijk aan de bel trekken. Gisteren heb ik een rekening van ruim 100 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, ik was vergeten wifi aan te zetten voordat ik voor mijn zoontje van 3 filmpjes op zette.

Echter heb ik een abonnement van 9 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een uur tijd nog eens een extra rekening van 100 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo, met klachten vanuit 2014, dus nu heb ik wel een aantal vragen.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding. 

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurd bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. Bijvoorbeeld een handmatige confirmatie die bevestigd moet worden in de Simyo app om te bevestigen dat je 1100%(ruwe schatting) meer gaat betalen per MB. 

(ik heb een forum erbij gepakt van 2 jaar geleden waarin een soortgelijk geval besproken is, daarin is het volgende geantwoord vanuit simyo:

"Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Je simkaart is op dit moment geblokkeerd wegens hoogverbruik. We blokkeren je simkaart om deze reden op het moment dat je meer dan € 100,00 binnen 24 uur of meer dan € 250,00 binnen een week buiten je bundel hebt verbruikt. Dit doen we om een nog hogere factuur te voorkomen. 

Gelukkig weet je zelf al hoe dit is gekomen. Ik raad je daarom aan om in de toekomst extra goed op te letten of je telefoon echt is verbonden met wifi. Daarnaast hebben we een blog waarin we veel tips geven hoe je internetverbruik buiten je bundel kunt voorkomen. Daarnaast is het in veel telefoons ook mogelijk om een datalimiet in te stellen. 

Internetten buiten je bundel kost € 0,15 per MB. De kosten kunnen hierdoor al snel hoog oplopen. Hier maken we ook geen geheim van, dit staat op meerdere plaatsen op onze website vermeld. We sturen je ook altijd een sms'je op het moment dat je je internetbundel voor 80% en 100% hebt verbruikt. Hierin worden deze tarieven ook genoemd. Na het ontvangen van deze sms'jes kun je meerdere dingen doen. Je kunt doorgaan met internetten tegen het tarief van € 0,15 per MB, je kunt voor € 5,00 extra 500 MB erbij kopen op Mijn Simyo of je kunt de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten op Mijn Simyo. Dit laatste doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Als deze optie uit staat, kan je simkaart geen internetverbinding met het netwerk meer maken. Welke keuze jij de volgende keer maakt, ligt helemaal bij jou. 

We willen je graag eenmalig tegemoet komen in deze kosten. Hierover heb ik je een mail gestuurd. Heb je deze mail ontvangen?

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag."

De uitleg vanuit jullie snap ik, maar geldt het eenmalige tegemoetkoming ook in mijn geval? Of was dit destijds een kwestie van 'gunnen'? 

 

Hoor graag van jullie terug. 


Met vriendelijke groet,

Irene

icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 December 2019, 22:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding. 

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurd bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. Bijvoorbeeld een handmatige confirmatie die bevestigd moet worden in de Simyo app om te bevestigen dat je 1100%(ruwe schatting) meer gaat betalen per MB. 

 

De uitleg vanuit jullie snap ik, maar geldt het eenmalige tegemoetkoming ook in mijn geval? Of was dit destijds een kwestie van 'gunnen'?

Ik ben klant, dus ga ik alleen informatie geven op basis van wat ik voorbij zie komen.

  1. Hebben ze een coulanceregeling? Ja, maar … daar kom ik op terug in punt 3.
  1. Jou met een blog, zoals deze, te informeren hoe je kunt voorkomen dat je buiten je bundel gaat door je toestel anders in te stellen. Dit is al jaren niet anders ondanks dat ik ook al jaren aangeef dat dit vanuit de klanten een minder goed punt aan Simyo is.
     
  2. De coulanceregelingen zijn sinds een tijd terug niet meer zo “goed”. Eventuele coulanceregelingen worden tegenwoordig per privébericht besproken en zijn niet meer zo vanzelfsprekend als de tijd van wanneer die post is geplaatst. Als een moderator (= Simyo medewerker) een mogelijkheid ziet om je coulance te geven, dan zal je daar een privé-bericht over ontvangen.

Mooier kan ik het niet maken!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ipl90,

 

Welkom op het Simyo forum ondanks deze vervelende reden.

 

Normaal gesproken vertellen we inderdaad eerst dat het belangrijk is om te achterhalen waar de mb's aan zijn verbruikt en hoe de werkwijze van Simyo is en waarom. Gelukkig weet je al wat de oorzaak is geweest en heb je al uit een eerder post kunnen lezen waarom. Als je mij een privéberichtje stuurt met je adresgegevens dan kan ik even kijken wat ik voor je kan betekenen. 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer